Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Czyżby przemawiała przez Ciebie pycha?.. ;)
nie o mnie chodzi ale o te NIKT
toż chyba pycha to u Zdzicha
MN
Każdy ma inny głos (pomijając fakt, że Buckley miał 4-oktawowy). Każdy ma inną muzykę. Nikt nie śpiewa tak jak Buckley tak samo jak nikt nie śpiewa tak jak Ty, nie sądzisz?...
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


nie o mnie chodzi ale o te NIKT
toż chyba pycha to u Zdzicha
MN
Każdy ma inny głos (pomijając fakt, że Buckley miał 4-oktawowy). Każdy ma inną muzykę. Nikt nie śpiewa tak jak Buckley tak samo jak nikt nie śpiewa tak jak Ty, nie sądzisz?...

no dobra, czy muszę Ci pisać o sobie?
powiem tylko tyle, kiedy w wieku 27 lat
badał mój głos znawca wokalistyki, dumnie
i górnolotnie to brzmi to orzekł 3 oktawy z kawałkiem
drobnym ale było, sięgałem gdzieś w obrzeża
barytonu aż po średni tenor, głos nie ćwiczony,
ale co tam, to tylko do statystyk się nadaje,
wtedy piłem i paliłem, teraz może gdzieś koło
2 i pół oktawy zahaczam a może więcej,
to nie sposób na ocenianie, chodzi o brzmienie,
o wykorzystanie koloratury, wiesz, znam takie
skrzeczące panie o wysokim cis, aż się ich słuchać nie da,
czy mógłbym wykorzystać:

gdzieś "Buckley miał 4-oktawy"? a ja?
bez czepiania się, łapania za słówka,
no nie podobało mi się wykorzystanie tych oktaw
z ukłonikiem i pozdrówką MN
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Każdy ma inny głos (pomijając fakt, że Buckley miał 4-oktawowy). Każdy ma inną muzykę. Nikt nie śpiewa tak jak Buckley tak samo jak nikt nie śpiewa tak jak Ty, nie sądzisz?...

no dobra, czy muszę Ci pisać o sobie?
powiem tylko tyle, kiedy w wieku 27 lat
badał mój głos znawca wokalistyki, dumnie
i górnolotnie to brzmi to orzekł 3 oktawy z kawałkiem
drobnym ale było, sięgałem gdzieś w obrzeża
barytonu aż po średni tenor, głos nie ćwiczony,
ale co tam, to tylko do statystyk się nadaje,
wtedy piłem i paliłem, teraz może gdzieś koło
2 i pół oktawy zahaczam a może więcej,
to nie sposób na ocenianie, chodzi o brzmienie,
o wykorzystanie koloratury, wiesz, znam takie
skrzeczące panie o wysokim cis, aż się ich słuchać nie da,
czy mógłbym wykorzystać:

gdzieś "Buckley miał 4-oktawy"? a ja?
bez czepiania się, łapania za słówka,
no nie podobało mi się wykorzystanie tych oktaw
z ukłonikiem i pozdrówką MN
Dlaczego porownujesz sie do Buckleya?... Chodzilo mi o to, że każdy jest inny, a głos o 4 oktawach rzadko się zdarza, więc tym mniejsza szansa, żeby ktoś mógł tak śpiewać. Niepotrzebnie traktujesz to jako osobisty przytyk - mówiłam ogólnie. Może ujmę to tak: "Nikt tak nie śpiewał, nie śpiewa i nie będzie śpiewał jak Buckley, podobnie jak nikt nigdy nie śpiewał, nie spiewa i nie będzie śpiewał jak Messalin Nagietka. I chyba tak powinno być :)" Teraz lepiej?
Pzdr. j.
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



no dobra, czy muszę Ci pisać o sobie?
powiem tylko tyle, kiedy w wieku 27 lat
badał mój głos znawca wokalistyki, dumnie
i górnolotnie to brzmi to orzekł 3 oktawy z kawałkiem
drobnym ale było, sięgałem gdzieś w obrzeża
barytonu aż po średni tenor, głos nie ćwiczony,
ale co tam, to tylko do statystyk się nadaje,
wtedy piłem i paliłem, teraz może gdzieś koło
2 i pół oktawy zahaczam a może więcej,
to nie sposób na ocenianie, chodzi o brzmienie,
o wykorzystanie koloratury, wiesz, znam takie
skrzeczące panie o wysokim cis, aż się ich słuchać nie da,
czy mógłbym wykorzystać:

gdzieś "Buckley miał 4-oktawy"? a ja?
bez czepiania się, łapania za słówka,
no nie podobało mi się wykorzystanie tych oktaw
z ukłonikiem i pozdrówką MN
Dlaczego porownujesz sie do Buckleya?... Chodzilo mi o to, że każdy jest inny, a głos o 4 oktawach rzadko się zdarza, więc tym mniejsza szansa, żeby ktoś mógł tak śpiewać. Niepotrzebnie traktujesz to jako osobisty przytyk - mówiłam ogólnie. Może ujmę to tak: "Nikt tak nie śpiewał, nie śpiewa i nie będzie śpiewał jak Buckley, podobnie jak nikt nigdy nie śpiewał, nie spiewa i nie będzie śpiewał jak Messalin Nagietka. I chyba tak powinno być :)" Teraz lepiej?
Pzdr. j.

dobra, nie porównuję się, dałem tylko przykład
sorka, że ten przykład był na mojej skórze, ale
akurat miałem tę skórę pod ręką, rozumiem,
ale znajdzie się taki, co będzie umiał podrobić,
pamiętam jak byłem w Czechach i słyszałem Bee Gees
bigos brzmiał dokładnie jak oryginał
MN
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Dlaczego porownujesz sie do Buckleya?... Chodzilo mi o to, że każdy jest inny, a głos o 4 oktawach rzadko się zdarza, więc tym mniejsza szansa, żeby ktoś mógł tak śpiewać. Niepotrzebnie traktujesz to jako osobisty przytyk - mówiłam ogólnie. Może ujmę to tak: "Nikt tak nie śpiewał, nie śpiewa i nie będzie śpiewał jak Buckley, podobnie jak nikt nigdy nie śpiewał, nie spiewa i nie będzie śpiewał jak Messalin Nagietka. I chyba tak powinno być :)" Teraz lepiej?
Pzdr. j.

dobra, nie porównuję się, dałem tylko przykład
sorka, że ten przykład był na mojej skórze, ale
akurat miałem tę skórę pod ręką, rozumiem,
ale znajdzie się taki, co będzie umiał podrobić,
pamiętam jak byłem w Czechach i słyszałem Bee Gees
bigos brzmiał dokładnie jak oryginał
MN
Tu nie chodzi tylko o brzmienie, ale o to, co twórca wkłada w swoje dzieło. Nie ma dwojga takich samych ludzi, więc gdy mówimy o sztuce nie ma możliwości jej odtworzenia. Jeśli wkładasz w swoje dzieło siebie, to nikt inny nie będzie w stanie tego skopiować, bo jesteś niepowtarzalny, jak każdy człowiek zresztą. I na tym polega różnica między sztuką a odtwarzaniem. Oczywiście można np. śpiewać covery, ale jest to sztuką tylko wtedy, gdy nie kopiuje się oryginału, tylko przekłada się go na swój "język", dodaje się coś swojego. Czasem bywa więc, że cover jest lepszy od oryginału :)
Pzdr. j.
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



dobra, nie porównuję się, dałem tylko przykład
sorka, że ten przykład był na mojej skórze, ale
akurat miałem tę skórę pod ręką, rozumiem,
ale znajdzie się taki, co będzie umiał podrobić,
pamiętam jak byłem w Czechach i słyszałem Bee Gees
bigos brzmiał dokładnie jak oryginał
MN
Tu nie chodzi tylko o brzmienie, ale o to, co twórca wkłada w swoje dzieło. Nie ma dwojga takich samych ludzi, więc gdy mówimy o sztuce nie ma możliwości jej odtworzenia. Jeśli wkładasz w swoje dzieło siebie, to nikt inny nie będzie w stanie tego skopiować, bo jesteś niepowtarzalny, jak każdy człowiek zresztą. I na tym polega różnica między sztuką a odtwarzaniem. Oczywiście można np. śpiewać covery, ale jest to sztuką tylko wtedy, gdy nie kopiuje się oryginału, tylko przekłada się go na swój "język", dodaje się coś swojego. Czasem bywa więc, że cover jest lepszy od oryginału :)
Pzdr. j.

wiesz, znów o sobie, ale z pół roku temu
zostałem okradiony z materiału muzycznego
dziewczyna jest żoną dyrektora wysoko
postawionego teatru w wawie, nic nie wskuram
a podrób istnieje, tyle o sobie, wracając do
wiersza i do Buckley'a, jstem pewien, że
znajdzie się ktoś, jeśli tylko wyczuje pieniądze,
tak, chocby śpiewał o boskim narodzeniu
MN
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Tu nie chodzi tylko o brzmienie, ale o to, co twórca wkłada w swoje dzieło. Nie ma dwojga takich samych ludzi, więc gdy mówimy o sztuce nie ma możliwości jej odtworzenia. Jeśli wkładasz w swoje dzieło siebie, to nikt inny nie będzie w stanie tego skopiować, bo jesteś niepowtarzalny, jak każdy człowiek zresztą. I na tym polega różnica między sztuką a odtwarzaniem. Oczywiście można np. śpiewać covery, ale jest to sztuką tylko wtedy, gdy nie kopiuje się oryginału, tylko przekłada się go na swój "język", dodaje się coś swojego. Czasem bywa więc, że cover jest lepszy od oryginału :)
Pzdr. j.

wiesz, znów o sobie, ale z pół roku temu
zostałem okradiony z materiału muzycznego
dziewczyna jest żoną dyrektora wysoko
postawionego teatru w wawie, nic nie wskuram
a podrób istnieje, tyle o sobie, wracając do
wiersza i do Buckley'a, jstem pewien, że
znajdzie się ktoś, jeśli tylko wyczuje pieniądze,
tak, chocby śpiewał o boskim narodzeniu
MN
Ale to tylko podróbka. Podobnie jak ci, którzy okradli Ciebie. I tak to nie będzie to samo co oryginał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • masz problem  nie szukaj pracy za chleb ona sama cię znajdzie  jak będziesz głodny    nie dadzą wiele  ale i umrzeć będzie trudno    szukaj pracy  myśląc jaka będzie z niej frajda  coś nowego byle jaka  to  osiem godzin kieratu    a ty  ty jesteś stworzony do...   nie wiesz do czego  stąd problem  od tego zacznij    nie myśl o swoim wykształceniu możesz być każdym    pomyśl na początek o polityce  może to to    wielka  niczym nieskrępowana kasa  i nie oglądając się  idź tą drogą    co ty na to    może uda ci się polubić  lekko płynące pieniądze    7.2025 andrew  Sobota, już weekend Miłego wypoczynku   
    • Tylko co ma do tego AI? AI będzie tak funkcjonować, jak ją zaprogramują ludzie, a ci oczywiście zrobią to zgodnie z jakimiś wzorcami. Pytanie - jacy to będą ludzie i w jaki sposób wychowani. A to, że koncepcje wychowawcze się zmieniają, nie ulega wątpliwości, odkąd potrzeby jednostki zostały postawione ponad potrzeby wspólnotowe. Sztuczna inteligencja nie stoi jednak w kontrze do czegokolwiek, odzwierciedla tylko bieżący stan rzeczy. Oparta (głównie) o modele językowe, operuje jedynie na systemie kodów i znaczeń. To my ją 'wychowujemy', jeśli można to tak nazwać,  ucząc pewnej struktury, odzwierciedlającej mniej więcej naszą logiczną percepcję, nasz aparat pojęciowy. AI nie rozumie rzeczywistości jako czegoś ciągłego, zmieniającego się pozostającego w ruchu, ewoluującego zrelatywizowanego, tylko jako zbiór stałych elementów, które zostały wprowadzone do bazy danych i w ich obrębie się porusza. A elementy te już wprowadza człowiek, który może być dobry lub zły, głupi lub mądry, mieć rozwiniętą wyobraźnię lub nie, rozległą lub wąską wiedzę.... No i trzeba jeszcze dodać, że AI jest - na razie - tworzona do realizowania określonych zadań, co pokazuje, że człowiek jednak chce pozostać wolny i zrzucić na nią to, czego wykonywanie go ogranicza. Odszedłem trochę od tematu, a zmierzałem do tego, że AI będzie w stanie 'widzieć' różnice', o których piszesz, jeśli tego zostanie nauczona.  Chyba, że chcesz powiedzieć, że sam czujesz się trochę taką sztuczną inteligencją, bezdusznie programowaną do pełnienia określonych funkcji  narzuconych przez zewnętrzny, techniczny plan, a nie dzieckiem wychowywanym do samodzielnej realizacji siebie, w zgodzie z tym, czego AI jeszcze nie posiada (wolna wola, samoświadomość).
    • Na pierwszy rzut oka ma to być coś sonetopodobnego. Ale popłynęłaś po tym jeziorze... w szuwary, Środki artystyczne zostały dobrze dobrane. obrazy są plastyczne, żyjące, z łatwością poddają się wizualizacji. Tymczasem forma sprawia wrażenie bardzo nieudolnie skleconego pancerza, w którym wiersz się dusi i dogorywa, a to przez nienaturalne inwersje, a to przez brak rytmu, a to przez pokracznie poprzekręcaną gramatykę. W ten sposób od razu pokazujesz czytelnikowi wszystkie słabe miejsca, gdzie nie umiałaś sobie do końca poradzić z językowym budulcem. Niech będzie to zwykły, wolny wiersz, który uwolnisz z tego stylistycznego żelastwa, a jeśli koniecznie upierasz się przy sonetach, to trzeba więcej treningu, bo tu już 'intuicyjnie' się nie da.
    • Kluczowe pytanie - co to znaczy 'lirycznieć'?  Życie staje się poezją, to oczywiście wynika samo z siebie, ale interpretacja utworu musi wyjść poza zwykłe ubarwianie, upiększanie. Wpisanie wspólnie przeżywanego czasu w wiersz zdefiniowany jako określona struktura, ma charakter o wiele bardziej brzemienny w skutki. Liryka jest przede wszystkim poszukiwaniem formy dla emocji, a jakie to ma konsekwencje dla bohaterów lirycznych? Jeśli ich doświadczenia zostaną przeniesione w rzeczywistość metafor, wówczas okaże się, że współdzielenie codzienności jest zarazem tworzeniem jej tak, jak poeta tworzy swoje dzieło - budowaniem sensu (życia) poprzez indywidualizację tego, co ogólne i nieokreślone. Np. we fragmencie ze sklepem - wszyscy tam robią zakupy, ale dla bohaterów nie jest to zwykłe wyjście do sklepu, bo liryka tak manipuluje percepcją, aby mieli poczucie, że chodzi o coś zupełnie innego. Realność staje się umowna,  jej poszczególne elementy mają być tylko nośnikami czegoś, co istnieje jedynie w świadomości i  osób mówiących w wierszu. Upraszczając - lirycznieć to budować rzeczywistość i kod, który ją na nowo zdefiniuje (niekoniecznie werbalny), zgodnie z tym, jak w niej chcą funkcjonować bohaterowie wiersza, czy jak to sobie - wspólnie - wyobrażają.
    • Zastanawiająca przypowieść, w której prosta obserwacja przechodzi w trafną ekstrapolację. Gwarowa 'śleboda' dodaje wierszowi ciekawego smaku.
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...