Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Trochę idealistyczne podejście. Sądzisz, że parę łysych łbów w klasie jest w stanie zarazić się pasją nauczyciela? Smutne, że takich łbów coraz więcej
  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Trochę idealistyczne podejście. Sądzisz, że parę łysych łbów w klasie jest w stanie zarazić się pasją nauczyciela? Smutne, że takich łbów coraz więcej

Myślę, że tak. Łysy łeb nie znaczy od razu kogoś do odstrzelenia :)
Opublikowano

Te "obiegowe" teksty często mają w sobie ziarno prawdy. Wszechpolacy i neonaziści to organizacje agresywne, nie uwierzę, że nie zdarzyło się im zachlastać tego czy owego. Zwłaszcza tym drugim. Jedni i drudzy w imię czystej idei woleliby społeczeństwo oczyszczone, jednolite.

Reklama kampanii Giertycha, w której brama zamykała się przed "alternatywną" młodzieżą, a otwiera się tylko dla "przystrzyżonych porządnisiów" mówi sama za siebie. Hasło: "zero tolerancji" również wiele mówi o lukach w intelekcie tego, kto je ukuł.

Niestety należę do osób, które przychylają się do relatywizmu kulturowego (nie mylić z poprawnością polityczną, broń od tego matko ziemio). I bardzo dobrze, że ta (za słuchaczką pewnego kontrowersyjnego radia) wszetecznica szatańska, nierządnica Unia Europejska wyciąga swoją mackę, by ukrócić naszym politykom od siedmiu boleści te wszystkie bezeceństwa.

W tym kraju ciężko o zdrowe poglądy - człowiek z biegiem czasu "apolitycznieje". Mieszają do polityki sprawy, którymi polityka w ogóle nie powinna się interesować: religia, upodobania - jak dla mnie jedne z najbardziej intymnych sfer ludzkich.

Wywlekają to na mównice, bruk, transparenty. A za hasłami, etykietkami, jak to najczęściej bywa - święte nic.

Opublikowano

No do tych reklam do też miałem zastrzeżenia, bo akurat ruch punk rocka zawsze był przeciwny agresji - ale tutaj bardziej chodziło o wygląd, czyli - propagandę. No, ale teraz ruch punk to popelina na usługach lewicowych partii, brrr... Apolityczność zmieniła się w zależność, teledyski i umpa umpa. A bez alternatywy zostaje szarość. A mam wrażenie, że akurat teraz i tutaj nie ma alternatywy, co właśnie hamuje samokształcenie się, poszukiwania na własną rękę jakiś nowych idei czy myśli. To, co się teraz robi jest obliczone na medialność. Ja oczywiście mam świadomość, że musi być taki nurt w społeczeństwie, ale tutaj nasuwa mi się analogia do polskiego kina. Jak każda cywilizowana kinematografia posiada kino sensacyjne, s.f., kino obyczajowe, kino akcji, horroru, thrillera, itd, to u nas dominują dwa nurty - beznadziejne komedie i beznadziejne filmy obyczajowe. Brakuje po prostu opcji i tyle.

Opublikowano

Chyba nikt z nas nie ma nic przeciwko różnorodności. Samo hasło "zero tolerancji" nie wymyślił przecież sam Giertych, z tego co wiem jest to jedna z metod przeciwdziałania patologiom w polityce społecznej. Osobiście uważam, że właśnie ostre traktowanie każdego wybryku jest w pewnym stopniu rozwiązaniem problemu.

Są uczniowie, którzy robią co chcą, a w najgorszym razie idą na rozmowę do psychologa. I nic to nie zmienia. Brakuje wśród młodych ludzi podstawowego szacunku dla osób dorosłych i nauczycieli - którzy powinni być przecież autorytetami, których młodzież powinna traktować jak kogoś od kogo można się czegoś nauczyć, od kogo trzeba czerpać.

W wychowywaniu niezbędna jest kara. Jeżeli ktoś postępuje dobrze - spotyka go nagroda. Jeżeli źle - surowa kara. To wydaje mi się naturalne, a obecnie jest chyba zachwiane.

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Trochę idealistyczne podejście. Sądzisz, że parę łysych łbów w klasie jest w stanie zarazić się pasją nauczyciela? Smutne, że takich łbów coraz więcej

Myślę, że tak. Łysy łeb nie znaczy od razu kogoś do odstrzelenia :)

niefortunne stwierdzenie. Łysy łeb to ja też będę miał, bo łysieję. Wyszedł stereotyp, racja
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



W takim razie tym razem powiem, co myślę o wychowywaniu, edukacji itp. Nie jestem zwolennikiem zupełnie bezstresowego wychowania, ale każde przegięcie potrafi wypaczyć najbardziej słuszną ideę.

Jeszcze nie tak dawno na topie był (może i umiarkowanie ambitny) film - "Pręgi". Książka Kuczoka będąca pierwowzorem również cieszyła się niemałą popularnością. Obie pozycje bardzo dobrze ukazują skutki tej "surowej kary", jaka jest wymierzana w stronę (często bezbronnej) jednostki.

Nie zapominajmy, że człowiek doświadczający takich patologii boryka się z tym przez całe życie. Wiem, wałkuję do znudzenia - ale to jedna z niewielu prawd, jakie można łatwo stwierdzić.

Kara powinna opierać się albo na braku nagrody, albo być rozsądna i niepatologiczna. Bicie dziecka to najczęściej zbrodnia, na którą społeczeństwo udziela przyzwolenia.

I nie chodzi mi tu o klapsa w tyłek.

Spacerując po mieście widziałem raz kobietę z trójką dzieci, która siedziała na ławce - lała najstarszego za jakąś pierdołę. No i oczywiście "utrapienie z tymi dziećmi". Nigdy nie zrozumiem osób, które czują się na dzieci skazane. Nikt nie przymusza ich, by miały gromadę latorośli. Jak się nie ma pomysłu na swoje życie to niestety często zostaje tylko schemat rodziny - jakby to wszystko było jakimś wymogiem. Konieczność prokreacji, tak silnie zakorzeniona w pierwotnych instynktach, nie jest ani stuprocentowo chrześcijańska (dopuszczenie ascezy, możliwość wybrania celibatu), ani cywilna. Wpadka? Pochopna decyzja? Cóż, za błędy się płaci.

Wracając do tematu - i młodzież, i wychowawcy są winni. Ciężko szanować kogoś, kto traktuje Cię jak śmiecia. I tak to się napędza.

Kolejna historyjka z życia wzięta - wykład z gramatyki opisowej. Doktor pomyliła się i nie zmiękczyła l po samogłosce i. Dziewczyna zwróciła na to uwagę - nie z wyrzutem. Raczej zapytała, czy nie powinno tam być zmiękczenia. Wyszło na to, że miała rację. Doktorka jednak poczuła się wielce urażona. Na następnych wykładach czasem spoglądała na tę dziewczynę i z ironicznym (raczej niezbyt zdrowa to była ironia) uśmiechem pytała: "czy dobrze piszę"?

Norma krajowa.

Natomiast w gimnazjum jest o tyle gorzej, że jest to specyficzny wiek buntu. No i dzieciaki są do uczęszczania tam zmuszone (choć i tu jest absurd - studiów niby nie trzeba mieć ukończonych, ale niemal każdy przy zatrudnianiu na w miarę znośną pracę wymaga co najmniej licencjatu. Paranoja).
Opublikowano

śledzę z zainteresowaniem wasze wypowiedzi
Mister Krzywak, jesteś SUPER!!!!!!!

ale Dywagacje na powyższe teamwty zostaną i tak między nami "poetami" światła nie ujt=rzą a tylko rozjątrzą dobrych starych pedagogów
MÓJ BOszzzzz co za czasy najszły :P

słowa Staszica -Takie ich rzeczpospolite?
wszak takie - prawda najświętsza...
pozdrawiam, bo tylko tyle mogie :P

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Penalizacja dragów jest potrzebna handlarzom ich politycznym pomagierom, to jasne jak słońce. Ludzie zawsze się odurzali, grzyby, dymy, alkohol, wywary z ziół, mają to we krwi - atawizm.
Prochy powinny być legalne, kto przesadzi ginie. Nie przekonają mnie żadne argumenty, stanowiska w tej sprawie nie zmienię.
Opublikowano

System edukacji degeneruje się nie tylko w Polsce. M. Friedman uważał, że w USA od połowy lat 70 ubiegłego wieku kolejne roczniki są coraz gorzej edukowane, spada poziom wykształcenia.

Za główną przyczynę uznał socjalizm - bezpłatną edukację. Próbował wprowadzić bon edukacyjny, dający możliwość wyboru szkoły. Sprzeciw nauczycieli był tak silny, że projekt upadł.

Jaki wpływ ma socjalizm na naszą szkołę? Niskie płace zniechęcają mężczyzn do podejmowania się tego zawodu; a np. młodzi chłopcy potrzebują autorytetów, mężczyzn. Niskie płace to obniżenie wymagań poziomu zawodowego, brak konkurencji.

Ideologiczne argumenty socjalistów - bezpłatności nauki: szansą dla wszystkich - jest kłamstwem.
Przypomnę, XIX Anglia ( druga połowa ) stopień skolaryzacji dzieci 95%. Szkoły były płatne i prywatne.
Formy właścicielskie, wielkości szkół - różne.

Można tak długo wymieniać, ale czy to ma sens? Socjalizm produkuje kolejno złe idee, ucząc ludzi np. braku odpowiedzialności za ich czyny. To nowi niewolnicy - ubezwłasnowolnieni, bezideowi dawcy kapitału, którym zarządzają doskonale wykształcone( w prywatnych szkołach)dzieciaki lewackiej śmietanki. Niewolnik słabo wykształcony, umiejący ledwie czytać i pisać na poziomie 4 klas, nie rozumiejący zatem swojej podmiotowości a tym samym użyteczny, to pomysł, który realizował w G.G wielki europejski socjalista Adolf Hitler.

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Lepiej bym tego nie ujął

są uczniowie, którzy rozumieją jedynie argumenty siły. nic innego na nich nie działa. nie powinni być w tych samych szkołach, co normalne dzieciaki. Trzeba wobec nich używać brutalnej siły.

Jest w USA program resocjalizacji więźniów. Przejście trzymiesięcznego szkolenia skraca znacznie karę. Skuteczność 85%, tzn. taki procent więźniów nie wraca za kraty. Świetny wynik.
Wycisk jaki dostają powoduje wstrząs tak znaczny, że zaczynają postrzegać siebie i innych zupełnie inaczej - odrzucają przemoc, agresję, stają się spolegliwi. Siła leczy, uwierz. :)))
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Przepraszam, powyżej są dwa zdania - jedno absurdalne, drugie nieprawdziwe.

Tak się przypatruję, przypatruję i nie mogę znaleźć nic nieprawdziwego w drugim zdaniu. Pierwsze też niczego sobie ;). W zasadzie to zgadzam się z poglądami użytkownika Ruffle_puffle, nie mam na razie czasu sam się rozpisywać, choć temat bardzo ciekawy. Pozdrawiam :)
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Przepraszam, powyżej są dwa zdania - jedno absurdalne, drugie nieprawdziwe.

Tak się przypatruję, przypatruję i nie mogę znaleźć nic nieprawdziwego w drugim zdaniu. Pierwsze też niczego sobie ;). W zasadzie to zgadzam się z poglądami użytkownika Ruffle_puffle, nie mam na razie czasu sam się rozpisywać, choć temat bardzo ciekawy. Pozdrawiam :)

Proszę dać przykłady przyzwolenia na bicie dzieci. Proszę nie pokazywać patologii, sadystów i źle ukształtowanych rodziców. Rozciąganie ich negatywnych zachowań wobec dzieci na całe społeczeństwo, jest nadużyciem.
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Tak się przypatruję, przypatruję i nie mogę znaleźć nic nieprawdziwego w drugim zdaniu. Pierwsze też niczego sobie ;). W zasadzie to zgadzam się z poglądami użytkownika Ruffle_puffle, nie mam na razie czasu sam się rozpisywać, choć temat bardzo ciekawy. Pozdrawiam :)

Proszę dać przykłady przyzwolenia na bicie dzieci. Proszę nie pokazywać patologii, sadystów i źle ukształtowanych rodziców. Rozciąganie ich negatywnych zachowań wobec dzieci na całe społeczeństwo, jest nadużyciem.

A tutaj ja się nie zgodzę - akurat bicie dzieci ma bardzo poważny wpływ na społeczeństwo (pomijając brak logiki u pana, bo przecież "społeczeństwo" to całość, a nie część).
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Proszę dać przykłady przyzwolenia na bicie dzieci. Proszę nie pokazywać patologii, sadystów i źle ukształtowanych rodziców. Rozciąganie ich negatywnych zachowań wobec dzieci na całe społeczeństwo, jest nadużyciem.

A tutaj ja się nie zgodzę - akurat bicie dzieci ma bardzo poważny wpływ na społeczeństwo (pomijając brak logiki u pana, bo przecież "społeczeństwo" to całość, a nie część).

fakt - społeczeństwo.

Ale ja nie powiedziałem, że bicie dzieci nie ma wpływu na społeczeństwo, podobnie, jak ma wpływ bezstresowe wychowanie dziatwy. Prosiłem o podanie przykładów akceptacji przez społeczeństwo, bicia dzieci. Stawianie tezy, że akceptujemy bicie dzieci, jest nadużyciem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • Jo, hałda - jęzor, jak łopata: połkaj. Rozę jadł, ahoj!            
    • Musi lec z celi sum.               Kasia i sak.    
    • nie boje się miłości uwielbiam ją bo pomaga zrozumieć uśmiech i płacz   nie boje się miłości będę ją kraść tym którzy jej nie rozumieją   nie boje się miłości bo jest jak baśń która zawsze ze złem wygrywa   nie boje się jej bo  jest światłem które noce upiększa   nie boje się gdyż nauczyła mnie zrozumieć to co w sercu się tli.  
    • Wszystko co im powiedziano, przyjęli że to nie prawda, nie wiedzieli i bez krytycznie to powtarzali    Robili wszystko co im kazano, nie przypuszczali że robią źle Chodzili tymi samymi drogami Co wielki autorytet    A kiedy on dał znak Bez zastanowienia podążali za nim  Wierzyli że idą w imę chwały  więc swoje życie w ofierze za niego dawali I nigdy się nie przekonali że nie podszepnie umarli    Teraz leżą w grobach  puste, zimne twarze  Nie jako bochaterowie, nie jako zbrodnie ale jak marionetki nie świadome niczego  nie są wspominani i nigdy nie będą
    • Idą - choć nikt ich nie woła. W kieszeniach mają wersy, które uciekły im z rąk jak szczury z tonącej metafory. Robią miny poważne, choć słowa mają z waty, a każde zdanie składa się jak łóżko polowe po nietrzeźwej wojnie z samym sobą. Przystają na rogach własnej niepewności: „może napiszemy o świetle?” - pytają, po czym kręcą głowami, bo światło za jasne, a cień za ciemny. Więc stoją w półmroku - idealnym dla niezdecydowanych, tych, co wciąż stroją instrumenty, ale nigdy nie grają melodii. Każdy z nich niesie w plecaku niedokończony wiersz o „poszukiwaniu siebie” - taki, którego nie przeczyta nawet pies, bo pies ma godność i węch do rzeczy skończonych. A między kartkami plecaka czai się ich własny strach - taki, co syczy jak kot wyrzucony z metafory za brak talentu, i drapie, gdy ktoś próbuje napisać prawdę. A jednak idą - zamaszyści jak prorocy własnych pomyłek. Śmieszni, bo chcą pisać o ogniach, lecz boją się zapałki. Groteskowi, bo robią krok w przód i natychmiast krok w bok, jakby tańczyli z losem, który wcale nie przyszedł na bal. I gdy już, już mają ten WIELKI wers (ten, który miał ich ocalić), nagle - bach - wpada im do głowy wątpliwość o smaku marginesu, i cały świat rozsypuje się jak źle sklejona metafora o świcie. Bezradni wsłuchują się w ciszę - tę samą, która niczego nie obiecuje, bo jest lustrem tak krzywym, że odbija tylko to, czego w sobie nie chcą widzieć. Próbują jeszcze raz, z nową odwagą - i znów odkrywają, że wena, ich półetatowa bogini, rzuca natchnienie jak handlarka ryb: byle jak, byle gdzie, byle sprzedać złudzenie. A oni łapią to w locie, jakby to było złoto, choć najczęściej jest to mokra gazetka z wczorajszą pogodą. Tak sobie tuptają, armię poetów udając - każdy chciałby być meteorem, a kończy jako iskra o krótkim oddechu. A może i dobrze - bo w tej ich śmiesznej, roztrzepanej tułaczce jest coś niezwykle ludzkiego: pragnienie, by wreszcie złapać słowo, które nie ucieknie. Bo słowo, które dogonisz, pierwsze cię ugryzie - żebyś wiedział, że było żywe.            
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...