Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

... próbując poprawić autora, żeby nie bolało i nie blokowało, kiedy czyta...

... co mówić czytelnik, za każdym razem to samo...

... nie wolno psuć wierszy...

... co mówić własnych...

 

... wieczna potem mordęga... autora, co mówić czytelnika...

 

Prawda? Kiedy nam serce uczucie rozpiera

I z duszy uniesienie namiętne wypiera:

Nagle widzim gdzieś z boku szpetną twarz satyra,

który oczy przymruża, patrzy w nas i zżera.

 

Drwi — a my zawstydzeni milkniem — i przepada

Chwila ekstazy duszy, albo szału serca;

Z iluż skarbów nas samych i ludzkość okrada

Ten wiecznie czuwający nad nami szyderca!

 

... teraz da się czytać, nic nie męczy czytelnika...

... może i autor nareszcie odpocznie na wieki...

... nie zerkając do świata żywych co chwila...

... czekając, że może ktoś, ktokolwiek...

 

... może ktoś poprawi...

... wieczność oczekując...

... aby tylko... aby tylko wreszcie...

... żeby tylko odpocząć po wiekach...

 

... nareszcie...

 

Z okazji urodzin... Pan Tetmajer może odpocząć...

Nareszcie... Wszystkiego najlepszego.

 

Ja.

Satyr.

DS`. czyli...

 

... mówią o mnie Deus Satan, gdyby ktoś pytał...

... nie każdy może wiedzieć, oczywiste...

 

... wszystkiego dobrego...

... i żeby mnie nie mylić... ja jestem dobry Satyr... nie ten zły...

... coś z tym 'szydercą' i tak nie pasuje, coś rytm czytania mi psuje, hmm...

... może nie trzeba przemieniać tych rymów, co drugi wers... to coś psuje... zawsze coś nie pasuje, coś się blokuje, coś nie tak, hmm...

... nie lepiej pisać prosto od siebie zawsze?

Wtedy poezja sama się układa, jeśli prawda jest pisana, jak się myśli, się pisze... i gotowe...

nie wolno zmieniać! Nie wolno pracować nad wierszami... pisze się tylko! Prosto jak leci...

nie inaczej przecież, komu życie własne i tych co czytają... nie tylko za życia, ale wiecznie, miłe...

... o ból przyprawia serca, każda drobna zmiana...

... potem wylew, śmierć, zawał... cierpienie wieczne, za życia i potem...

... i nie ma szans zmienić, poprawić na prawdę, jak miało być...

 

Prawda?

 

... kto nie umiera cierpiąc katusze... zmieniając swoje?

... co mówić innych?...

... co mówić... cokolwiek?...

 

Nie wolno zmieniać tego, co jest... jakie jest...

każda zmiana oznacza śmierć i cierpienie...

wieczne... oczywiste...

 

AmenDS`.

 

- ... jeśli zły Satyr gapi się i kradnie, zżera?

- ... dobry musi dawać i karmić, pilnować, żeby złego nie było...

ni pomyłek, które mogłyby zabijać...

dając dobre, poprawiając, pilnując, czekając, żeby pewność mieć...

żeby móc... w znaczeniu człowiek, który robi coś...

 

... nie cierpieć potem, wiecznie, robiąc coś... cokolwiek...

... i dopiero zostawić... zapominając...

dalej idąc, do następnego...

aby zła nie było ani się ostało...

jedynie dobre, żeby pozostało... nie inne...

 

Amen.

 

... ciężka praca Satyra...

... jednego i drugiego...

... jeden musi zniknąć na wieki...

... prawda? Czy nie?

 

Teraz ciężka praca człowieka, który czyta...

 

- ... wypiera? - i trzeba się zastanawiać...

 

Wyszłoby, że jestem jakiś zły jednak, Satyr... jak Szatan... bo ludzie wierzą mi... a może kłamię? Hmm...

 

... i teraz lepsze słowo... 'wzbiera'...

 

I może teraz lepiej?

 

Let's see...

 

Prawda? Kiedy nam serce uczucie rozpiera

I z duszy uniesienie namiętne [nam] wzbiera: [wybiera]

Nagle widzim gdzieś z boku szpetną twarz satyra,

który oczy przymruża, patrzy w nas i zżera.

 

... już prawie wiersz gotowy... nadal trzeba szukać...

 

... nie jestem zły Satyr... jestem ten drugi... dobry...

tylko pokazuję, jak ratować umarłych, żywych i światy całe...

żeby mogły pozostać jakie są, oryginalne...

dobre, a nie inne... oczywiste... amends`.

 

... i żeby ludzie nie dali się zwieść, ani oszukać, kiedy ktoś twierdzi... cokolwiek... jak w przykładzie...

 

... potem poprawię... i pokażę... nie spieszy się, cierpienie wieczne... oczywiste... amends`.

 

Potem ktoś powie:

 

- Nie wolno zmieniać wierszy! - powiedział Satyr, pokazując, jak należy zmienić, zmieniając...

genialny przykład, no naprawdę...

Nie wolno zmieniać wierszy! ...

i teraz ciężko pracuje pokazując,

jak się zmienia na prawidłowe...

o naprawdę... to jakiś żart?

 

... no właśnie...

 

Nikt nie rozumie Satyra, zawsze potem go oskarżają o wszystko...

 

... a Satyr stara się pomóc... to mówią, że jest jakiś czubek...

... sam sobie przeczy i jeszcze udowadnia, no naprawdę...

... i co potem można myśleć o Satyrze?

 

... potem powiedzą, że to bardzo przebiegły Szatan...

najpierw uczy ludzi, jak nie dać się zwieść...

daje przykłady, pokazuje, naucza...

będąc Szatanem, któremu nie wolno nigdy ufać, oczywiste...

 

... no i właśnie...

 

Nikt nie rozumie Satyra, zawsze potem go oskarżają o wszystko...

 

... a Satyr stara się pomóc... to mówią, że jest jakiś czubek...

 

... sam sobie przeczy i jeszcze udowadnia, no naprawdę...

 

... i co potem można myśleć o Satyrze?

 

Drwi — a my zawstydzeni milkniem — i przepada...

Z iluż skarbów nas samych i ludzkość okrada

Chwila ekstazy duszy, albo szału serca niknie;

Ten wiecznie czuwający... szyderca! Niech zniknie!

 

Wiecznie samotny pozostając...

Wiecznie ucząc, prowadząc, podpowiadając, pomagając...

Wiecznie samotny pozostając...

 

... jak zawsze i niezmiennie...

tak musi być, oczywiste, jak widać...

 

Ja. Satyr.

DS`. czyli...

Z okazji urodzin luty'2018.

 

... niech pozostanie... jak zawsze...

dla nauki... jak zawsze...

i tak mnie potem oskarżą, oczywiste... jak zawsze...

nie ważne, oczywiste...

 

amends`.

Edytowane przez Smakul (wyświetl historię edycji)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • A oto komentarz odautorski: tworzę trzy style mowy wiązanej - tradycyjną, zaangażowaną i eksperymentalną i akurat ta jest ta trzecia.   Łukasz Jasiński 
    • @Marek.zak1 Dziękuję. W dzisiejszych czasach, niektóre rodzaje muzyki są głośne z definicji. Poza tym, w branży produkowania płyt, modne jest ostatnio podejście, podług którego tworzy się albumy głośne, ale za to mniej dynamiczne dźwiękowo. To nawet posiada nazwę: Loudness War. Muzyka, wyprodukowana w ten sposób, charczy i trzeszczy generalnie.   Przykładem była premiera albumu zespołu Metallica, Death Magnetic. Zrobiony przez Ricka Rubina, bądź co bądź człowieka znającego się na rzeczy, okazał się charczącą masakrą z nieustannie atakującą słuchacza ścianą dźwięku. Niestety albumowi koncertowemu, jednego z moich ulubionych zespołów, Led Zeppelin, o tytule Celebration Day, dostało się tak samo. Podgłoszono i skompresowano dźwięk do tego stopnia, że wszystko charczy niemiłosiernie, pomimo faktu, iż brzmi ciężko. Nie lubię takich produkcji.   O harfach również niewiele wiem, natomiast bardzo intrygujące są interpretacje utworów Chopina na ten instrument. Na YouTube jest dużo takich nagrań. Brzmią super.   Co do dyskotek - nie cierpię. Nigdy też nie starałem się o dziewczynę, na takich imprezach.
    • Dusza*   Dusza niczym biały kaloryfer elektryczny na czterech kółkach i z długim przewodem zasilania wetknięta w gniazdko napięcia   i strażacka siekiera klawo oparta drewnianym ramieniem jak śmierć o elektryczny kaloryfer na kółkach:   na kaloryferze niemiłosiernie lśni zbyt mocno zardzewiała ruda rdza.   (z tomiku: Kowal i Podkowa)   *więcej informacji Państwo znajdą w następujących esejach: "Komentarz - komentarz odautorski" i "Mój drogi świecie" - Autor:   Łukasz Jasiński (czerwiec 2008)  

      Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

    • Pomysłowo. Krakaj jak i one ;-)
    • Piękny sonet, jak to u Ciebie, z klimatami, które się przewijają. Dawniej ta muzyka była cichsza, bo nawet współczesne fortepiany grają głośniej i jednak maja pełniejszy dźwięk, a jedynym chyba instrumentem, który współczesna technika nie przebiła to skrzypce. Stradivariusy i inne dawnych mistrzów maja w sobie ich tajemnicę. O harfach mało wiem,  ale polecam koncert Mozarta na ten instrument. Arcydzieło.  Prawda taka, że współczesność jest głośna, bo wzmacniacze takie, że uszy bolą, a własnego głosu się nie słyszy. To dlatego nie przepadałem za dyskotekami, bo jak tu uwieść dziewczynę w takim huku:). Jedną poznałem w filharmonii, bo tam przychodzą specyficzne jednostki. Pewnie byłem wtedy za  młody, żeby to docenić.  Pozdrawiam    
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...