Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Taki  mały jak OKRUSZEK
Chodzi gdzieś po świecie
Nie ma domu
Nie zna ludzi
Nic o nim nie wiecie
Pisze, śpiewa, tańczy, skacze
Dobrze zna się na tym
Lecz nikt tego w nim nie widzi
Nawet siostra z bratem
Gdy tak żyje ten malutki
Ktoś w niego uwierzy
I pokaże, że okruszek może dotknąć wieży
Spojrzeć w górę
I powoli
Choć to niemożliwe
Dotknie jej najmocniej, tej prawdziwej
Dowie się, że zmieni się w okruch ten okruszek
I jak będzie już tak wielki... ten maluszek
Stanie w górze i pomyśli: przecież ja na dole byłem
Spojrzę teraz, może ujrzę tam
piękne
MOTYLE.

Edytowane przez Kat_S
Zmiana słów w wierszu (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kat_S Moje skojarzenia po przeczytaniu Twojego wiersza, to:

utalentowane dzieci z bardzo biednych rodzin, Okruszki, na które nikt nie zwraca uwagi, ale do czasu. Ostatnio był materiał w mediach, w którym pokazany był tańczący w błocie czarnoskóry chłopiec z Nigerii, który dostał stypendium.

Serce rośnie, kiedy widzi sie takie materiały.

 

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

Usunęłabym -jakieś przyszłe- bo psuje zapis i poetyckość utworu.

 

Pozdrawiam.

Szczęśliwego Nowego 2021 Roku :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kat_S Uzdolnione dzieci z rodzin, w których zaniedbuje je się, stosuje przemoc, nie zwraca na nie uwagi, albo wysyła do domu dziecka.

Dorastają i nie popełniają tego samego błędu.

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

Pięknie.

Cieszę się, że o nich piszesz, tylko popracuj nad formą. Niektórych rzeczy nie trzeba pisać. 

Zgadzam się z @ais o tych motylach. Zwrotka jest super tylko te "jakieś przyszłe" bym zmieniła na coś innego. 

Pozdrawiam Cię serdecznie i zyczę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

 

 

 

Edytowane przez Karina Westfall (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ais dziękuję za opinię, pomyślę jak to zmienić by miało większą magię

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

Szczęśliwego Nowego Roku!

@Karina Westfall dziękuję za szczerą opinię, pomyślę jak zmienić te słowa  Również życzę Szczęśliwego Nowego Roku!

Edytowane przez Kat_S (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • @beta_b Naprawdę bardzo ładny i pozytywny tekst. Podoba mi się, a im dalej, tym fajniejszy. 
    • spotkało się zimno i deszcz   a ja ja rowerem do pracy trochę daleko czterdzieści kilometrów ufam że…   spojrzenie w górę rozmowa z... nie lubię znajomości czasami jednak...   cuda  się zdarzają  wystarczy wierzyć ruszam samochód zostaje w garażu   11.2024 andrew Czy zmoknę…
    • @Jacek_Suchowicz Super bajka Miło zasnąłem    Pozdrawiam serdecznie  Miłego dnia 
    • Opływa mnie woda. Krajobraz pełen niedomówień. Moje stopy. Fala za falą. Piana… Sól wsącza się przez nozdrza, źrenice... Gryzie mózg. Widziałem dookolnie. We śnie albo na jawie. Widziałem z bardzo wysoka.   Jakiś tartak w dole. Deski. Garaż. Tam w dole czaiła się cisza, choć słońce padało jasno i ostro. Padało strumieniami. Przesączało się przez liście dębów, kasztanów.   Japońskie słowo Komorebi, oznacza: ko – drzewo lub drzewa; more – przenikanie; bi – słoneczne światło.   A więc ono padało na każdy opuszczony przedmiot. Na każdą rzecz rzuconą w zapomnienie.   Przechodzę, przechodziłem albo bardziej przepływam wzdłuż rzeźb...   Tej całej maestrii starodawnego zdobienia. Kunsztowna elewacja zabytkowej kamienicy. Pełna renesansowych okien.   Ciemnych. Zasłoniętych grubymi storami. Wyszukana sztukateria...   Choć niezwykle brudna. Pełna zacieków i plam. Chorobowych liszai...   Twarze wykute w kamieniu. Popiersia. Filary. Freski. Woluty. Liście akantów o postrzępionym, dekoracyjnym obrysie, bycze głowy (bukraniony) jak w starożytnej Grecji.   Atlasy podpierające masywne balkony… Fryz zdobiony płaskorzeźbami i polichromią.   Metopy, tryglify. Zawiłe meandry…   Wydłużone, niskie prostokąty dające możliwość rozbudowanych scen.   Nieskończonych fantazji.   Jest ostrość i wyrazistość świadcząca o chorobie umysłu. O gorączce.   Albowiem pojmowałem każdą cząstkę z pianą na ustach, okruch lśniącego kwarcu. I w ostrości tej jarzyła mi się jakaś widzialność, jarzyło jakieś uniesienie… I śniłem na jawie, śniąc sen skrzydlaty, potrójny, poczwórny zarazem.   A ty śniłaś razem ze mną w tej nieświadomości. Byłaś ze mną, nie będąc wcale.   Coś mnie ciągnęło donikąd. Do tej feerii majaków. Do tej architektonicznej, pełnej szczegółów aury.   Wąskie alejki. Kręte. Schody drewniane. Kute z żelaza furtki, bramy...   Jakieś pomosty. Zwodzone nad niczym kładki.   Mozaika wejść i wyjść. Fasady w słońcu, podwórza w półcieniu.   Poprzecinane ciemnymi szczelinami puste place z mżącymi pikselami wewnątrz. Od nie wiadomo czego, ale bardzo kontrastowo jak w obrazach Giorgio de Chirico.   Za oknami twarze przytknięte do szyb. Sylwetki oparte o kamienne parapety.   Szare.   Coś na podobieństwo duchów. Zjaw…   Szedłem, gdzieś tutaj. Co zawsze, ale gdzie indziej.   Przechodziłem tu wiele razy, od zarania swojego jestestwa.   Przechodziłem i widzę, coś czego nigdy wcześniej nie widziałem.   Jakieś wejścia z boku, nieznane, choć przewidywałem ich obecność.   Mur.   Za murem skwery. Pola szumiącej trawy i domy willowe. Zdobione finezyjnie pałace. Opuszczone chyba, albo nieczęsto używane.   Szedłem za nią. Za tą kobietą.   Ale przyśpieszyła kroku, znikając za zakrętem. Za furtką skrzypiąca w powiewie, albo od poruszenia niewidzialną, bladą dłonią.   W meandrach labiryntu wąskich uliczek szept mieszał się z piskliwym szumem gorączki.   Ze szmerem liści pożółkłych, brązowych w jesieni. Uschniętych...   *   Znowu zapadam się w noc.   Idę.   Wyszedłem wówczas przez szczelinę pełną światła. Powracam po latach w ten mrok zapomnienia.   Stąpam po parkiecie z dębowej klepki. Przez zimne pokoje, korytarze jakiegoś pałacu, w którym stoją po bokach milczące posągi z marmuru.   W którym doskwiera nieustannie szemrzący w uszach nurt wezbranej krwi.   Balet drgających cieni na ścianach, suficie… Mojej twarzy...   Od płomieni świec, które ktoś kiedyś poustawiał gdziekolwiek. Wszędzie....   Wróciłem. Jestem…   A czy ty jesteś?   Witasz mnie pustką. Inaczej jak za życia, kiedy wychodziłaś mi naprzeciw.   Zapraszasz do środka takim ruchem ręki, ulotnym.   Rysując koła przeogromne w powietrzu, kroczysz powoli przede mną, trochę z boku, jak przewodnik w muzeum, co opowiada dawne dzieje.   I nucisz cicho kołysankę, kiedy zmęczony siadam na podłodze, na ziemi...   Kładę się na twoim grobie.   (Włodzimierz Zastawniak, 2024-11-25)    
    • Ale dlaczego więźniarką ZIEMI?
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...