Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

znów mi się kosmos zaciska
w księżyc który nie zmieści
nic ponad masę krytyczną
naszych dwóch ciał niebieskich

po jego mikropowierzchni
ruszam w wędrówkę daremną
gdzie ledwo cię w tyle zostawię
a zaraz stajesz przede mną

co noc tak sen mnie wyrzuca
w srebrzystą plamę na niebie
bym w nieskończoność deptał
ścieżki od ciebie do ciebie

 

 

Opublikowano

@Marek.zak1 Dobrze jest - "od ciebie do ciebie". Wydaje mi się, że to jasno wynika z wiersza, dlaczego akurat tak. Ale wydawać to mi się może, ostatecznie to czytelnicy to weryfikują ;>

Opublikowano

@Gosława Zinterpretowałaś doskonale ;D

A czy interpretacja może być powodem do przeprosin? Wydaje mi się, że nie powinna ;) Wszak jeśli interpretujesz wiersz "po swojemu", to znaczy tylko tyle, że jest w nim na tę interpretację przestrzeń - a to zaleta wiersza, nie wada! Wobec tego chyba nawet ciut żałuję, że zinterpretowałaś w pełni zgodnie z intencją autorską ;D

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

I to jest najlepsza recenzja! ;D

Dzięki, dzięki!

Opublikowano

@emwoo Nawiązania do kosmosu zdarzały mi się bardzo często w wierszach. Sama na pewno zdajesz sobie sprawę z plastyczności takich metafor i doskonale mnie rozumiesz ;)

Dzięki za odwiedziny, Kosmiczna Szlachcianko! ;D

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

haha, OloBolo raz stwierdził, że na zdjęciu wyglądam jak Hrabina

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

a teraz Ty mi tu wyskakujesz ze szlachtą chyba zacznę chadzać (a nie chodzić), dumać (a nie myśleć), debatować (a nie rozmawiać) ... Ach och ... no i jakieś pantalony z koronek "sem zakupiem" ...  Ą Ę

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

Skoro dwóch facetów tak Cię widzi, to coś w tym musi być! ;D Całuję rączki waszmości!

Opublikowano

@emwoo Ooo, teraz to, moja droga, masz łątkę przypiętą do końca życia! Do samej śmierci w szklanej trumnie, na gęsim puchu ;D

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

Dumaj waść, konam z ciekawości ;D

Uuu, Pani Hrabina się chyba ostatnio zanadto chętnie przechadza po obrzeżach swych włości, bo z jej ust wyszedł jakiś plebejski żargon przytargany z najniższych warstw społecznych ;P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • @Migrena jestem święta, żyje dla Boga, nawet w płaczu i bólu śpiewam mu:)
    • Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

      Dziękuję

      Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

        Moi rodzice byli przyjezdnymi z Małopolski. A moje miasto to były kiedyś dwa, które dzieliła rzeka Biała jak przypaść między zaborami. Ja jeszcze należałabym do Galicji i ten cmentarzyk z Bielska-Białej także. W Galicji wszystko małe i biedne (z wyjątkiem ratusza) ;) Miłego dnia.      
    • W sali sto siedemnaście pachnie nocą, plastikiem, metalem i chemikaliami gnijącego życia. Woda w kubku drży przy każdym twoim oddechu, tak cienkim, że boję się patrzeć, żeby go nie roztrzaskać jak szkło. Twoje ciało jest listem spalonym na krawędziach - kartki powykrzywiane, litery wyblakłe, mięśnie wiotkie, skóra chłodna i lepka, a kości pod palcami skrzypią jak stare drewno. Trzymam je w dłoniach, a one rozsypują się w pył, w kurz szpitalnego powietrza, w zapach dezynfekcji i krwi. Twoje dłonie są lekkie jak słowa, które mówiłeś w kuchni, a teraz pachną krwią, potem, kurzem i strachem, którego nie mogę wyrzucić z gardła. Oczy masz zamknięte, ale wiem, że tam jesteś -  w jakimś rogu ciszy, może w śnie, może w miejscu, gdzie nie ma bólu, ale jest zimno metalu, plastik, i ślad Twojej nieobecności. Aparatura mruga jak gwiazda, której nikt nie widzi. Monitor pika rytm zapaści, sinusoida spłaszcza się jak rozdeptane ciało w łóżku. Pielęgniarka kalibruje pompę infuzyjną, jej ręce suche od płynów i alkoholu -  jedyny dźwięk w tym betonowym świecie, jedyna modlitwa, która jeszcze jest możliwa. Pielęgniarka poprawia prześcieradło, nie patrzy na mnie -  wie, że słowa już nie wystarczą. Moje serce stoi przy tobie jak pies pod drzwiami, które nigdy się nie otworzą. Chciałbym wsunąć w ciebie powietrze jak dawne wspomnienia, nakarmić dniami, które mogliśmy mieć, ale życie nie daje się dokarmić -  odchodzi cicho, pozostawiając krwawe ślady na poduszce, włosy w wodzie, echo wbite w żebra jak nóż. Chciałem powiedzieć: nie odchodź, ale słowa ugrzęzły w gardle   jak stwardniały chleb w gardle dziecka. Trzymam cię za rekę i wiem, że to już nie twoja ręka, tylko ciepło, które odpłynie, cień, który pamięta dotyk, i mięso, które jest już tylko wspomnieniem napięcia w palcach. Sala siedemnaście zamienia się w morze -  morze ciał, zapachu leków, krwi, metalicznej wody i betonu, a ja stoję przy twoim łóżku jak na brzegu, widząc, jak odpływasz, bez łodzi, bez powrotu. Twoje oczy przestają patrzeć, twoje ciało chłodzi się jak stara stal, a moje serce krwawi w rytm pikającego monitora. I kiedy aparatura milknie, światło gaśnie jak oczy, które przestały mnie widzieć – zostaje tylko cisza, ciężka, jak mokre poduszki, jak łóżko, które już nie trzyma życia. Ale ta cisza to ty. Już nie w sali. Już nie w bólu. W ciszy, która oddycha we mnie, jakbyś wciąż była -  twarda, brutalna, bezwzględna, jak życie, którego nie udało się oswoić.      
    • Ślepe drogi powinni zaznaczyć, zawiłe też.  
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...