Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@jjzielezinski

dobrze kiedy lekarz

wybiera artysty drogę

już Barańczak pisał

że bez chirurgicznej

precyzji

nie ma i nie będzie 

poezji

przygoda czeka

literackie knieje

rzuć za siebie

stetoskop

i szprycę

patrz pióro błyszczy

i czeka nietknięte

lepsze przecie

niż brzuchy wzdęte 

pacjentów

pod skalpelem

Opublikowano (edytowane)

@Poet Ka
Rozumiem, rozumiem i dziękuję za doprecyzowanie. :) Z zawodu jestem inżynierem IT (aczkolwiek co nieco otarłem się o medycynę, a konkretnie o stomatologię - bo to w Katedrze Historii Medycyny AM w Poznaniu pierwszy raz usłyszałem ten XVII tekst lekarza Jana Stoińskiego na podstawie którego po latach napisałem tenże wiersz).

Pozdrawiam serdecznie! J. J. Zieleziński

@Alicja_Wysocka
Dziękuję Alu za przepiękny, rymowany komentarz.

Edytowane przez jjzielezinski
poprawiono składnię tekstu, aby była bardziej czytelna (wyświetl historię edycji)
Opublikowano (edytowane)

@Na liniach czasu
Dziękuję i bardzo to doceniam, bo praca nad wierszem nie była łatwa, a właśnie było tak, że chciałem go utrzymać w tym nieco starodawnym tonie, kiedy wiara w Pana Boga była -jak mi się wydaje- większa niż obecnie, a więc to taki hołd dla pana Jana Stoińskiego, ale też i dla wspaniałej pani dr (która prowadziła zajęcia i przeczytała tekst) oraz dla ówczesnego kierownika Katedry Historii Medycyny ś.p. prof. dr hab. med. Romana Meissnera, dzięki którym poznałem w/w tekst: "Modlitwy lekarza nabożnego". Było to w okolicach roku 2001, tekst modlitwy chodził mi po głowie przez następne ćwierć wieku, aż w końcu w okolicach roku 2025 zdecydowałem się napisać wiersz (nie pytaj jaką miałem tremę, żeby go opublikować - bo była to WIELKA trema).

@Alicja_Wysocka
A właśnie, że jest przepiękny i już :) - w tym wypadku to ja reprezentuję jury sędziowskie ;)