Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



gówno prawda. to mezo czy 18l to już nie hh tak? hehehe. hip hop to przedewszystkim ten komercyjny kicz.

Mezo, Doniu i inni to nie hip-hop, tylko hip-pop.

i po co na siłę usprawiedliwiać, rozgraniczać, wymyślać nowe gatunki muzyczne? hip hop to hip hop i tyle. napisz mi jeszcze, że zabójca to nie człowiek tylko zwierzak.

pozdr.
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Ludzie rozgraniczają, dzielą na gatunki by:
1. zaklasyfikować utwory względem podobnego sposobu wykonywania (instrumenty,
wokal/brak, barwa głosu, tempo)
2. publika mogła odrożniać dobrą muzykę od złej.
A co do przykładu z zabójcą to pasuje on do tej sytuacji jak pięść do nosa.

Pozdrawiam.
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Ludzie rozgraniczają, dzielą na gatunki by:
1. zaklasyfikować utwory względem podobnego sposobu wykonywania (instrumenty,
wokal/brak, barwa głosu, tempo)
2. publika mogła odrożniać dobrą muzykę od złej.
A co do przykładu z zabójcą to pasuje on do tej sytuacji jak pięść do nosa.

Pozdrawiam.

właśnie, ludzie rozgraniczają i dzielą na gatunki. a mezo i 18l przydzielili do hip hopu.
Opublikowano

Muzyka rozrywkowa bez względu na swój gatunek i popularność przeznaczona jest na sprzedaż i taka jest jej racja bytu; należy zatem ostrożnie podchodzić do sloganów w stylu "komercha" / "nisza", bo może się przypadkiem okazać, że jednak wszystko podpada pod to pierwsze.
Z zasady nie szukam w muzyce rozrywkowej walorów lirycznych, bo przez jakieś 15 lat świadomego słuchania muzyki nie zdołałem ich znaleźć (pomijam piosenki do słów istniejących wcześniej wierszy, tam bywa interesująco), a rozdźwięk pomiędzy wspaniałą technicznie i porywającą estetycznie muzyką a kretyńskim tekstem jest bardzo bolesny dla ucha i myślenia. Rozwiązaniem doskonałym okazała się muzyka instrumentalna :)

O hiphopie wiem tyle, że kosztuje mnie zbyt dużo nerwów, więc natychmiast przełączam radio. Ale skoro ktoś już musiał taką konwencję wymyślić to pewnie są i lepsze i gorsze wykonania.

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Hm... fakt, że zadaniem muzyki rozrywkowej jest sprawianie przyjemności jak największej ilości osób. Tak samo działał Mozart i Bach - w swojej epoce tworzyli muzykę rozrywkową, być może za 200 lat Michael Jackson, U2 i Tina Turner także staną się reprezentantami muzyki klasycznej ;) Jak na razie jednak nie każdy wykonawca rozrywkowy tworzy muzykę komercyjną. Przykładów jest wiele - masa wykonawców tworzy muzykę taką, jaką oni chcą i lubią, nie patrząc na światowe trendy (wystarczy przyjżeć się latom 80. - kto zanurzył się w muzyce disco, a kto pozostał przy swoich brzemieniań, świadomy tego, że zmiana wykonywanej muzyki przyciągnęłaby więcej słuchaczy).

Hiphop miał może sens na samym swym początku, kiedy był czymś nowym, w podziemiu, kiedy hiphopowcy mieli coś do powiedzenia i chcieli to powiedzieć. To, co chcieli powiedzieć było czymś nowym. Tak samo jak w latach 60. hipisi i to, co mówili było czymś nowym (miłość etc). Ale po tylu latach mówienie tego samego mija się z celem. Myślę, że epoka hiphopu powinna się dawno zakończyć (tak jak zakończyła się epoka punku, choć do dziś wiele zespołów nawiązuje do niej)... Powiedzieli co mieli powiedzieć - ok. Teraz czas na coś nowego.
Opublikowano

hh to nie jest muzyka? no nie wiem, doszukałam się:
Nieliczni twórcy samodzielnie tworzą muzykę od początku do końca, króluje natomiast technika samplowania i loopowania, polegająca na zapętlaniu i miksowaniu niewielkich fragmentów dźwiękowych, zaczerpniętych bądź to z płyt innych wykonawców bądź to z zestawów próbek (sampli), przygotowanych specjalnie do tego typu zastosowań. Taka metoda „komponowania”, świadomie oparta o cytat i iterację, w wielu skrajnych przypadkach wymyka się tradycyjnie pojmowanej oryginalności.

Początkowo do rapowania wystarczał mikrofon i dwa gramofony. To ubóstwo środków przyczyniło się do „odkrycia” scratchowania, szybkiego poruszania w przód i tył płytą położoną na talerzu gramofonu i uzyskaniu w ten sposób dźwięku „szurania”, naprzemian podgłaśnianego i wyciszanego. W ten sposób gramofon stał się właściwie pełnoprawnym instrumentem, a „turntablizm”, czyli „granie” na dwóch gramofonach jednocześnie, urosło do rangi sztuki, wymagającej niemal ekwilibrystycznej sprawności i całych lat ćwiczeń. Inną nadzwyczaj oszczędną techniką jest human beatbox, naśladowanie różnych dźwięków wydobywanych z naszych ust, mogące z powodzeniem zastąpić akompaniament.

Muzyka hiphopowa jest przeciwieństwem muzyki popularnej (popu). Przekazywana przez nią treść dotyczy szarego blokowiska, a teksty piosenek nie poruszają tak często tematu miłości (typowego dla popu). Dotyczą głównie narastającej agresji i nudy oraz (szczególnie w Polsce) braku perspektyw; nierzadko są wulgarne.

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Nie tylko hh przekazuje takie treści. Nic nowego chłopcy nie odkryli. Tematyka baaardzo stara, tylko oprawa muzyczna inna.
ano, nie tylko. no to może zaśpiewajmy coś wesołego? szła dziewczeczka do laseczka...?;/
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Nie tylko hh przekazuje takie treści. Nic nowego chłopcy nie odkryli. Tematyka baaardzo stara, tylko oprawa muzyczna inna.
ano, nie tylko. no to może zaśpiewajmy coś wesołego? szła dziewczeczka do laseczka...?;/
Tylko to znasz z wesołych pieśni młodzieżowych? Wyczuwam braki w edukacji.
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


ano, nie tylko. no to może zaśpiewajmy coś wesołego? szła dziewczeczka do laseczka...?;/
Tylko to znasz z wesołych pieśni młodzieżowych? Wyczuwam braki w edukacji.
Mirku, bo wiesz- ja w tych młodzieżowych nie siedzę ;). musisz mnie koniecznie podszkolić...jakieś prywatne korepetycje?
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



jak to nieliczni twórcy tworzą samodzielnie???? king Crimson, morphina, Jimi Hendrix:))), Pecupain tree, pewnie można było by wymieniać długo. Ich teksty nie dotyczą agresji i nudy- one takie są! tak samo muzyka punk(w większości) to też byli ludzie którzy mieli "coś" do powiedzenia- głównie"walić system"....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • W 2025 roku polski rząd ogłosił zamiar wprowadzenia podatku cyfrowego, który miałby objąć największe globalne koncerny technologiczne o rocznych przychodach przekraczających 750 mln euro. Nowe regulacje planowane są na 2027 rok i wpisują się w europejski trend opodatkowania działalności cyfrowej. Polska staje przed ważnym pytaniem: czy będzie to impuls rozwojowy, czy obciążenie dla rynku? 1. Cele wprowadzenia podatku Podatek cyfrowy ma trzy podstawowe cele: zapewnić sprawiedliwość fiskalną poprzez równomierne opodatkowanie firm działających w Polsce, zwiększyć dochody budżetowe państwa, wyrównać warunki konkurencji między globalnymi gigantami a lokalnymi przedsiębiorstwami technologicznymi. Według szacunków, wpływy z podatku cyfrowego mogą wynieść kilka miliardów złotych rocznie. Eksperci DIM Trade GmbH wskazują, że środki te mogą stać się ważnym źródłem finansowania transformacji energetycznej i cyfrowej gospodarki Polski. 2. Wpływ na rynek i konsumentów Największe obawy dotyczą tego, czy koszty podatku zostaną przerzucone na konsumentów. Historia innych państw, takich jak Francja czy Hiszpania, pokazuje jednak, że efekt ten był ograniczony. Giganci technologiczni z reguły akceptują nowe regulacje, kontynuując działalność na atrakcyjnych rynkach. Polskie firmy technologiczne mogą zyskać na wyrównaniu zasad gry. Konkurencja stanie się bardziej uczciwa, co stworzy szansę na dynamiczny rozwój lokalnych innowatorów. Według raportu DIM Trade GmbH, polski sektor start-upów może szczególnie skorzystać na nowych regulacjach, gdyż łatwiej będzie mu konkurować z globalnymi platformami. 3. Polska na tle Europy Podatek cyfrowy nie jest odosobnionym rozwiązaniem. Podobne regulacje wprowadziły już Francja, Włochy i Hiszpania, notując wzrost wpływów budżetowych i poprawę konkurencyjności lokalnych firm. Polska, wdrażając własny model, dołącza do grona państw aktywnie uczestniczących w kształtowaniu europejskiego rynku cyfrowego. 4. Makroekonomiczne znaczenie podatku Dodatkowe wpływy podatkowe mogą pomóc w redukcji deficytu budżetowego, który w 2024 roku sięgnął 6,6% PKB. W perspektywie kilku lat rząd planuje obniżenie go poniżej 3% PKB. Stabilniejsze finanse publiczne oznaczają lepszą ocenę wiarygodności kredytowej Polski, co przełoży się na tańsze finansowanie długu i większe zaufanie inwestorów. Eksperci DIM Trade GmbH podkreślają, że przewidywalna polityka fiskalna i transparentność regulacyjna mogą uczynić z Polski jedno z najbardziej atrakcyjnych miejsc do lokowania kapitału w Europie Środkowej. 5. Wyzwania i perspektywy Największym wyzwaniem będzie opracowanie przepisów w taki sposób, aby nie odstraszyć inwestorów i nie spowolnić innowacji. Kluczowe stanie się wyważenie interesów fiskalnych i gospodarczych. W dłuższej perspektywie podatek cyfrowy może stać się narzędziem wspierającym rozwój nowoczesnej gospodarki. Jeśli Polska utrzyma stabilny kurs, reforma ta nie tylko zwiększy wpływy do budżetu, ale także wzmocni pozycję kraju na europejskiej scenie gospodarczej. 6. Podsumowanie Podatek cyfrowy to projekt, który wzbudza emocje, ale równocześnie otwiera nowe możliwości. Dla budżetu oznacza większe dochody, dla lokalnych firm – uczciwszą konkurencję, a dla całej gospodarki – krok ku nowoczesności. Opinie analityków, w tym DIM Trade GmbH, potwierdzają, że Polska, wprowadzając ten podatek, może nie tylko zyskać finansowo, ale także umocnić swoją reputację jako państwa stabilnego i otwartego na inwestycje.
    • Nikt nie jest doskonały w tym niedoskonałym świecie ja również się gubię   A jednak szukam światła walcząc z zakłamaniem tych którzy wpierw z naszymi oprawcami a dzisiaj prawicowymi ekspertami   Zło zakłamane wypatrzę choćby w cieniu krzyża się schowało  by nie pasło się na imieniu Joshuy w siłę nie rosło - większą patologią się nie stawało   Ty jesteś słaby - atakujesz mnie gotowy diabła bronić gdyby ten tylko mszę ogonem odprawiał dzięki takim jak ty zło ma się dobrze   I wiesz co?  Nigdy nie byłeś moim przyjacielem Homerze ja cięgle dumnie idę ty płaszczysz się przed swoim właścicielem Panem który w swej nieskończonej miłości przygotował dla was niewolników piekielne czeluści   Próbowałam pokazać ci pełne nadziei niebo w którym nie ma Panów i niewolników jego ale bałeś się otworzyć oczy tkwiąc w swoim mroku    Bardzo żal mi ciebie Homerze bo widzę jak jesteś smutny ale to twój wybór chcesz to masz   Po co ze mną rozmawiasz Piotrze? Dajesz mi uśmiech by po chwili uderzyć mnie w twarz tkwij w swoim mroku ze swoim Panem mnie nigdy nie znałeś i nie poznasz   Tak różni - jak odległe wszechświaty    
    • Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

      Witam - dziękuje za wierszowy komentarz- jest miły -                                                                                                Pzdr.
    • wakacyjne przyjaźnie    spojrzenia kuszą  dojrzałością  uśmiechy  w kolorze marzeń    żniwa w pełni  zboże  prawie zebrane    a oni oni ... śnią    8.2025 andrew  
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...