Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



o nie! mężczyźni myślą, że kobietom tylko piersi można prześwietlać - Poeci wiedzą, że nie tylko! ;)
Masz rację, poeci nie skupiają się tylko na erotykach :-)
Mnie samemu serce się rozdudniło kiedy pisałem o tej dziewczynie ale lekarz powiedział że to nie od poezji ale kawy i żaden poeta za mnie a chory i to co najwyżej na tydzień zwolnienia...
(napisałem to tak, żeby oddać tamto dudnienie... czy jest jakiś lekarz na sali, który powie co mi było? ;-))
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Dokładnie. Dzięki za zrozumienie.

Koniecznie musimy pogadać! :-)
Bardzo dziękuję za przepiękny wiersz-odpowiedź. Naprawdę chwyta za serce.

Noc jest prawdziwsza od dnia.
Światło - filmik, złudzenie,
fale, drobinki promieni;
ciemność w wiecznej przestrzeni
niezmiennie, bezmiernie trwa.

Jesteśmy dziećmi dnia.
Śnimy świetlane majaki
do swej zmyślonej Itaki,
błądząc jak widma-statki
w poszukiwaniu naszych
JA.


Pozdrowieństwa. :-)
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Żeby to były tylko widmostatki, już dawno poznalibyśmy wszelkie ciemne strony, nie tylko swoje.
Ale sprawa wygląda poważniej - nikt poza nami samymi nas nie chce! Zwłaszcza na skalę kosmiczną :-)


internetowy Księżyc

hallo, Księżyc?
tutaj twój astronom!
interesuje mnie ciemna strona
kratery tajemnic

proponuję mały locik... tak, dziś w nocy
ależ... przyniosę z sobą paliwo!
co? za mało wziął Twardowski
został, a ciebie to złości?

myślałem, będę pierwszy...
przepraszam, ale to wiele zmienia
zostaje mi pisanie wierszy
w kosmos stercząca antena

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Bardzo się cieszę, zwłaszcza że przy okazji się pojawiłaś :-) Gdzie Ty się podziewasz tak w ogóle?
Zjesienniałaś na amen albo wręcz przeciwnie... zakochałaś się :-)

Dziękuję i pozdrawiam.

Ogólnie jesień mnie się nie ima, ;-), tylko czasem zdarza mi się zjesienić,
ale tylko czasem ;-)

noga za nogą...
spod suchych liści
świeża trawa


A zakochać się w Tobie już dzisiaj nie zdążę,
dopiero gdy zbudzę się rano.
*)

:D))
_____________

*Nie jestem pewna, czy wymyśliłam to sama,
dlatego napisałam kursywą.
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Co to to nie - masz się we mnie zakochać natychmiast!
Albo... zgłoszę Angelo, że mnie oszukałaś :-)


kochaj mnie

jesień założy w doniczkach
aloesowe ogrodniczki

ja ubiorę miłość
w delikatność niezapominajek

nigdy nie umówię się z tobą
pod zegarem

w torebce będę
zbierał malinowe szminki
by nigdy nie przybyły nocą

choćbyś przyszła
w jedwabnym szalu
będę milczał - nad wyraz
(ci w nim ładnie)

odwijając jeden
po drugim


Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



odpowiem... wszystkiemu cóż
winna jest klawiatura...
ma w poprzek i ma wzdłuż
składa się z dół i z góra

kiedy zaczynam ją głaskać
wzdycha i się kołysze
lubi o klawisz gdy mlaskać
(wtedy westchnienia słyszę)

akurat dziś jest biała
(szczerze? - bywają inne)
mówię do niej "mała"
i "kurwa!" gdy źle rymnę

bywa bardzo zazdrosna!
o nie na temat tematy
zwłaszcza gdy właśnie wiosna
ożywa w dylematy -

kiedy zaczynam pisać
że kocham cię na wieki...
nagle piski w niej słychać
zaci. a się nies.e.y

Poz..aw.am



[quote]
(Nawaliła mi antena). ;-)

Jesienią i tak mało widać :-) Chodzi oczywiście o gwiazdozbiry - mało ich
na jesiennym niebie.

J.szcze raz poz..aw.am ;-)
Opublikowano
Składała myśli, drżeniem dłoni
odprowadzała je do szafy
obok koszuli białej - po nim,
a tu: mercedes! kot! i ptaki!


i biel zmieszała ze świergotem
rumieniec wstydu i radości
kocie! - krzyknęła - biegnij, proszę
zaprośmy gości takich gości!


te Twoje powroty... :)))
a choćby i na rowerze!
:))
:*
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


;-DDD
Teraz rozumiem, dlaczego nie możesz mi napisać, że mnie kochasz na wieki! Wszystkiemu winna ta zazdrosna kl@wi@tur@! To tylko ta przyczyna! ;-DDD

Wysłałam ci kiedyś ekspresem
miłosny list po kryjomu;
nie mejlem, nie esemesem,
nie pocztą poleconą.

Wysłałam gołębiem pocztowym
i zapa-sową Ci kopię,
by pewność była bankowa,
że kiedyś do Ciebie dotrze.

Nie doszedł? Hmmm... No to przykre.
Dlatego dziś mnie nie kochasz?
No trudno. Łezki z rzęs wytrę,
nie będę odstawiać focha.

Gołąbek zamienił się w ekran,
a sowa w myszkę na biurku;
klawiszem ożywiam dysk z lekka.
Jesteśmy razem we trójkę.

I życie w sielance nam płynie
w tym miłym końkubinacie:
końputer, końklawesz - końtinuj
pisanie liścików na blacie.


Pozdrawiam i dziękuję za przepiękny wiersz dla klawiatury. :-)
Bełkocząca ze zmęczenia po wielogodzinnym spacerze nad Świdrem i Mienią -
Oxyvia. :-)
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Chodziło mi to przez całą noc po głowie i... przypomniałem sobie (na szczęście) stronę Jerzego z paroma moimi wierszami.
Nie, jednak jestem dalekim wcieleniem Gałczyńskiego - właściwie to poruszam zupełnie inne tematy
i zupełnie inaczej postrzegam świat:

www.poezja.exe.pl/marek-sztarbowski.html

Sam sobie to właśnie uświadomiłem, dzięki Twojemu porównaniu.
I... wcale się z tym nie czuję źle, wręcz przeciwnie ;-)

Pozdrawiam.
Opublikowano

Ależ oczywiście, że jesteś sobą, a nie Gałczyńskim! I nigdy tego nie zmieniaj - nikogo nie próbuj naśladować! Zresztą wiem, że tego nie robisz. :-)
Chodziło mi tylko o to, że Twoje wiersze czasami bardzo przypominają w stylu poezję Gałczyńskiego, którego - jak wiesz - uwielbiam. I bynajmniej nie zamierzałam Ci niczego tym ująć, przeciwnie: wierz mi, że w moich ustach "być podobnym do Gałczyńskiego" to najwyższy z możliwych komplementów.
Ale rozumiem Twój protest. Bo kiedy mi ludzie mówią, że moje wiersze przypominają Leśmiana, to też jakoś tak nie za bardzo mnie to cieszy... chociaż bardzo cenię tego poetę. Rozumiem Cię doskonale. OK, więcej nie będę mówić, że przypominasz mi Gałczyńskiego, nawet, kiedy tak będzie znowu. :-)
Pozdrawiam.

PS. A w moim wierszyku-odpowiedzi na Twój wiersz o zazdrosnej klawiaturze mam błąd, bo nigdy nie byłam dobrą matematyczką (w przeciwieństwie do Ciebie). Powinno być tak:

Gołąbek zamienił się w ekran,
a sowa w myszkę na biurku;
klawiszem ożywiam dysk z lekka.
Jesteśmy razem we [u]czwórkę[/u].


No bo: gołąbek-ekran, sowa-myszka, ożywiony dysk no i ja - czwórka przyjaciół w "końkubinacie". ;-)
Nie umiem liczyć do czterech... Tak bywa z polonistkami, na szczęście nie jestem chyba wyjątkiem. :-/

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Klawiatura ma ograniczoną ilość klawiszy ;-) Dlatego sam kiedy piszę, rozłażę się nad nią na atomy.
Szczególnie, gdy w tle leci jakaś muzyka:


najpierw czynele ale delikatnie króciutko
jakby muskane pałeczkami Escherichia Coli
i już usta szerokie (jak... jak...
przypominam sobie) a w tle klawisze
i znów pałeczki (jak... jak...
nie mogę sobie przypomnieć
tymczasem) tempo wzrasta
zdaje się że to Sanctuary (gienialne!
zajebuste! códofne jak... jak...)
czytałem (w... w ... w...
nie moge sobi pżypomnieć)
że jazz rozkojarza a Miles Davis
jezz pzecierz gejuszem


www.youtube.com/watch?v=IX1MvO7Z5QY

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • Na poboczu, tam, gdzie dzień i noc mieszają się jak świeża krew w brudnej filiżance, stoją – „dziewczynki”. Twarze ich oświetlone reflektorami jak manekiny z wystawy grzechów, które ktoś zostawił, żeby lśniły w ciemności jak lodowate diamenty z krwi i kurzu. Śmieją się cienko, śmiechem sprzedawanym na minuty, który odbija się od asfaltu jak plastikowa zabawka zmiażdżona przez ciężarówkę, i pęka w tysiąc dźwięków, które drżą w powietrzu, nie dla ucha, ale dla ciała, które czuje ciepło rozpadu. Kierowcy – rycerze szos z rdzą kilometrów w sercu – mylą pożądanie z wybawieniem, zatrzymują się nagle, jakby samotność wskoczyła na maskę i wbiła pazury w światło reflektorów. Jakby śmierć przyszła po swoje w najprostszej formie: dotyku. Wsiadają w tę ciemność jak w automat z losami, które zawsze wygrywają klątwę – lepka, śmierdząca klątwa, która przywiera do skóry jak cień po pożarze, jak sół w ranie, co nigdy nie przestaje szczypać, jak szron, który zamarza w żyłach, wstrzymując oddech. A choroby wracają z nimi jak czarne gołębie, z piórami pełnymi szeptów i trucizny, które nocą siadają żonie na ramieniu, dziobią jej zaufanie do kości, zamieniają ciepło w pył, zimno w ból, i wciągają w siebie kawałki serca, tak, że bije nie tam, gdzie trzeba, a krzyczy tam, gdzie nie ma słów. Wracają do domów z „pamiątkami” tak egzotycznymi, że nawet wirusy zadają pytania: kto tu zwariował naprawdę ? Patrzą w lustro z osłupieniem – nie poznają twarzy, która przed chwilą wciąż miała ciało, teraz wypełnione chemicznym oddechem ulicy, i światem, który twardo depcze po duszy. W kuchni żona pyta: „Dlaczego znowu unikasz światła ?" Nie wie, że mąż przywiózł spod znaku kilometra ruinę, starannie zapakowaną w milczenie i perfumy obcej skóry, w spalone wspomnienia, które pachną popiołem i krwią, i zostawiają na rękach rany, których nikt nie umie obmyć. Moralność leży na poboczu jak potrącony lis – wszyscy widzą, nikt się nie zatrzymuje, wszyscy patrzą, jakby zło było oczywistością, jakby czekało na kurs życia w przyspieszonym tempie, jakby każdy błąd był tylko kolejnym kliknięciem w automacie cierpienia. „Dziewczynki” stoją dalej, przetrwanie nauczyło je cierpliwości, jakby były latarniami z żarzącymi się żarówkami bólu, postawionymi, by oświetlały cudzy upadek, jakby nad każdą z nich wisiał anioł z wyrwanymi skrzydłami, trzymający w dłoniach ich los jak garść czarnego pyłu – i za każdym razem, gdy sprzedają dotyk, anioł dmucha w ten pył, rozsiewając go po świecie jak zarazę cudzego grzechu, aby każdy grzech odbił się w ich oczach jak ostrze stali. Liczą pieniądze, jakby przeliczały własną niewidzialność, a świat mija je z prędkością wstydu udającego pośpiech, jakby wszyscy byli ślepi, głusi i martwi jednocześnie. I tylko noc – wielka, czarna gospodyni samochodowych grzechów – poleruje gwiazdy, zamienia je w lustra ludzkich win, i patrzy, jak ludzie sprzedają sumienia za chwilę dotyku, zimną jak moneta wyjęta z błota, twardą jak kamień, którym rozbijają własne serca. Małżeństwo kruszy się jak witraż uderzony kamieniem cudzej skóry – kolory uczuć rozsypują się w kurz, nie ma już przez co przejść światłu, bo wszystko, co było, zostało odarte z delikatności, pozostały tylko ostre krawędzie, które tną duszę. Cały ten teatr kręci się dalej, jakby ktoś nakręcił go kluczykiem od stacyjki, aktorzy nie wiedzą, że grają w tragedii, i że scenariusz pisze noc, która nigdy nie kładzie się spać, której oczy widzą wszystko, a serce nie zna litości. Nikt tu nie jest diabłem, ale każdy niesie iskrę, która może podpalić dom, życie, twarz w lustrze, i w tym ogniu ujawni się prawda – surowa, bezlitosna, ostra jak brzytwa. Bo na poboczu, przy asfalcie, gdzie człowiek zdejmuje człowieczeństwo jak brudny kombinezon, nawet cienie mają choroby. A miłość – jeśli kiedykolwiek tędy jechała – wróciłaby tylko po własną, dawno zgubioną tożsamość, i płakałaby nad resztkami tego, który kiedyś nazywał siebie „człowiekiem”.      
    • Studnia   Białe ściany chłodzą dłonie, twarz blada od szukania światła. Z każdym wypadniętym włosem spadam głębiej i głębiej.   Tkwię w bezruchu latami, mimo że minął dzień. Mama co noc nie może spać, codziennie śni o wschodzie.   Skóra przemokła wilgocią, więc zacząłem pisać poezje — hermetyczną i brudną, powściągliwą i mokrą.   Czas obiecał mi poprawę, zamiast tego oddycham coraz płycej, szybciej. Czas miał mnie wyleczyć, zamiast tego tracę myśli.   Nadal ich czuję za moimi plecami, dlatego nigdy nie wróciłem do domu. Unoszę się w mętnej wodzie, pluskwy wżerają się w serce. Smród rozkładu mojego ciała sięga aż nad leśną polanę. A ja wmawiam sobie, że to się nie dzieje.        
    • @Leszczym Dobrze się to czyta, pewnie dlatego że z trzewi, prawdziwe. Lubię wiersze "monologi" oraz Twoje lekkie traktowanie słów. E.T.
    • @E.T. Pięknie uchwycone to, co dzieje się między dwojgiem ludzi, zanim cokolwiek stanie się „naprawdę” Ten niewidzialny magnes, to skracanie kroków, to napięcie pod skórą, które zna tylko serce. Jest w nim czułość, ale i prawda o tym, że codzienność potrafi trzymać człowieka za kostki, jakby nie chciała puścić. A jednak - w tym spojrzeniu, w tej dłoni, którą chciałby zastąpić ustami - jest wybieg do marzenia, takie małe, śmiałe „gdyby…”. Trafiony :)
    • Ulep oko, łódź, dąb bądź dół okop, Elu
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...