Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Bardzo podoba mi się ta klamra. Cały wiersz urokliwie "płynie":) Osobiście chyba zrezygnowałbym z 'zasnąć' (jak ktoś już wcześniej proponował) ale to tylko moje subiektywne odczucie. Szkoda, że nie wolno mi jeszcze dawać plusików:)
pozdrawiam
  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Bardzo podoba mi się ta klamra. Cały wiersz urokliwie "płynie":) Osobiście chyba zrezygnowałbym z 'zasnąć' (jak ktoś już wcześniej proponował) ale to tylko moje subiektywne odczucie. Szkoda, że nie wolno mi jeszcze dawać plusików:)
pozdrawiam

Zasnąć, jest w tym " wodnym " świecie, chyba jedyną " wartością " stałą - prawie jak podatki... : ). Zostanie.
Dzięki.
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Bea, poeta nie pisze 'lepszych/gorszych' wierszy. Tylko takie, które mniej, lub bardziej przypadają do gustu czytelnikom.
Nie mówię o 'poecikach' ;)

Lepszy wiersz, to właśnie taki, który bardziej przypada do gustu czytelnikom...
Nie ma innej miary.
Oj, to jest stromy temat. Łatwo możesz się zjebać z tą pańską tezą. ;)
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Oj, to jest stromy temat. Łatwo możesz się zjebać z tą pańską tezą. ;)

kurczę, to był tylko skrót myślowy. temat mażna rozwlekać w nieskończoność. obiektywność, populizm, czy subiektywność. być może za pół roku złapie mnie rozpad cząsteczkowy i się wierszem zachwycę. czy to ważne?

nie przeklinaj !!

/b
Bea, z całym uszanowaniem, ale nie można ludziom mówić co mogą, czego nie. Jest to po prostu prostackie. ;)
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Bea, z całym uszanowaniem, ale nie można ludziom mówić co mogą, czego nie. Jest to po prostu prostackie. ;)

ja mówię co mogą, a czego nie ??
o czym Ty u licha mówisz??
'Nie przeklinaj' -zwrot, który ma na celu ograniczenie mojej wolności słowa.
To było także skrót myślowy. Ograniczenie wiąże się z narzuceniem, pewną dyktaturą.
Stąd powiedziałem tak, a nie inaczej, Bea.
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Lepszy wiersz, to właśnie taki, który bardziej przypada do gustu czytelnikom...
Nie ma innej miary.
Oj, to jest stromy temat. Łatwo możesz się zjebać z tą pańską tezą. ;)

Czy mógłbym prosić o rozwinięcie myśli lub o tezę alternatywną ?

Kiedy piszesz : to jest dobry wiersz (lepszy ), czy nie oznacza to, że przypadł ci do gustu ?
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Oj, to jest stromy temat. Łatwo możesz się zjebać z tą pańską tezą. ;)

Czy mógłbym prosić o rozwinięcie myśli lub o tezę alternatywną ?

Kiedy piszesz : to jest dobry wiersz (lepszy ), czy nie oznacza to, że przypadł ci do gustu ?
Dwa terminy: sztuka i gust.
Na początku chciałbym powiedzieć, że mówimy o poetach(nie o jakiś tam kiełkujących talentach)
Chodzi mi o to, że nie powinno używać się terminów gorszy i lepszy w sztuce.
Przykładem jest Mickiewicz i Słowacki. Jeden żył na wersalu( bo bardziej przypadł do gustów),a drugi umarł w mogile( bo nie przypadł 'aż' tak bardzo). Lecz nie można powiedzieć, że jeden jest gorszy od drugiego. Tak samo z wierszami.
Komercja, demokracja jest odpowiedzialna za to, że nazywamy coś lepsze, albo gorsze. W sztuce nie powinno tak być.
Tak mi się wydaje. :)
Przemyśl to na spokojnie, dobrze?
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Czy mógłbym prosić o rozwinięcie myśli lub o tezę alternatywną ?

Kiedy piszesz : to jest dobry wiersz (lepszy ), czy nie oznacza to, że przypadł ci do gustu ?
Dwa terminy: sztuka i gust.
Na początku chciałbym powiedzieć, że mówimy o poetach(nie o jakiś tam kiełkujących talentach)
Chodzi mi o to, że nie powinno używać się terminów gorszy i lepszy w sztuce.
Przykładem jest Mickiewicz i Słowacki. Jeden żył na wersalu( bo bardziej przypadł do gustów),a drugi umarł w mogile( bo nie przypadł 'aż' tak bardzo). Lecz nie można powiedzieć, że jeden jest gorszy od drugiego. Tak samo z wierszami.
Komercja, demokracja jest odpowiedzialna za to, że nazywamy coś lepsze, albo gorsze. W sztuce nie powinno tak być.
Tak mi się wydaje. :)
Przemyśl to na spokojnie, dobrze?

Marcinie zgubiłeś kontekst naszej " lepszości " ; )
Przypomnę : " każdy ma prawo napisać lepszy/ gorszy wiersz ". Mickiewicz i Słowacki również, co też czynili. Chyba, że bierzesz " poetę " w pakiecie, hurtem, bezkrytycznie, za nazwisko ale to już jest estetyczny i intelektualny totalitaryzm ( sięgając do twojej metaforyki ) : )
" Mickiewicz ", to suma pojedyńczych wyborów twórczych o różnej wartości - lepszej/ gorszej...
Nieczytany pisarz, poeta ( nietrafiający w gust ), jest pisarzem, poetą nieistniejącym.
To, że trafienie w gust jest często funkcją czasu, to już zupełnie inna bajka...
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Dwa terminy: sztuka i gust.
Na początku chciałbym powiedzieć, że mówimy o poetach(nie o jakiś tam kiełkujących talentach)
Chodzi mi o to, że nie powinno używać się terminów gorszy i lepszy w sztuce.
Przykładem jest Mickiewicz i Słowacki. Jeden żył na wersalu( bo bardziej przypadł do gustów),a drugi umarł w mogile( bo nie przypadł 'aż' tak bardzo). Lecz nie można powiedzieć, że jeden jest gorszy od drugiego. Tak samo z wierszami.
Komercja, demokracja jest odpowiedzialna za to, że nazywamy coś lepsze, albo gorsze. W sztuce nie powinno tak być.
Tak mi się wydaje. :)
Przemyśl to na spokojnie, dobrze?

Marcinie zgubiłeś kontekst naszej " lepszości " ; )
Przypomnę : " każdy ma prawo napisać lepszy/ gorszy wiersz ". Mickiewicz i Słowacki również, co też czynili. Chyba, że bierzesz " poetę " w pakiecie, hurtem, bezkrytycznie, za nazwisko ale to już jest estetyczny i intelektualny totalitaryzm ( sięgając do twojej metaforyki ) : )
" Mickiewicz ", to suma pojedyńczych wyborów twórczych o różnej wartości - lepszej/ gorszej...
Nieczytany pisarz, poeta ( nietrafiający w gust ), jest pisarzem, poetą nieistniejącym.
To, że trafienie w gust jest często funkcją czasu, to już zupełnie inna bajka...
Czyli uważasz, że jeżeli coś trafia do większej publiki jest 'lepsze', tak?
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Marcinie zgubiłeś kontekst naszej " lepszości " ; )
Przypomnę : " każdy ma prawo napisać lepszy/ gorszy wiersz ". Mickiewicz i Słowacki również, co też czynili. Chyba, że bierzesz " poetę " w pakiecie, hurtem, bezkrytycznie, za nazwisko ale to już jest estetyczny i intelektualny totalitaryzm ( sięgając do twojej metaforyki ) : )
" Mickiewicz ", to suma pojedyńczych wyborów twórczych o różnej wartości - lepszej/ gorszej...
Nieczytany pisarz, poeta ( nietrafiający w gust ), jest pisarzem, poetą nieistniejącym.
To, że trafienie w gust jest często funkcją czasu, to już zupełnie inna bajka...
Czyli uważasz, że jeżeli coś trafia do większej publiki jest 'lepsze', tak?

Poezja ( tak jak opera, teatr, muzyka poważna, sztuki plastyczne itd. ) z założenia nie jest adresowana do " publiki " ( ta ma inne rozrywki )... ; )
Jeżeli pytasz o mniejszość czytającą, to tak - im ona większa, tym lepiej dla autora, tym jego dzieła " lepsze ".
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Czyli uważasz, że jeżeli coś trafia do większej publiki jest 'lepsze', tak?

Poezja ( tak jak opera, teatr, muzyka poważna, sztuki plastyczne itd. ) z założenia nie jest adresowana do " publiki " ( ta ma inne rozrywki )... ; )
Jeżeli pytasz o mniejszość czytającą, to tak - im ona większa, tym lepiej dla autora, tym jego dzieła " lepsze ".
A jaka różnica jest dla przedstawienia(mam na myśli jej wartość), jeżeli będzie ono wystawione na deskach wielkiego teatru, albo na deskach teatru gdzie jest na przykład 50 miejsc?
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Poezja ( tak jak opera, teatr, muzyka poważna, sztuki plastyczne itd. ) z założenia nie jest adresowana do " publiki " ( ta ma inne rozrywki )... ; )
Jeżeli pytasz o mniejszość czytającą, to tak - im ona większa, tym lepiej dla autora, tym jego dzieła " lepsze ".
A jaka różnica jest dla przedstawienia(mam na myśli jej wartość), jeżeli będzie ono wystawione na deskach wielkiego teatru, albo na deskach teatru gdzie jest na przykład 50 miejsc?

: ))
Równie dobrze mógłbyś spytać, na przykład o to, jakie znaczenie dla wartości przedstawienia ma ilość widzów w krawatach w prążki, czy jakość asfaltu na drogach dojazdowych... ; )
Nie ma żadnej różnicy, są wielkie sale świecące pustkami i małe klitki pękające w szwach - z czegoś to wynika, może z potrzeby " lepszości " ?
: )
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


A jaka różnica jest dla przedstawienia(mam na myśli jej wartość), jeżeli będzie ono wystawione na deskach wielkiego teatru, albo na deskach teatru gdzie jest na przykład 50 miejsc?

: ))
Równie dobrze mógłbyś spytać, na przykład o to, jakie znaczenie dla wartości przedstawienia ma ilość widzów w krawatach w prążki, czy jakość asfaltu na drogach dojazdowych... ; )
Nie ma żadnej różnicy, są wielkie sale świecące pustkami i małe klitki pękające w szwach - z czegoś to wynika, może z potrzeby " lepszości " ?
: )
Zakładając, że obydwa są pełne. ;)
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



: ))
Równie dobrze mógłbyś spytać, na przykład o to, jakie znaczenie dla wartości przedstawienia ma ilość widzów w krawatach w prążki, czy jakość asfaltu na drogach dojazdowych... ; )
Nie ma żadnej różnicy, są wielkie sale świecące pustkami i małe klitki pękające w szwach - z czegoś to wynika, może z potrzeby " lepszości " ?
: )
Zakładając, że obydwa są pełne. ;)

Zakładając, że obydwie są pełne, możemy stwierdzić, że dyrektorzy teatrów dbają o " lepszość " repertuaru... ; )
Myślałem, że pytasz o wartości a ciebie interesuje infrastruktura...
: )
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Zakładając, że obydwa są pełne. ;)

Zakładając, że obydwie są pełne, możemy stwierdzić, że dyrektorzy teatrów dbają o " lepszość " repertuaru... ; )
Myślałem, że pytasz o wartości a ciebie interesuje infrastruktura...
: )
Pytam jak to się ma do tego. Czy większy odbiór ma wpływ na tą 'lepszość'
I gdy wyliczałeś tam poezje, teatr, opere itp.. czemu nie dodałeś kina, czy telewizji?
Przecież publika tylko 'chce być lepsza' tak jak to sam nazwałeś.
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Zakładając, że obydwie są pełne, możemy stwierdzić, że dyrektorzy teatrów dbają o " lepszość " repertuaru... ; )
Myślałem, że pytasz o wartości a ciebie interesuje infrastruktura...
: )
Pytam jak to się ma do tego. Czy większy odbiór ma wpływ na tą 'lepszość'
I gdy wyliczałeś tam poezje, teatr, opere itp.. czemu nie dodałeś kina, czy telewizji?
Przecież publika tylko 'chce być lepsza' tak jak to sam nazwałeś.

Marcin, rozmawiamy o poezji, czy o " Tańcu z gwiazdami " ? ; )
Kolejność jest taka : utwór, odbiorca, wartościowanie - dlatego z lepszości wynika większy odbiór, nie na odwrót ( nawet marketing nie zawsze pomaga i z szumnych zapowiedzi wychodzi klapa ).
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Pytam jak to się ma do tego. Czy większy odbiór ma wpływ na tą 'lepszość'
I gdy wyliczałeś tam poezje, teatr, opere itp.. czemu nie dodałeś kina, czy telewizji?
Przecież publika tylko 'chce być lepsza' tak jak to sam nazwałeś.

Marcin, rozmawiamy o poezji, czy o " Tańcu z gwiazdami " ? ; )
Kolejność jest taka : utwór, odbiorca, wartościowanie - dlatego z lepszości wynika większy odbiór, nie na odwrót ( nawet marketing nie zawsze pomaga i z szumnych zapowiedzi wychodzi klapa ).
Widzisz różnice między odbiorcami poezji, a odbiorcami załóżmy talk showów?
Oprócz tego, że kieruje nimi chęć odmienności(błędnie interpretowana jako lepszość)?
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Marcin, rozmawiamy o poezji, czy o " Tańcu z gwiazdami " ? ; )
Kolejność jest taka : utwór, odbiorca, wartościowanie - dlatego z lepszości wynika większy odbiór, nie na odwrót ( nawet marketing nie zawsze pomaga i z szumnych zapowiedzi wychodzi klapa ).
Widzisz różnice między odbiorcami poezji, a odbiorcami załóżmy talk showów?
Oprócz tego, że kieruje nimi chęć odmienności(błędnie interpretowana jako lepszość)?

Jeżeli nie dostrzegasz takiej różnicy, nasze pogaduchy stają się bezprzedmiotowe.
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Widzisz różnice między odbiorcami poezji, a odbiorcami załóżmy talk showów?
Oprócz tego, że kieruje nimi chęć odmienności(błędnie interpretowana jako lepszość)?

Jeżeli nie dostrzegasz takiej różnicy, nasze pogaduchy stają się bezprzedmiotowe.
Chciałbym widzieć, ale nie mogę.
Nie odbieraj tego jako jakieś tam ograniczenie.
Raczej pewien pogląd, ale to rzeczywiście na inną rozmowę.
  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • Ja też chciałbym się rozstać z brzuszkiem, co się przyspawał. Nie odstępuje na krok i wszędzie ze mną chadza.   Wyrabiam różne rzeczy, wypijam wszelkie zioła, a on sterczy i sterczy i jeszcze o żarcie woła.   Już się wezmę za ciebie myślę stojąc przed lustrem; pościć najwyższa pora i nosić brzucho puste.   Od rana do wieczora tylko woda i woda; ognista - to zła pora moralna - chyba szkoda.   Kciuki za mnie trzymajcie, mam w sobie dużo chęci i jak tak dalej pójdzie, to może zostanę świętym.
    • @Migrena czyli efekt jest pozdrawiam  @Łukasz Jasiński niestety sprawy więziennictwa są mi obce więc nie wiem o czym Pan pisze.
    • gorąco pragnie bliskości modli się równie żarliwie a ty milczysz więc ci bluźni złorzeczy potem przepłukuje usta winem   potem winą potem winem – to nie transsubstancjacja pamiętasz?   to dłonie które w imię twoje i jej za prawdę składają się do ust   co skradzione niech wina zaleje co święte wino rozgrzeszy
    • Janek jest konkretny porusza się w granicach cienia przenosimy ten cień z miejsca na miejsce jak kanapę podczas remontów Janek dobrze zna Brooklyn Bastylię i Sai Kung nie skarży się nie przeklina otacza się nocą jak mątwa alkohole przez plastikowe rurki papierosy szklane bez filtra jest nieśmiertelny niedługo umrze w sprężni                        
    • @Annna2 Droga Pani Anno! Przepraszam, ale przesłanie mojego utworku jest przeciwne niż Pani mi pisze Pani Anno. w wierszu i dołączonych tekstach oraz ilustracji chodzi o powody dla których Polska wpierw z sukcesem broniła się przed Rosją a potem już nie mogła. Wskazuje, że Rosja znacznie zwiększyła w tym czasie swoje terytorium głównie w kierunku Syberii, co spowodowało, że Polska zmagała się z coraz większym państwem i w końcu nie była w stanie. Historycy wskazują natomiast głównie przyczyny wewnętrzne wpływające na samą sprawność Polski i co za tym idzie możliwości jej obrony. Niestety, obraz przedstawiony jest niepełny, powinien zostać uzupełniony o wykresy ilustrujące powierzchnię pozostałych zaborców, do czego potrzebne mi były wiarygodne dane liczbowe, ażeby program stworzył dla mnie wykres, a tych jak dotąd nie znalazłem. Ale jest wiadome, że powierzchnie zarówno Prus jak i Austrii również istotnie się zwiększyły, tym samym pogarszając stosunki sił na niekorzyść Polski. @Łukasz Jasiński Drogi Panie Łukaszu! Porusza Pan ciekawy aspekt istnienia Polski; albowiem, istotnie nie jest prawdą, że Polska zupełnie nie istniała w latach 1795-1918, albowiem to prawda, że nie istniała w latach 1795-1807, potem istniała jako Księstwo Warszawskie w latach 1807-1812, w którym to roku zadeklarowała przekształcenie się w Królestwo Polskie, co niezbyt zostało przyjęte przez tzw. społeczność międzynarodową, zatem mamy okres przejściowy w latach 1812-1815, a potem od 1815 r. Królestwo Polskie zwane "Kongresowym". Zastanawiam się: Czy powinienem o tym napisać? Przydałby mi się do tego sposób pomiaru niezależności krajów... Pozdrawiam.
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...