Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zawsze gdy widzę
czarno białą fotografię
tego żołnierza
na pustym peronie
jego mundur
zdaje się być bardziej wyblakły

tak samo jak oczy

jechał na wojnę pociągiem
ciężkie koła
wystukiwały o szyny rytm marszu
wojennego
a może pogrzebowego

nigdy nie kupił
powrotnego biletu

jest niepotrzebny
w drewnianej skrzyni

Opublikowano

doslownie doslowna doslownosc.
a tak na serio - oczywisty ten wiersz.
moje propozycje (wszak to warsztat):

zawsze gdy widzę
czarno białą fotografię
tego żołnierza
na pustym peronie
jego mundur
zdaje się być bardziej wyblakły

tak samo jak oczy


na:

zawsze gdy widzę
czarno białą fotografię
tego żołnierza
na pustym peronie
jego oczy kiedy patrzą na mnie
zdają się być bardziej wyblakłe


_______________________________

jechał na wojnę pociągiem
ciężkie koła
wystukiwały o szyny rytm marszu
wojennego
a może pogrzebowego


na:

jechaliśmy na wojnę tym samym
pociągiem jego ciężkie koła
stukały i stukały rytm marsza


zrezygnowałbym z domysłów jaki to marsz skoro wyjaśniasz, za chwilę, że:


nigdy nie kupił
powrotnego biletu

jest niepotrzebny
w drewnianej skrzyni


powrotny bilet zostawił
w błotnistym okopie

był niepotrzebny
w jego walhali

__________________________________________

tak by to wygladalo po zmianach:

zawsze gdy widzę
czarno białą fotografię
tego żołnierza

pusty peron
i jego oczy kiedy patrzą na mnie
zdają się być bardziej wyblakłe

jechaliśmy na wojnę tym samym
pociągiem jego ciężkie koła
stukały i wystukały rytm marsza

powrotny bilet zostawił
w błotnistym okopie

był niepotrzebny
w jego walhali


tyle, ze to teraz moja wersja, nie Twoja, moje gdybanie Twoj wiersz.
pozdrawiam

Opublikowano

Eh, wkleiłem ten wiersz od razu po napisaniu i jak go teraz zobaczyłem to stwierdziłem, że nawet mi się nie podoba :) W każdym razie dzięki za rady. Może coś uda mi się z niego wykrzesać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • @FaLcorN Fajny utwór, faktycznie, ale byłby fajniejszy, gdybyś do końca trzymał się rytmu, który nadałeś utworowi w pierwszej zwrotce:  

      Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

        Wyszedł Ci tutaj jamb, z naprzemiennym na końcu akcentem paroksytonicznym i oksytonicznym, popatrz: xXx Xx Xx xXx Xx X xXx Xx Xx xXx Xx X   Dalej powyższy wzór zostaje porzucony, a szkoda, ponieważ pierwsza zwrotka brzmi, niczym piosenka. :)
    • Minister*             Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Hanna Wróblewska - przyznała w rozmowie z brytyjskim dziennikiem - "Financial Times" - resort przygotowuje plan ewakuacji najważniejszych polskich dzieł sztuki na wypadek rosyjskiej inwazji - dodała:             Nasze muzea nie mogą już działać w ramach teoretycznego pojęcia bezpieczeństwa!             I dokładnie wyjaśniła, że prowadzi rozmowy z władzami innych państw, które mogłyby przyjąć ewakuowane dzieła sztuki z około sto sześćdziesięciu instytucji prowadzonych przez Państwo Polskie i oprócz obrazów, rzeźb i rękopisów - plany obejmują również rzadkie książki, archiwalne fotografie i instrumenty muzyczne, oczekuje: w ślady władz państwowych pójdą prywatne muzea, galerie i archiwa.             Plan, który ma zostać sfinalizowany do końca roku - jest częścią szerszego programu bezpieczeństwa rządu premiera Donalda Tuska i obejmuje on wzmocnienie ochrony polskich granic, podwojenie liczebności Sił Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej do pięćset tysięcy żołnierzy i aktywację Obrony Cywilnej - przypomniał internetowy dziennik.             Nad projektem resortu kultury czuwa Maciej Matysiak - były pułkownik armii, który był zastępcą szefa polskiego kontrwywiadu wojskowego, obecnie kieruje on departamentem bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego - został utworzony w ramach ministerstwa kultury - minister Hanna Wróblewska:           Po prostu potrzebowaliśmy osoby, która pracowała w wojsku polskim i zna zakamarki zarządzania kryzysowego.             Plan bazuje częściowo na doświadczeniach zdobytych w trakcie udzielania pomocy Ukrainie w relokacji jej dzieł sztuki po rozpoczęciu przez Rosję inwazji, minister Hanna Wróblewska dodała, że działania resortu obejmują też aktualizację dokumentacji - konieczną przy późniejszym ściąganiu do kraju wywiezionych dzieł.             Hanna Wróblewska przyznała: podobne działania podejmują władze Litwy, Łotwy i Estonii, zaznaczyła, iż jednym z większych wyzwań jest określenie, które dzieła sztuki winne być zakwalifikowane do kategorii priorytetowej ewakuacji i podsumowała:             Nie ma takiej możliwości, aby wszystkie narodowe skarby ewakuować...             I brytyjski dziennik przypomniał: Polska nadal walczy o ściągnięcie dzieł zrabowanych w czasie Drugiej Wojny Światowej.   Źródło: Defence24    *zrobiłem drobną edycję - treść bez zmian    Pułkownik Łukasz Wiesław Jan Jasiński Herbu Topór 
    • Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

    • Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

      I mnie. A co mi tam.
    • @Annna2 Bardzo ciekawe doświadczenie, to prawda. 
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...