Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak stłuczona szklanka wodę
wylałem z siebie resztki
człowieczeństwa

dzisiaj zamknąłem drzwi
bez do zobaczenia wkrótce
zamknę też okna
już nawet nie pamiętam
ile mieliśmy wtedy lat

krok za krokiem
w nieważnym kierunku
ważne że gdzieś że po coś

Opublikowano

trafia. choć źle brzmi szyk w pierwszym wersie
( albo bez wody, bo czy to istorne co zawiera naczynie)
a jeśli tak, bo woda to życie, to porównanie źle trafione
bo resztki człowieczeństwa to nie to samo
i "wylane" zgrzyta; a więc zacznijmy od drugiego wersu:

"dzisiaj zamknąłem drzwi
bez do zobaczenia wkrótce
zamknę też okna
już nawet nie pamiętam
ile mieliśmy wtedy lat

krok za krokiem
w nieważnym kierunku
ważne że gdzieś że po coś"


i mnie tyle wystarcza

Opublikowano

jak stłuczona szklanka wodę
wylałem z siebie resztki
człowieczeństwa

dzisiaj zamknąłem drzwi
bez do zobaczenia wkrótce
zamknę też okna
już nawet nie pamiętam------
ile mieliśmy wtedy lat---------dwa te wersy zastapilabym czyms innym. pasują tu(i dają
wskazowke odgrywaja role)ale mysle
że stać Cie o bardziej ciekawszą formę(mam tu na mysli*czyt.
nizej)
(nie taką z prostymi
słowami lecz wijącą się,nie dokońca wyłożoną tacę na stole)
mam nadzieje ze zrozumiale napisalam.


krok za krokiem
w nieważnym kierunku
ważne że gdzieś że po coś

slowa proste sa dobrymi patentami na wiersz ale czasem jednak wole te inne. sens wtedy nie jest wylozony na stole.

podusmowujac-podoba sie i nic dodac nic ujac.i tyle. pozdrawiam.

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Asia, ale co Ci ucieka w treści? Powiedz mi jak interpretujesz :)
nie pamiętam ile mieliśmy lat, gdy obiegówka była w obiegu - to jedna myśl, inne już do dowolnej interpretacji

dlaczego martwię Cię tym wierszem?

Pozdrawiam serdecznie :)
Opublikowano

Witaj Bartoszu (namiętny telewidzu ;)

Poza pierwszą zwrotką, która jest 'wydziwiona' - wiersz mowi prosto, co nie znaczy - nieważnie.
Ponieważ to komunikaty wprost - można się pokusić o uszczuplenia, niekoniecznie cała 'fraza', ponieważ da się doczytać (np. bez do wkrótce - lub - bez do zobaczenia). "W nieważnym kierunku" stoi w sprzeczności z ostatnim wersem, bowiem "gdzie" -> dokąd, zatem określa kierunek. W sumie nie wiadomo, czy to "wywłok" (bez człowieka) idzie 'teraz', czy we wspomnieniu (to "nie pamiętam" nie zostało przerwane i "krok za krokiem" może być kontunuacją). Używasz czasu przeszłego w dwóch funkcjach (dzisiaj wylałem, kiedyś mieliśmy) - dlaczego?
Nie przekonuje mnie też powtórzenie "że" - w sumie jeśli to ważne, że się idzie gdzieś, to cel musi być (więc 'po coś' chyba tylko dla podkreślenia, wzmocnienia pointy - dla mnie większą wartością byłoby zawieszenie, bo tworzy przestrzeń dla myśli czytającego; to nie jest przecież zabójcza, niespodziewana myśl). Zresztą ten 'lekki' optymizm zakończenia nie wynika dla mnie z tekstu.
Wracając do pierwszej strofy: 'szklanka stluczona' sama z siebie nie wylewa, ktoś/coś ją tlucze i następuje efekt, więc porownanie nie do końca przylegające. Dodatkowo to "czlowieczeństwo" brzmi jak surmy lub trąby anielskie ;) - może wystarczy: człowieka?
"stłuczona szklanka
wylałem z siebie resztki
człowieka"- może tak?
pzdr. b
PS. Pozdrowienia dla Rzeźnika - lekcja nr 1 - ;D

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



chłopie - czy ja czegoś nie tłumaczyłem ? Taki to jajcarz , ktory wbija recenzje typu:

"Chłopczyku, chcesz żebyśmy się profesjonalnie zajmowali "gównem", które wypuściłeś z siebie w 2 minuty?
No, mistrzu, tym "stwierdzeniem" to można mieć przechlapane, a nie na myśli ;)
Powodzenia w dalszym bredzeniu."
b




Dnia: 2006-04-10 21:44:20, napisał(a): Roman Bezet
bezet

Komentarzy: 3291

Letni Zlot Orga (zgłoszenia już!)
http://www.poezja.org/debiuty/viewtopic ... =38559#dol

Zatem odbij już, bo to się nudne robi.
Dygi dyg.
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



"Odbij" - to jakaś metafora? :)
Fajna pora na spacer - polecam.
pzdr. b

"Forum poezja współczesna przeznaczone jest dla poetów dobrze władających piórem (także tym wirtualnym). Konstruktywne i ciekawe komentarze mile widziane. Wszelka krytyka dozwolona. Pamiętaj o zasadach www.poezja.org."

Zatem waśc jest tym mile widzianym -
ja tym wszelkim.
Po co mam iśc na spacer ???
( a co gorsza, sam własnie łamie te zasady. To już ostatnia wymiana opini na poziomie 5 latków, mogę polecic wyśmienitą piaskownice. Grabki pożyczę)
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • Zawsze razem, a nie "razem", Jak nie "razem" to nie zdrada, Każdym razem pod ołtarzem, Razem z tobą grzech się skrada.   Tym razem jestem okrutny, Wczoraj byłem ideałem, Pytasz mnie czy jestem smutny, Razem z innym cię widziałem.   Nigdy "razem", a jednak "ex", Zawsze blisko, oddalasz się. Zaliczasz mnie do marnych beks, Sama nade mną mażąc się.   Tak wiele widzimy znaczeń, Choć dalej jesteśmy sobą, Dążymy spełnienia marzeń, Nie zawsze z dobrą osobą.
    • Płyną sny i marzenia  (Panta rhei)   A słowa i czyny  Są tylko zabawką   W rękach gorszego Boga     
    • @Naram-sin   Twoja wizja poezji przypomina kartografa, który upiera się, że zna każdy zakamarek oceanu, bo studiował mapy  i z góry zakłada, ze ci, którzy mówią o falach, wietrze i zapachu soli, są naiwnymi turystami. Tyle że poezja, w przeciwieństwie do mapy, nie istnieje bez doświadczenia drogi. Skupienie się wyłącznie na „procesie” łatwo zmienia się w zamknięty układ autokomunikatów, które może i imponują konstrukcją, ale nigdy nie dotkną niczyjego życia poza gabinetem czytelnika-analityka.   Co do walenia po drzewach ? Jeżdżę i nie wale.   Że się nie dogadamy - żałuje ! To co mówimy do siebie jest już zbliżeniem. Nigdy nie powiedziałem, że nie masz racji. Ale obaj mamy okulary przez które każdy z nas widzi coś innego.   Ty jesteś fachowcem. Przyznaję to. Ja jestem amatorem. Ale przeczytałem tysiące wierszy i nad każdym myślałem. Nawet wtedy gdy byłem dzieckiem. Dla mnie poezja to magia. Ma smak i zapach. Dlatego kazdy z nas widzi w poezji coś innego.   Dziękuję za rozmowę. Zawsze to coś pouczającego.
    • Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

        Nie daje tym, którzy nie umieją jej znaleźć, albo jej nie szukają.     Gdyby nawalił, przyjemność z jazdy najbardziej wypasionym porschakiem skończyłaby się na pierwszym przydrożnym drzewie.   Dla Ciebie kluczem do oceny tekstu poetyckiego jest zachwyt czytelnika i wiersz ma być już gotowym opakowanym produktem konsumpcyjnym, którego celem jest ten zachwyt wywołać. Ja patrzę na proces powstawania/tworzenia (ukryty w strukturze tekstu), bo daje mi to możliwość zrozumienia, co autor chce mi powiedzieć o świecie innego niż to, o czym 'wszyscy wiedzą'. Tę inność (re)konstruuje się używając języka - a ściślej - odwołując się do jego funkcji poetyckiej. Za tymi granicami otwierają się - opiszę używając trochę górnolotnej retoryki - niesamowite światy, które nie potrzebują żadnych duchów, aby zostać odkryte.   Bardzo możliwe, że się nie dogadamy, ale to nic nie szkodzi.     
    • Ja dziś miałam szczęście  Kilka chwil wcześniej przed nami kobieta nagle zjechała na drugi pas ruchu i spowodowała wypadek  Widziałam jak była reanimowana  Odmówiłam wieczny odpoczynek bo czułam że odchodzi  Popatrzyłam na córki i mówię  Tak bardzo Was kocham jeszcze nie otwierajcie oczu proszę  
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...