Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Obrazy malowane wyobraźnią

 

Fantazja

 

Wyobraź sobie restaurację urokliwą,
Myśli skryte i uwolnione ugaszcza zarazem,
Emocje obdarowane seraficznym pokazem,
Rozśpiewana beztroska ich wspólną diwą.
Po sali dryfuje obłędny aromat uniesienia,
Oknami skrycie wkradają się dary słońca,
Koncert melodyjnych szeptów nie ma końca.
Czy umysł fantazję w sztukę zamienia?

 

Wyobraź sobie uliczkę pełną wdzięku,
Przyjmuje z czułym oddaniem pospieszne kroki,
Jej wieczorne ciało oświetla tytan widmowooki,
Zalotne spojrzenia par spotykają się bez lęku.
Nachalny chłód kąsa lekko skórę, zuchwały
Wiatr nęka włosy, przyjemny deszcz powoli
Przygasza troski, dumne z homerycznej roli
Gwiazdy. Czy refleksje obraz marzeń ukazały?

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

To tylko pseudonim artystyczny, godło, zwał jak zwał. Jak zakładałem konto to nie wiedziałem, czy mogę posługiwać się imieniem i nazwiskiem, czy muszę podać jakiś pseudonim jak na innych forach. 

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

Rozumiem, nie musisz się określać z imienia czy nazwiska. 

Może jednak zgodzisz się ze mną, w tym miejscu.

Jak autor wstawi słaby wiersz, a sam podpisze się, że jest poetą, może to wywołać lawinę śmiechu.

Tyle w temacie. Chyba nick można zmienić, zapytaj Administratora.

Powodzenia :)

 

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

Klasyk

Jego konstrukcja kosztowała ciebie sporo pracy 

Mało kto stosuje  rymy okalające ; 1/4  2/3

Konstrukcyjnie przez to tekst zyskuje nieco inny wymiar

Zamknięta w ośmiowersowe 2 strofy treść,

też w sposób niekonwencjonalny.

Daje to nieco więcej możliwości w prowadzeniu myśli 

i treści tekstu.

Wersy ponad 10-cio zgłoskowe narzucają jednak większą 

dyscyplinę w przekazie tego co chcesz ująć w wierszu.

Klasyk jednak narzuca jednak wiele innych zobowiązań

konstrukcyjnych - w tym rytmikę.

Tu jest problem bo masz w tym tekście wersy 12-sto, 13, 14, 

15 i 16 zgłoskowe.

Nawet w obrębie tych samych wersów wzajemnie się 

rymujących nie utrzymujesz tej samej liczby zgłosek.

Trudno więc w nim o rytmikę i melodykę wiersza.

 

Pozornie regularna budowa - podział na 2 strofy o 8=miu

wersach, jeśli chodzi o rytm traci regularność budowy.

 

TT/

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • zrobiły we mnie swoje  niedługo czekać  aż zerwę się im  jak ze smyczy         
    • @Maciek.JBardzo dziękuję za cenną uwagę.

      Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

      Ja czytałem głośno: Na zatwardzenie niech pan coś mida! Z przyjemnością uzupełniam wpis o Twoją Maćku wersję. Mniej może ona rozkazowa, ale akcent jest tam gdzie trzeba. Pozdrawiam serdecznie.
    • @Berenika97 no piękne! Słowa jak flirtujące duszyczki – nigdy nie usiedzą na miejscu.
    • Pisanie*             Zamiana językowej różnorodności na ubóstwo przekazu myśli miała nieprzypadkową rewolucję: z początku powoli i wkrótce - z impetem jak ośmiornica wlazła na internetowe obszary - stale, konsekwentnie i upierdliwie nadal anektuje coraz większe obszary naszej rzeczywistości internetowej.             A redukcja mówionego, pisanego i śpiewnego języka wciąż postępuje, zapanowało skrzętne liczenie używanych słów, oszczędne szafowanie ich różnorodnością - jęła obowiązywać  łaptologia.             Tekst musi być skonstruowany bez językowej biżuterii - metafory, porównania i innych artystycznych ozdobników - one poszły paszoł won i modne jest podawanie na tacy byle czego - bylejakości, a nieobecność spekulacji, domysłów i niedomówień - czy też jakichkolwiek myślowych procesów - odarły poezję, prozę i prozę poetycką - mowę wiązaną z dotychczasowego sensu.            Ludzie, którzy nie potrafili ułożyć byle zdania, zaczęli posługiwać się relatywną logiką i w sposób gładki zmieniali co popadnie. A czego nie mogli, obśmiewali. Naumieli się nowego sensu wypowiadanych słów. Odtąd styl nie mógł być kwiecisty i arabeskowy. Taki od razu wędrował na gilotynę. Ich zdezelowane sądy naraz chwyciły wiatr w żagle i poczęły surfować po morzach i oceanach odważnych spekulacji. Twierdzili, że nastała korzystna moda na używanie sztampy. Że trzeba być pojmowalnym bez żadnego ale, a idee głosić należy językiem obfitym w uproszczenia. Uznali, że słów o rodowodzie przestarzałym, nie należy używać. Ogłosili zwycięski zmierzch kwiecistych sformułowań. Zadęli w surmy zbrojne obwieszczając wieczny odpoczynek niejadalnym tekstom i przydługim zdaniom, w rezultacie czego poszczególny człowiek począł dysponować nieograniczonymi areałami rozsądku. * Z powodu działań językowego rzeczoznawcy, który wtargnął na arenę dziejów, postanowiono wyposażyć piszących w stosowne przyodziewki. I tak się stało. Wnet zaprojektowano stosowne mundurki, a literacki naród prezentował się w nich identycznie, co wyglądało, jakby wyszedł spod jednej sztancy. Kto dał się wbić w to przyobleczenie, ten w niczym nie odstawał od chóru; kląskał i biadał w tej samej tonacji.­   Autor: nerwinka Źródło: opowi.pl
    • Pan             Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę, która bezterminowo chroni strategiczne firmy polskie przed obcymi podmiotami gospodarczymi - spoza Unii Europejskiej i nowe przepisy wejdą w życie dwudziestego czwartego lipca.   Źródło: WP Wiadomości              Strategiczne Spółki Skarbu Państwa można znaleźć w mojej ustawie zasadniczej - Konstytucji Polskiej Rzeczypospolitej Narodowej.   Łukasz Wiesław Jan Jasiński 
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...