Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

mężczyzna z wiekiem staje się ciekawszy
tak mawiała babcia z namaszczeniem przecierając stare tremo
pamiętające czasy przepychu i blichtru

wczoraj spod mokrych rzęs
patrzyłam na ciebie ze strachem
brak wiary przykrywał uśmiech
rozdarta miękłam z czułości

zobacz już zbladła skóra
jestem gotowa na nowe pęknięcia

wszystko czego dotykam
sypie mi się z dłoni
ciemne chmury spłoszyły wiatr
jesionka nie chroni przed chłodem

w torebce nadal noszę rubinowe kolczyki
boję się że kiedy je włożę czar pryśnie

ten zew krwi i zmysłowo zlizane łzy
cała esencja czułości

Edytowane przez Gosława (wyświetl historię edycji)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • @Tectosmith Z mojej strony to już ostatnia odpowiedź w tym wątku. Moje pierwsze komentarze były pisane z perspektywy warsztatowej – patrzę mocno na konkret, logikę obrazów, ekonomię języka. Rozumiem, że możesz mieć inne kryteria i że ten tekst działa na Ciebie w inny sposób. Przyznaję, że część mojego sformułowania mogła być zbyt ostra niczym informacja o tym, że ma się nowotwór i 3 miesiące życia …i mogła zostać odebrana jako personalny atak – to nie było moją intencją ani wobec autorki, ani wobec Ciebie. Za ton biorę odpowiedzialność.  Różnica zdań na temat wiersza nie jest dla mnie „kłamstwem”, ale brzydkie manipulacje owszem:   „Skompromitowałeś się” – ad personam. Zamiast odnieść się do argumentów, od razu wjeżdżasz we mnie jako osobę. To jest klasyczny atak ad hominem, niczego nie wyjaśnia, tylko ustawia hierarchię „ja – guru portalu”, „Ty – chłopiec, który się skompromitował” - nie odniosłeś się nigdzie do argumentów - JESTEŚ MANIPULATOREM.      Żeby nie ciągnąć offtopu – na tym z mojej strony kończę. Pozdrawiam.
    • @Tymek Haczka Tymku Haczka, nikt nie knebluje ci ust. Masz pełne prawo do swojej opinii - i ja mam pełne prawo ocenić jej sposób podania. Jeśli chcesz prowadzić rozmowę o poezji, rób to na poziomie a nie poprzez zaczepki i obraźliwe metafory. „Puder” i „lanca” świadczą jedynie o braku argumentów, nie o sile twojej analizy. Podtrzymuję wszystko, co napisałem wcześniej. A jeśli pragniesz poważnej dyskusji o wierszu - zacznij od poważnego tonu. Pozdrawiam.
    • @Tectosmith Szanuję w pewnym sensie Twoją rycerskość, tylko dlaczego zamiast lancy masz puder?  Po prostu gardzę kłamstwem. Chcesz mi kneblować usta przybierając płaszczyk przyzwoitki ? 
    • mężczyzna z wiekiem staje się ciekawszy tak mawiała babcia z namaszczeniem przecierając stare tremo pamiętające czasy przepychu i blichtru wczoraj spod mokrych rzęs patrzyłam na ciebie ze strachem brak wiary przykrywał uśmiech rozdarta miękłam z czułości zobacz już zbladła skóra jestem gotowa na nowe pęknięcia wszystko czego dotykam sypie mi się z dłoni ciemne chmury spłoszyły wiatr jesionka nie chroni przed chłodem w torebce nadal noszę rubinowe kolczyki boję się że kiedy je włożę czar pryśnie ten zew krwi i zmysłowo zlizane łzy cała esencja czułości
    • @Tymek Haczka Tymku Haczka. Skompromitowałeś się już pierwszym komentarzem pod wierszem Eweliny i naprawdę trudno traktować poważnie Twoją „analizę” po takim wstępie. Twoje uwagi są szczegółowe, ale najwyraźniej dotyczą innego wiersza i zupełnie innego rodzaju poezji niż ta, którą napisała Ewelina. Przypominam, że poezja nie musi spełniać rygorów warsztatowych, bo… jest właśnie poezją. Ten tekst operuje lekkością, impresją i świadomą metaforycznością – i w takim gatunku działa dokładnie tak, jak powinien. Twoje zarzuty sprowadzają się właściwie do tego, że wiersz nie spełnia założeń, których autorka nigdy nie zamierzała spełnić. To dokładnie tak, jakbyś oceniał akwarelę według zasad hiperrealizmu – zupełnie mija się z celem. Poezja nie musi być konkretna, minimalistyczna ani „warsztatowo poprawna”, żeby była dobra. Tutaj liczy się klimat, lekkość i emocja – i one są obecne. Paradoksalnie Twoje komentarze mówią więcej o Twoich oczekiwaniach (i Twoim pisaniu) niż o tym wierszu. Przypomnę też o kulturze wypowiedzi, której kompletnie zabrakło w Twoim poprzednim komentarzu. Jeśli naprawdę szukasz uwagi, możesz zajrzeć pod moje teksty – może wtedy uda Ci się ją zdobyć w bardziej sensowny sposób niż atakując cudze wiersze. Pozdrawiam.
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...