Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pierwsze-zielony las

*---------------------*


lubię słońce - patrzy na mnie
lubię każdy uśmiech gałązek - ich poezji ruchów
każdy owoc płaczącej wierzby
prawdziwość w tych dokonaniach



w noc wielbię gwiazdy
każdy liść jest złodziejem
każdy złodziej jest mocarzem
jeśli tylko korzysta...


*-----------------------*

drugie-las vegas


oczy prześwietlone monetą
złotem okrwawione dłonie
co ruch - to neon
co przystanek - to afrodyzjak



endomorfiny czasu - adrenalina
płaski pieniążek kręcący się wkoło
oko idące w ślady pieniążka
dusza gra!

*----------------------------*

trzecie-chatka nad misery

Wysoki skok szarego niedzwiedzia
szybowiec nad samym jeziorem
dziwadło klęczące w garstce cienia
strach i uniebienie, całus i kopulacja




płaczące niemowlę w brzuchu matuli
milisekundy, tężą się już mięśnie brzucha
pacholę sięka już pasa
już wstępuje kawał pobożnego ducha

Jest jednak jeszcze zmaza rodzicielska...

*--------------------------------*

czwarte-w łonie matki!

Drgania najmilsze wychwyci z otoczenia
choć uszu jeszcze nie ma
potrafi kształcić słowo poetyckie
geniusz istny-ma trzynaście centymetrów!


już wie co to prawo
gna je,jak każdy obywatel
annały mu biją lube brawo
choć niemowlę -już prezydent -bohater!

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



co do tych odsępów po myślnikach bym się nie rozpaczł-i tak ni zmieniają one formy wiersza-to samo z przecinkami -ale jeżeli czytacz jest taki drobiazgowy-cuż...,
za resztę dziękuję(chyba niedopatrzyłem-gapa!)
pozdrawiam!
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



cóż piszemy przez ó

Proszę Pana!

każdemu zdarza się popełaniać błędy, owszem, ale po to są słowniki ortograficzne, oraz programy komputerowe typu word, żeby sobie życie ułatwiać. chyba nie wyobraża pan sobie tomiku poetyckiego z błędami ort.? proszę więc okazać nam - czytelnikom - choć trochę szacunku, bo naprawdę szkoda nam czasu na czytanie takich bzdetów.

pozdr. a
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Tak zasady języka są zbędne po co się do nich stosować, tak samo te głupie przecinki i inne znaki bez nich można czytać wszystko na jednym oddechu a nawet bezdechu, a autor sam wie gdzie zdanie się kończy i gdzie powinna być pauza a odbiorca jak się nie domyśli to już jego problem. Proszę się też odczepić od ortografii czy cóż czy cuż czy nawet curz w końcu czyta się tak samo więc w czym problem po co marnować czas zaglądając do słownika kiedy można w tym czasie stworzyć kolejne arcydzieło.

Natomiast co do samego wiersza wolał bym się nie wypowiadać bo jak można poddawać w wątpliwość wielkości takiego dzieła. Moim skromnym zdaniem literacka nagroda Jobla, znaczy Nobla gwarantowana!!!

Pozdrawiam
Opublikowano

Ciężko się czyta i cieniutkie to, a do tego jeszcze nadmiernie wydumane czego nie lubię, wychodzi że to gniot, jeśli pan nie umie poprawić wiersza tak żeby spełniał podstawowe wymogi gramatyczno - ortograficzne, to niech się Pan nie pcha na forum dla zaawansowanych i to było na tele....

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Tak zasady języka są zbędne po co się do nich stosować, tak samo te głupie przecinki i inne znaki bez nich można czytać wszystko na jednym oddechu a nawet bezdechu, a autor sam wie gdzie zdanie się kończy i gdzie powinna być pauza a odbiorca jak się nie domyśli to już jego problem. Proszę się też odczepić od ortografii czy cóż czy cuż czy nawet curz w końcu czyta się tak samo więc w czym problem po co marnować czas zaglądając do słownika kiedy można w tym czasie stworzyć kolejne arcydzieło.

Natomiast co do samego wiersza wolał bym się nie wypowiadać bo jak można poddawać w wątpliwość wielkości takiego dzieła. Moim skromnym zdaniem literacka nagroda Jobla, znaczy Nobla gwarantowana!!!

Pozdrawiam


nie napisałem że błędy ortograficzne nie mają znaczenia ale odstępy po przecinkach-a to jest róznica-błędy(wszelaki-i przyznam że jestem w tym względzie słabiakiem-w szkole)poprawiłem-a toż ktoś nazywa ten wiersz gniotem z tego względu-przyznaję mu ślusznoś
Jak jest to jest!
pozdrawiam!
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



to jest kontrast miejsc-jedno las Vegas-co go cechuje-pogoń z pieniądzem(człowieka)-drgie zielony las-co go cechuje-cisza i niebywałe zjawiska-reszta to już poprawka z warsztatu-starałem się coś uświadomić-pokazać,kto wyciągnoł wnioski-światnie,kto nie-noc"cóż"
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



to jest kontrast miejsc-jedno las Vegas-co go cechuje-pogoń z pieniądzem(człowieka)-drgie zielony las-co go cechuje-cisza i niebywałe zjawiska-reszta to już poprawka z warsztatu-starałem się coś uświadomić-pokazać,kto wyciągnoł wnioski-światnie,kto nie-noc"cóż"

no to ja no ... i już

z ukłonikiem i pozdrówką MN
ps. nie zawiązałeś ani jednego wątku, nie "zsupliłeś" ani jednej opowieści z drugą i to nazywasz porównaniem?
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



to jest kontrast miejsc-jedno las Vegas-co go cechuje-pogoń z pieniądzem(człowieka)-drgie zielony las-co go cechuje-cisza i niebywałe zjawiska-reszta to już poprawka z warsztatu-starałem się coś uświadomić-pokazać,kto wyciągnoł wnioski-światnie,kto nie-noc"cóż"

no to ja no ... i już

z ukłonikiem i pozdrówką MN
ps. nie zawiązałeś ani jednego wątku, nie "zsupliłeś" ani jednej opowieści z drugą i to nazywasz porównaniem?


po przeczytaniu jednej strofy-myślisz"jest tak za nią",po przeczytaniu drugeij,"jest tak z nią"
potem samemu wyciągasz wnioski i klejisz,a jakbym miał płączyć to nastałby wielki chaos i nieporządek-tak było w warsztacei i w pierwszej mojej myśli po napisaniu wiersza!
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



no to ja no ... i już

z ukłonikiem i pozdrówką MN
ps. nie zawiązałeś ani jednego wątku, nie "zsupliłeś" ani jednej opowieści z drugą i to nazywasz porównaniem?


po przeczytaniu jednej strofy-myślisz"jest tak za nią",po przeczytaniu drugeij,"jest tak z nią"
potem samemu wyciągasz wnioski i klejisz,a jakbym miał płączyć to nastałby wielki chaos i nieporządek-tak było w warsztacei i w pierwszej mojej myśli po napisaniu wiersza!

ech - wiersz winien płynąć

z ukłonikiem i pozdrówką MN
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.




po przeczytaniu jednej strofy-myślisz"jest tak za nią",po przeczytaniu drugeij,"jest tak z nią"
potem samemu wyciągasz wnioski i klejisz,a jakbym miał płączyć to nastałby wielki chaos i nieporządek-tak było w warsztacei i w pierwszej mojej myśli po napisaniu wiersza!

ech - wiersz winien płynąć

z ukłonikiem i pozdrówką MN

ale czasem także w bagnie-pachnącym jakimś przekazaniem względem twórców-winien...oj winien
gorąco pozdrawiam!
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


można prosić o pomoc!
P.S-a czy to nie jest wiersz?!(pomijając błędy ort)-może nie z twojego punktu widzenia-ale z innych?-przecież nie każdemu musi się nie podobać-no nie!
pozdrowienia!
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


można prosić o pomoc!
P.S-a czy to nie jest wiersz?!(pomijając błędy ort)-może nie z twojego punktu widzenia-ale z innych?-przecież nie każdemu musi się nie podobać-no nie!
pozdrowienia!
no nie

z ukłonikiem i pozdrówką MN

no tak!?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • Widzę w wierszu zachwyt nie tyle nad  utworem muzycznym, co nad geniuszem i mistrzostwem wirtuoza. Samo dzieło i kompozytor są nieobecni, bo najważniejsza okazuje się interakcja z wykonawcą, który ożywia coś martwego. To prawdziwy człowiek, którego widzimy przy instrumencie i utożsamiamy podziw dla usłyszanej muzyki z podziwem dla jego mistrzostwa i umiejętności przetwarzania emocji na język dźwięków. Muzyka to ciekawa sztuka, która nie istnieje bez wykonawcy, którego rola jest fascynująca. Wirtuoz za każdym wykonaniem tworzy na nowo rzeczywistość, w którą pozwalają się wprowadzić słuchacze, i chociaż oczywiście robi to według instrukcji, to jednak własnymi rękami i własnym wyczuciem artystycznym.   Sama forma wiersza pozostawia jednak wiele do życzenia. Rymowanie jest bardzo trudne, choć kuszące, bo wielu autorów nosi się z przekonaniem, że wystarczy zrymować i już będzie to poezja. Tymczasem jest to wysoki, jeśli nie najwyższy lewel w grze. Zostawmy na razie w spokoju rymy. Ważniejszy jest na początek rytm. Wiersz rymowany powinien mieć swoją melodię. Podstawą jest liczba sylab w linijce - w większości form klasycznych musi być taka sama we wszystkich linijkach wiersza. Stąd zresztą nazwy różnych formatów: ośmiozgłoskowiec (8 sylab w każdej linijce), dwunastozgłoskowiec (12 sylab w każdej linijce). Poza tym w każdym wersie w wierszu występuje coś takiego jak średniówka - dłuższa przerwa, słyszalna przy czytaniu na głos.   Tak jak u Ciebie np.   Pojawia się nawet, // gdy nie jest z nami  (6 sylab + 5 sylab, średniówka po nawet)   Średniówka ułatwia lekturę i pomaga zorganizować treść w obrębie jednej linijki.   W całym wierszu powinna być zachowana identyczna reguła, a jeśli występują jakieś wyjątki (w niektórych mniej popularnych formach), to również przeważnie istnieje do tego jakiś klucz.   U Ciebie występuje przypadkowa liczba sylab w linijkach i równie przypadkowa średniówka.   Tymczasem, jeśli się nie przestrzega zasady regularności w rytmice, to wiersz będzie zawsze źle napisany, bo kiepska forma odwraca uwagę czytającego od najlepszej nawet treści. A one powinny współgrać i wzajemnie się uzupełniać.   Możesz próbować zacząć od czegoś łatwiejszego, np. biały wiersz. Wtedy koncentrujesz się na melodii i rytmie, a  nie ogranicza Cię dodatkowa konieczność szukania rymów. Sądzę, że praca nad rytmem jest ważniejsza, bo to musi stać się automatyzmem w głowie. O rymach to może innym razem.
    • @Alicja_Wysocka myślę, że można go odczytywać na wiele sposobów... Twój jest mi najbliższy.  Dziękuję za pochylenie się nad nim, dobrej nocy :)
    • @Naram-sin Zgadzam się z Tobą, za szybko wrzuciłem tekst, trzeba więcej dać mu czasu i co nieco wywalić, a szedł podmiot liryczny, myslałem, że skoro wyrwała mi się z głowy, to będzie czytelne, ale skoro nie jest, to trza zmienić.   Dzięki za komentarz.
    • @Somalija Nie zmieniasz się, ale to dobrze. Bardzo lubię niezmienność. 
    • Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

        Kto szedł w rozkojarzeniu - podmiot liryczny, czy myśl? Bo zdaje się, że popełniłeś tu jeden z kardynalnych błędów gramatycznych, ale na wszelki wypadek się upewniam.   Pozbądź się powtórzeń, np. przebiegła i pobiegłem.     Do tego momentu jest dobrze. Przez wiersz prowadzi zdecydowana linia emocjonalna i logiczna, która w tej cząstce osiąga swoje apogeum i puentuje całość, przy okazji pozostawiając odbiorcę wobec konieczności dokonania jakichś własnych procesów myślowych, żeby tekst odpowiednio dotarł. Wszystko to, co dalej, jest niepotrzebną, nieciekawą nawijką, całkowicie rujnującą osiągnięty wcześniej efekt artystyczny.
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...