Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Konkurs Literacki Uniwersytetu Gdańskiego na Prozę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Konkurs w Internecie
Uwaga!!! Została uruchomiona strona internetowa Konkursu Literackiego Uniwersytetu Gdańskiego na Prozę. Regulamin oraz szczegółowe informacje na temat przyjmowania prac i terminu rozstrzygnięcia można odnaleźć wchodząc na stronę http://www.konkurs.literacki.ug.gda.pl/.
Termin nasyłania prac w tegorocznej edycji upływa 31 maja (data stempla pocztowego)!

Idea konkursu
Konkurs Literacki Uniwersytetu Gdańskiego na Prozę został ogłoszony po raz pierwszy w 2002 roku (232 nadesłane zestawy). Podczas trzech kolejnych edycji liczba uczestników wrosła niemal czterokrotnie (807 zestawów w roku 2005). Prace przesyłali polskojęzyczni autorzy niemal z całego świata. Ogromne powodzenie jest spowodowane otwartą formułą konkursu – brak ograniczeń wiekowych oraz związanych z dorobkiem twórczym i miejscem zamieszkania.

Ideą konkursu jest wyłonienie najciekawszych prac, a poprzez ich druk w kolejnych edycjach antologii „Proza życia” także promocja autorów i młodych debiutantów. Konkurs stał się dla wielu nagrodzonych i wyróżnionych twórców okazją do oceny własnych możliwości i podjęcia starań o druk utworów w osobnych tomach prozatorskich. Myśl przyświecająca jury i
organizatorom, aby przełamywać niepewność debiutujących autorów, została spełniona z nawiązką przez laureatów publikujących kolejne książki – Marek Idczak, Marta Dzido, Ewa Grętkiewicz i inni.

Regulamin i kryteria
Konkurs ma służyć wyłonieniu najlepszych utworów spośród nadesłanych zestawów, składających się z jednej lub wielu prac prozatorskich tego samego autora nie przekraczających łącznej objętości 30 s. maszynopisu bądź wydruku komputerowego (w standardzie 1800 znaków/1 s.). Więcej informacji na stronie internetowej:
http://www.konkurs.literacki.ug.gda.pl/.

Nagrody (I, II, III, specjalna dla studenta UG i specjalna dla absolwenta UG) są przyznawane za pojedynczą pracę lub szereg utworów spełniających wymogi formalne, a także posiadających szczególne walory artystyczne, które są ustalane według ocen indywidualnych jury. Merytorycznym kryterium oceny jest umiejętność opisywania otaczającej rzeczywistości (przenoszenia własnego doświadczenia w obręb świata przedstawionego utworu).

Jury
Od 2002 roku w skład jury niezmiennie wchodzą:
- dr Zbigniew Żakiewicz (przewodniczący jury) – pisarz, em.
wykładowca UG
- dr Tomasz Maliszewski (kurator) – pracownik naukowy UG
- Aleksander Jurewicz – pisarz, poeta, publicysta
- Adam Majewski – krytyk teatralny i literacki, doktorant UG
- Daniel Odija – pisarz, dziennikarz telewizyjny

--
Akademickie Centrum Kultury
Uniwersytet Gdański
ul. Wita Stwosza 58/2
80-952 Gdańsk-Oliwa
tel./fax ++ 48 (0-58)55 29 300
tel. ++ 48 (0-58) 55 29 450

Źródło: www.namida.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • A... to kota złapał za nic z cin, a złapał za to kota.  
    • @Jacek_Suchowicz   trochę amarant alb indygo fiu fiu natchnienie wzięło cię teraz ciut przezroczyste że palce lizać nie trza zdejmować ani rozbierać a sio z łapkami wolę koszulę i tamten zapach no bo był jego zbyt staroświeckie miewam zasady  no i nie szukam nowego czegoś :)  
    • Kącik prasowy W całych trzech ścianach Niezbyt już ludziom Mógł odpowiadać. Poszło w celofan Niezłej tandety Stoisko, za nim Profil kobiety. Jeszcze przed drzwiami Ostatni dymek - Szef przesiaduje Na zewnątrz biura. I różne inne: Sklepik z farbami, Ścisk w galanterii - Emerytura. I dorabiamy Klucze - zegarmistrz. Teorie w perfum Sprzedaży - dawni Mistrzowie cechu Zza siódmej góry. Bar na pięterko, Bankomat w parking. I gdzie odeszli? Może do kina. Ech, nawet kebab Nie miał tu wzięcia. Zwija się, zwija Wełna, mieścina. Kolejny lokal Do wynajęcia.                    
    • Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

        Tak się mówi głupia jak gęś i faktycznie gęsi mądrością nie grzeszą, choć jak na ptaki to podobno całkiem inteligentne.  
    • @Roma , ciekawie usłyszeć, że przeczytałaś "Krok w błękicie" razem z interpretacją w komentarzu (rozumiem, że chodzi o mój komentarz). Bo są tacy, którzy uważają, że interpretowanie wiersza przez autora szkodzi intuicji czytelniczej, ale tobie chyba ta moja interpretacja nie zaszkodziła. Szczerze mówiąc, to mój wiersz "Krok w błękicie" zaczął mnie na prawdę ekscytować, kiedy zacząłem pisać tę jego interpretację. Wiem, że to brzmi nieco narcystycznie, ale cóż tak to już jest, że czasami poeta, zaczyna mieć fioła na punkcie swojego utworu; A z drugiej strony, to ciekawe, co masz na myśli pisząc, że w "Kroku w błękicie" podszedłem poetycko do tematu kary. Bo mi się wydaje, że w "wolnej woli" też podchodzisz poetycko do tematu, w tym wypadku akurat grożącej, kary, chociażby dlatego, że starasz się oddać tę atmosferę, nieprzyjemną atmosferę. Ja natomiast w "Kroku w błękicie" chyba tworzę w związku z tematem kary taką sielską atmosferę i dlatego liczę się z tym, że ktoś to mnie może uznać za jakiegoś aberracjonistę :D ;
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...