Sam jeden Opublikowano 12 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość. Jednak chyba dla mnie filmem 2002 roku, był ''Porozmawiaj z nią'' Almodovara. Jak to ktoś napisał : ''Film, gdzie mężczyźni szepczą, a kobiety milczą z przejmującą łagodnością, uderza mocno i dotyka głęboko." Ale przyznaję, ten rocznik obrodził strasznie w świetne filmy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amerrozzo Opublikowano 12 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Najlepsze roczniki to: 1939, 1957 i 1994. A przynajmniej tak powtarzam od paru lat, być może musiałbym zrewidować ten pogląd, ale nie chce mi się przeglądać całej mojej obszernej (ok. 1500 pozycji) listy z filmami. Żeby nie być gołosłownym, wymienię filmy z podanych trzech roczników, które albo mi się podobały, albo były ważne z tego czy innego powodu. 1939 Czarnoksiężnik z Oz Dyliżans Pan Smith jedzie do Waszyngtonu Przeminęło z wiatrem Reguły gry 1957 Dwunastu gniewnych ludzi Eroica Lecą żurawie Most na rzece Kwai Noce Cabirii Siódma pieczęć Ścieżki chwały Świadek oskarżenia Tam, gdzie rosną poziomki Tron we krwi 1994 Akumulator 1 Clerks – Sprzedawcy Cztery wesela i pogrzeb Czysta formalność Ed Wood Forrest Gump Gwiezdne wrota Hudsucker Proxy Król Lew Kruk Leon zawodowiec Listonosz Maska (przepisuję, jak leci, normalnie bym tego nie uwzględnił, bo raczej nie przepadam) Max (telewizyjna produkcja, przyjemne kino, tyle) Pulp Fiction (nie cierpię, ale to ważny filmy) Skazani na Shawshank Spaleni słońcem Szatańskie tango (7 i pół godziny! jeszcze tego nie widziałem, ale przyrzekłem sobie, że to w końcu dorwę) Urodzeni mordercy Wywiad z wampirem Czy coś pominąłem? A z 2002 najbardziej podobały mi się "Ciemność", "Equilibrium", "Miasto Boga", "Pan Zemsta", "Raport mniejszości", "Resident Evil". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sam jeden Opublikowano 12 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość. Ja bym jeszcze dorzucił do 1994 nast. flimy: ''Wichry namiętności'' ''Drakula'' ''Frankenstein'' ''Jądro ciemności'' ''Niebiańskie stworzenia'' i ''Reality Bites'' z debilnym polskim tytułem ''Orbitowanie bez cukru'' a do 1957 może: ''Siódma pieczęć'' ''Król Maciuś I'' ''Cichy Don'' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amerrozzo Opublikowano 12 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość. Ja bym jeszcze dorzucił do 1994 nast. flimy: ''Wichry namiętności'' ''Drakula'' ''Frankenstein'' ''Jądro ciemności'' ''Niebiańskie stworzenia'' i ''Reality Bites'' z debilnym polskim tytułem ''Orbitowanie bez cukru'' a do 1957 może: ''Siódma pieczęć'' ''Król Maciuś I'' ''Cichy Don'' O "Siódmej pieczęci" na pewno bym nie zapomniał. Jest wśród wymienionych przeze mnie filmów. "Drakula"? W czyjej reżyserii? Bo ten Coppoli jest z 92'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sam jeden Opublikowano 12 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość. Ja bym jeszcze dorzucił do 1994 nast. flimy: ''Wichry namiętności'' ''Drakula'' ''Frankenstein'' ''Jądro ciemności'' ''Niebiańskie stworzenia'' i ''Reality Bites'' z debilnym polskim tytułem ''Orbitowanie bez cukru'' a do 1957 może: ''Siódma pieczęć'' ''Król Maciuś I'' ''Cichy Don'' O "Siódmej pieczęci" na pewno bym nie zapomniał. Jest wśród wymienionych przeze mnie filmów. "Drakula"? W czyjej reżyserii? Bo ten Coppoli jest z 92'. No tak, odmłodziłem Drakulę o dwa lata ( choć, patrząc na to z drugiej strony - postarzałem go :)), jednak żadna z tych opcji nie wyszła mu na dobre - i tak zginął marnie :) W zastępstwie dorzucę ''Farinellego - Ostatniego Kastrata'', oraz ''Trzy Kolory - Czerwony''. ''Siódmej Pieczęci'' nie zauważyłem, jest rzeczywiście. Dodam za to ''Zorro'' - choć to serial ( 1957 -1959 ), to oglądało się go za młodu z wypiekami, oj oglądało :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bea.2u Opublikowano 13 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 94 faktycznie imponujący, bo nawet bardzo wybredni wybiorą kilka tytułów dla siebie, choć zdumiewające jest, że całkiem przypadkiem, właśnie przy tej pięknej okazji odkryłam, że filmy, które wywarły tak duży wpływ na mnie są z tego samego roku. zbieg okoliczności, czy jakaś dojrzałość kina do filmów niekonwencjonalnych. sama nie wiem. skąd to ożywienie i amplitudy w filmie. interesujący wątek. Agata podała film z Nationale Geografic. jak dodamy filmy podróżnicze, przyrodnicze, czy stricte naukowe, to głowa puchnie i tak mi przychodzi do głowy zdanie z Ostatniego Samuraja: "one wszystkie są idealne" :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agata_Lebek Opublikowano 13 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Dziewczyna z perłą Kopia Mistrza Mosty Madison County Cube Wzgórze Nadzei Co gryzie Gilberta Grape'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja_bolek Opublikowano 13 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 na " Ostatnim etapie" mama zakrywała mi oczy na "Strażnicę w górach" nie chciano mnie wpuścić (byłem za mały) zamiast zapłacić w szkole za mleko wykupiłem abonament na filmy radzieckie ( m.in ... " Sekretarz rajkomu", "Skandenberg") a wszystko to działo się w Kętrzynie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sam jeden Opublikowano 13 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Jeżeli ktoś jeszcze nie widział - polecam ''Barrego Lyndona'' Kubricka. Arcydzieło o ubogim konformiście ( jak ja ). Tu teledysk z filmu z podkładem muzycznym DJ J. F. Haendla :) www.youtube.com/watch?v=erKsIJyfB_Q Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan_Biały Opublikowano 13 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 czarny kot, biały kot Kusturicy za humor i muzykęzastawić las vegas za całokształtautostopowicz z powodu Rutgera Hauera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agnes Opublikowano 13 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Moje ulubione filmy:Marzyciele - reż. Bernardo BertolucciWielki Błękit - reż. Luc BessonŹródło - reż. Darren Aronofsky Wiosna, lato, jesień, zima i wiosna - reż. Kim Ki-duk Tango - reż. Carlos Saura Jest wiele innych, które mnie poruszyły, ale do tych wracam najczęściej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BlackSoul Opublikowano 13 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Z ostatnio oglądanych filmów to : The Wall - stworzony "na podstawie" płyty Pink Floyd-ów o tym samym tytule. Opowiada o samotności , bezsensie wojny i chęci bycia ponad to co wiąże Wino truskawkowe (polski) - nie do końca widzę głębszy przekaz, ale muzyka ... bomba ! Tego bym się po polskim kinie XXI wieku nie spodziewała Tato - nie wiedziałam, że Polacy tak dobre filmy kręcili !! (z roku 95) Linda jako nie ten gangsta którego się wszyscy boją , ale jako ojciec próbujący odnaleźć się w tej roli (brawo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asher Opublikowano 13 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Stulecie prosi się przynajmniej o 30, jeśli nie 300 takich filmów, ale nie wiem, czy bym zmieścił. Trochę rozsądku, zwłaszcza, gdy wychodzi się z uznawanym wszem i wobec filmem Wellesa, o którym wszyscy wiedzą, że arcydzieło, ale mało kto jest w stanie udowodnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sam jeden Opublikowano 14 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość. Stulecie na pewno się prosi o co najmniej 300 filmów, natomiast ja jednak prosiłem o trzy najważniejsze dla każdego, mając na uwadze, że gdyby wszyscy wypisywali niezliczoną ilość tytułów, byłoby to po jakimś czasie nudne, nie mówiąc o pokrywających się wciąż jednych i tych samych filmach. Wypowiedziałoby się może troje, lub czworo ludzi, reszta już nie widziałaby w tym dalszego sensu. A tak, stopniowo, powoli czytamy o produkcjach, które z takich, czy innych względów, są dla każdego indywidualnie najważniejsze. Mnie się ''Obywatel Kane'' po prostu podoba z tych względów, o których napisałem na początku, pech, że to akurat jest takie arcydzieło... Nie wszystko trzeba na siłę udowadniać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amerrozzo Opublikowano 14 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Akurat "Obywatel Kane" broni się sam. Każdy, kto umie posługiwać się Google, z łatwością znajdzie, czym ten wybitny obraz zapisał się w historii. Można też próbować dorwać to: www.literatura.gildia.pl/tworcy/grzegorz_krolikiewicz/rozyczka Mniej znanych, ale wybornych, filmów jest od groma. Z samego okresu niemego można z połowę setki wymienić (szkoda tylko, że tak trudno zdobyć). Ja proponuję ostatnio oglądanego "Mocnego człowieka". Jedyny polski niemy film wydany na DVD. "Gabinet doktora Caligari" oglądałem cztery razy, w tym raz przy akompaniamencie tapera. Z kolei "Męczeństwo Joanny d'Arc" jest moją ulubioną niemą perełką. Ostatnio odkryłem: www.filmweb.pl/film/Ma%C5%82gorzata%2C+c%C3%B3rka+%C5%81azarza-1967-190306 www.filmweb.pl/film/Harfa+birma%C5%84ska-1956-123078 www.filmweb.pl/film/Kobieta-diabe%C5%82-1964-34651 www.filmweb.pl/film/Ognie+polne-1959-31755 www.filmweb.pl/film/Ukrzy%C5%BCowani+kochankowie-1954-138789 Czy ktoś widział tę perłę? www.filmweb.pl/film/Cienie+zapomnianych+przodk%C3%B3w-1964-102851 Ja tylko fragmenty, ale film już zdążyłem zdobyć. Albo to: www.filmweb.pl/film/Palacz+zw%C5%82ok-1969-106296 Czy to: www.filmweb.pl/film/Dziennik+wiejskiego+proboszcza-1951-111023 Można tak bez końca. Jest jeszcze pełno węgierskich, czeskich, rosyjskich, włoskich czy bałkańskich produkcji. A gdzie tam jeszcze wspaniała Azja, gdzie Brazylia. Nawet Algieria ma swój wkład: www.filmweb.pl/film/Bitwa+o+Algier-1966-32637 A tak swoją drogą polecam: h ttp://ebuw.uw.edu.pl/Content/367/index.htm (po "h" zlikwidować spację). Jest też tam parę słów o "Obywatelu...". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amerrozzo Opublikowano 14 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Aha, "Obywatel Kane" doczekał się też znakomitego filmu dokumentalnego (dołączanego do polskich wydań DVD). Dwie godziny, które przybliżają sylwetkę reżysera, osobę Williama Hearsta, problemy związane z kręceniem i wyświetlaniem filmu, długie kolejki przed kinem i ogólnie całe tło wydarzeń skupiających się wokół produkcji Wellesa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIUSZ RAKOSKI Opublikowano 21 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 "Nostalgia anioła" - najpiękniejszy film na świecie, takie jest moje uzasadnienie xD Ryczałem non stop :D Polecam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sam jeden Opublikowano 21 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość. Widziałem! Smutny, ale obsada zaczepista :) Ja ryczałem ostatnio chyba, jak Jabba Hana Solo zamroził w karbonicie... Nie! Darłem się jeszcze, jak kurier przywiózł Pittowi głowę jego żony w Siedem. Dawne dzieje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się