Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

bo ja jestem włóczykijem mała w noc z tym miastem
wrastam szukam siebie w sobie

bo ja jestem włóczykijem mała wyjmuję domom drzazgi
tutaj wszystko moje

deszcz przyszedł za mną ostatni papieros
nie będzie pszenicy tego lata
nie będzie pszenicy tego lata
nikt nie usłyszy

cień w poprzek drogi wiatr przez dziurę w oknie
teraz jestem wolny
teraz jestem wolny mała
mogę grać muzykę

chodź
powiedz jak masz na imię

(IV 2009; W-w)

Opublikowano

mały dzielny toster: z tym szukaniem może jeszcze pomyślę. pszenica... cóż, chciałem dodać trochę piosenkowego klimatu=). co do puenty zaś, to zestaw ją z tytułem;)

BARBARA JANAS: dzięki=). co do 'siebie w sobie', pisałem już wyżej.

Agata Lebek: cieszę się=)

pozdrawiam
i dzięki za komentarze

Opublikowano

tekst z towarzyszeniem instrumentów, w tym orgiastycznego barytonu lub basa może zadziałać na panienki - w tej postaci nie ma nic wspólnego z poezją;
i dobrze to sobie uświadomić;
CO INNEGO poezja, co innego tekst piosenki - inne rozłożenie akcentów i gdzie indziej leży dynamika tekstu;
J.S

Opublikowano

zależy, o jakich piosenkach Waść mówisz. posłuchaj choćby późnego Niemena, taki na ten przykład 'Pielgrzym' średnio piosenkowym tekstem się zdaje na pierwszy rzut oka.
co do akcentów... cóż, grając i śpiewając już ładnych kilka lat, mogę zapewnić, że bez problemu da się zaśpiewać wiersz wolny nawet do bluesa, tak, żeby wszystko pasowało.

chociaż widzę, że zarzut jest raczej w drugą stronę, że mój tekst to piosenka, nie zaś poezja. de gustibus...

Opublikowano

Jacek Sojan: ależ ja Waść o tym właśnie mówię, że z wiersza też można zrobić utwór.
a rock progresywny jest na tyle rozbudowany...
może słowo piosenka niezbyt tu pasuje, owszem.
ale w takim razie nie pasuje też do moich utworów.

Magda Tara: ano robię=) dzięki;)

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


dla mnie tylko to.

zdarzały się lepsze, zdarzały się gorsze, w moich odczuciach. faktycznie kiedyś, ogólnikując, jakoś lepiej szło i mniej czuło się piosenkowość, tym razem mam wrażenie, że tekst został napisany pod muzykę.
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


dla mnie tylko to.

zdarzały się lepsze, zdarzały się gorsze, w moich odczuciach. faktycznie kiedyś, ogólnikując, jakoś lepiej szło i mniej czuło się piosenkowość, tym razem mam wrażenie, że tekst został napisany pod muzykę.

nie tyle pod muzykę, co z muzyką w sercu;)
Opublikowano

generalnie, kiedyś zbierałeś motywy w takim notesie grubym, pamiętam i powiem Ci, że po pierwsze: wszystko można do wszystkiego zaśpiewać - kwestia tylko jaką się przy tym przyjmie filozofię, po drugie: (tutaj nie sposób nie zgodzić się z j.s.) nie wszystko zaśpiewane będzie poezją, jeśli nie będzie nią na papierze. A o tym zeszycie wspominam, bo mam wrażenie, że przysiadłeś po prostu i spisałeś co ci przyszło do głowy.
jakkolwiek
wers z przenicą mi się spodobał
zdrówko, Jimmy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • @marekg Świetna jest przenośnia o "kolanach wyobraźni". Wstanie z kolan to zrzucenie wszystkich ograniczeń, przede wszystkim wewnętrznych. I tutaj przecież ukrywa się sens pisania, gdy wyobraźnia nie jest w żaden sposób tłamszona, zawstydzana, wbijana w kąt.  Podmiot liryczny jednak zdaje sobie sprawę, że to nie jest wcale takie łatwe. Wiele z tego, co poezja ma do powiedzenia, zostanie niejednokrotnie przemilczane, z wielu powodów - lęk, niezrozumienie, bezradność, nadmierna ostrożność. "Wiersze codzienne" zresztą wcale nie muszą oznaczać dosłownie - poezji jako aktu twórczego, gdyż wydaje mi się, że ów obraz rozszerzony został w ogóle na relacje między ludźmi. I tutaj metafora odkrywa swój najgłębszy sens - obcowanie z drugim człowiekiem jest jak pisanie wiersza - wymaga tych samych umiejętności i strategii.  A przede wszystkim ogromnej wrażliwości w posługiwaniu się słowami.
    • @infelia Nieźle się ubawiłam, czytając. Często tak jest, że im bardziej się chce coś napisać, tym gorzej idzie.  Podobnie jak z zasypianiem - najtrudniej zasnąć, gdy człowiek sobie powtarza w głowie "muszę spać, muszę spać ,muszę spać!". A i to prawda, że często najfajniejsze pomysły wpadają do głowy już po położeniu się do łóżka, gdy umysł się relaksuje i wreszcie czuje się swobodny, wolny, bez parcia na szkło. Wtedy dopiero jest ambaras, bo wstać się nie chce, a wiadomo, że rano już nic z tego się nie będzie pamiętać... Czasem też rewelacyjne rzeczy przychodzą do głowy we śnie - całe strofy, obrazy, nastroje - a po przebudzeniu - lipa. To, co uda się nam stworzyć i przenieść na papier (czy na ekran kompka) jest jakimś ułamkiem naszego potencjału, szklanką wody zaczerpniętą z oceanu.    
    • @Migrena nie kojarzę tej sytuacji:)
    • @huzarc Dla mnie jest to podróż do początków historii ludzkości, która zaczęła się od łupania kamieni. Wydaje mi się, że ten wiersz podejmuje próbę opisania tego, co działo się w umyśle pierwszego hominida, który zaczął drapać się w głowę, wpatrzony w kamienie leżące na ziemi. A ślady tej pierwszej myśli każdy człowiek nosi w sobie do dzisiaj.
    • @lena2_ Aplauz świata i szept duszy to dwie skrajności. Między nimi jest ogromna przestrzeń. Ogólnie to chyba chodzi o zachowanie równowagi wewnętrznej, wtedy człowiek nie miota się od ściany do ściany. W amoku właśnie staje się głuchy i ślepy - na siebie, jak piszesz, ale też na innych. Generalnie - na świat.
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...