Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Teraz już wiem- jaka głupia byłam,
że wierzyłam choć trochę Tobie
a ufać nie powinnam.
I'm stupid woman
określić się słowem mogę
It's true-
fakt stwierdzony
Szkoda, że po szkodzie.
Zaufałam komuś mocno
bo kiedyś to umiałam!
i dla innych potrzebowałam.
A teraz znowu żyć od nowa
uczyć się muszę
póki nie znajde innej
opoki-skały.
A wiem u mnie to niemożliwe
bo jestem za malo inteligentna
bo ty:
Być może dla niektórych Jesteś
Calym Światem
a oni są dla ciebie po prostu za głupi.
I nie dostrzegasz
że brakuje im sensu życia.
Lecz chcę mieć Ciebie-mimo tamtego-
A ty- jedno słowo:
"bez zobowiązań".
..................................
Wiedziałem,że tak będzie
skrzywdziłem kolejną osobę.Maleńką.

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


kurde, dobrze, że jesteś:)
czuję się taka dowartościowana, widzę jaka jestem super, choć też muszę się jeszcze wieeele nauczyć
od grudnia 2005 nie widziałam tu żadnego gorszego wiersza, nawet mojego
i dlatego jestem Ci wdzięczna
tylko proszę... nie rób tego więcej...
myśl, kiedy piszesz, nie daj się porwać infantylnym emocjom!!:)
do boju;P
i nie miej mi za złe, ale ten wiersz jest naprawdę okropny (musisz się zmotywować;) )
pozdrawiam serdecznie/olena
Opublikowano

kosz i od nowa,czy to było w warsztacie? jeśli tak to i tak nie wierzę,nikt by tego nie wypuścił z warstzatu w takim stanie,czyli ciężkim,ale mam nadzieję że nie stabilnym:) a jeśli nie to powienien się tam znleść,gdyż ponieważ:)

angielski - feee,out z miejsca,w ogole po co,na co?pochwalić się?czym?
fakt stwierdzony - jak wspomniała Olesia,bez komentarza w ogóle:)
rymy - zlikwidowac natentychmiast! zostawić dla dobrych poetów
bez zobowiązań - na Boga,to przecież dwa słowa!
poza tym wywal połowę słow a najlepiej zacznij od nowa,na inny temat bo na ten nie napiszesz póki co lepiej(niech opadna emocje,niby nie powinno się utożsamiać autora z peelem,ale obiektywnie byś tak nie napisała)
tyle,powodzenia,pozdrawiam/martyna

Opublikowano

Czytając zastanawiałem się czy to wiersz czy zlepek nieudolnych zdań, nieprzemyślanych do tego. Następnym razem przeczytaj to co napisałaś chociaż raz, a potem ewentualnie publikuj.
Nic pozytywnego nie ujrzałem;( Przykro mi

pozdr.
Ariel

Opublikowano

Witam,
ten wiersz jest bez wszystkiego co potrzebne jest utworowi, zeby doczytac do konca.
Dlaczego uzywa Pani angielskiego, chyba nie po to zeby zaprzeczyc tezie o inteligencji? Zastosowanie nie ma sensu, niczego nie wnosi.
Forma, dobor slow, sposob myslenia - to cholera jakis zart?!

Pozdrawiam, Chanah.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • @Migrena Czytam Twój wiersz i zaczynam marznąć od środka, bo ty nie opowiadasz o mrozie – ty wstrzykujesz go prosto w krwiobieg. "Oddycham metalem. Oddycham trzaskiem." Mróz jako prawda, która wypala wszystkie miękkie kłamstwa lata. Chirurg bez znieczulenia. To brutalne, ale właśnie dlatego czyste. I ten paradoks na końcu – że w tym totalnym zamarznięciu, w tej białej śmierci, nagle płoniesz. "Cichym, niebieskim ogniem, którego żaden lipiec nie potrafi nazwać." To nie ciepło komfortu – to płomień istnienia wyostrzony do granic wytrzymałości. Zima cię nie zabija, ona cię rozświetla od środka poprzez ból. Świetne metafory i obrazy. Podoba mi się "But od nart pogryziony przez psa" – ten groteskowy detal i "Atrament, który zamarza na marginesach" – widzę cię tam, poeta na krawędzi białej karty. :)))   Jak długo będziesz stał w tym mrozie? :) Świetny tekst:))) Pozdrawiam.
    • @Tymek Haczka   szanowny czytelniku:)   dziękuję za Twój komentarz choć mam wrażenie, że został napisany bardziej   z potrzeby uporządkowania własnych upodobań niż z potrzeby rozmowy o wierszu.   rozumiem to: kazdy z nas czyta przez pryzmat własnych granic i   własnych map.   pozwolę sobie jednak zauważyć, że metafory nie są od tego, by były „potrzebne” komukolwiek   poza autorem, który je rodzi, i czytelnikiem, który potrafi je unieść.   poezja nie jest konstytucją -  nie musi spełniać norm, dostarczać funkcji ani miescić się w cudzych szufladkach.   ona oddycha tam, gdzie chce, a nie tam, gdzie jej się wyznaczy.   to ja odpowiadam za ten wiersz.   to ja wybieram jego ryzyko, jego przepych, jego cisze i pęknięcia.   jeśli dla kogoś jest w nim zbyt wiele, niech zabierze sobie z niego mniej.   jeśli zbyt mało, niech dopisze sobie więcej w głowie.   poezja bywa wymagająca -  czasem bardziej niż czytelnik był przygotowany udzwignąć.   to nie jest jej wada.   nie piszę wierszy po to, by były zgodne z oczekiwaniem; piszę je po to, by były zgodne z prawdą, którą w danym momencie widzę,   a prawda w poezji nie zawsze jest wygodna, ani „potrzebna”, ani grzecznie podana łyżeczką.   i bardzo dobrze.   jeśli więc mój tekst Twojego gustu nie obsłużył - przyjmuję to ze spokojem.   wiersz także ma swoje upodobania i nie do każdego się nachyla.   znam poetycką zasadę: im mniej tym mocniej.   ale ja nie szukam mocy - szukam obrazów.     doceniam Twój trud.   bardzo sobie cenię uwagi ludzi inteligentnych którzy rozumieją co i o czym piszą.   dziękuję:)        
    • @Marek.zak1Bardzo dziękuję za przeczytanie i komentarz! Chyba coś źle napisałam, bo był jeden wódz. Miał na imię Herkus - tak nazwali go pruscy rodzice, a Monte - aby podkreślić jego pochodzenie z pruskiego rodu Montemidów (ważnych nobiles w ich strukturze plemiennej). Natomiast zjednoczyć plemiona pruskie było bardzo trudno, Herkus Monte miał opozycję - przybył z Niemiec i był ochrzczony. To budziło podejrzenia. Ta historia ma swoje korzenie w kronikach, Adam Mickiewicz zainspirowany tą postacią, napisał Konrada Wallenroda.  Anegdodę z Goeringiem znałam .... od Ciebie, drogi Autorze. :)))) Serdecznie pozdrawiam. :)
    • a to moje dzieło z przed jakichś ośmiu lat     

      Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

    • Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

        Zgadzam się z Tobą, aczkolwiek reakcja czytelnika niekoniecznie musi zależeć od samego wiersza. Duże znaczenie ma jego erudycja, umiejętność odczytania utworu na wielu poziomach, zastosowane narzędzia, przy pomocy których dokonuje on analizy i interpretacji - to jedna strona medalu. Dochodzi do tego szereg zjawisk zupełnie pozapoetyckich, takich jak stosunek do autora, czy zamiar, z jakim ktoś przychodzi pod czyjś wiersz (pochwalić, bo lubię, albo żeby się autor nie obraził, albo żeby potem pochwalił mój, albo...).   Masz rację, że ważne jest operowanie konkretem. Ja bym jeszcze dorzuciła szacunek do języka, bo przecież za jego pośrednictwem buduje się tę rzeczywistość (wiersza), która, jak słusznie zauważasz, ma być rodzajem modelu; ma wprowadzić czytelnika w obraz świata,który ktoś poprzez ten poetycki język próbuje odtworzyć.    
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...