Ten utwór został doceniony przez użytkowników. Andrzej_Wojnowski Opublikowano 10 Marca 2025 Ten utwór został doceniony przez użytkowników. Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2025 Wokół masy ludzi śpiących już są martwi, ale śnią śnią, że żyją, że są mocni życie dla nich wciąż jest grą pouczają świat zmieniają straszą, że nadchodzi mrok tłum umarłych bije brawo mózg wyprany mętny wzrok mało ludzi jest prawdziwych którzy żyją pierwszy raz jak ich poznać to nie trudne mają w oczach słońca blask 11
Alicja_Wysocka Opublikowano 10 Marca 2025 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2025 @Andrzej_Wojnowski No, na akcentach oksytonicznych :)
Andrzej_Wojnowski Opublikowano 10 Marca 2025 Autor Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2025 @Alicja_Wysocka Dzięki Alu. Nie wiem co to są akcenty oksytoniczne, ale uzupełnię braki. Jestem prostym inżynierem - pisanie to odskocznia żeby nie zwariować w tym zwariowanym świecie. pozdr. 2
Alicja_Wysocka Opublikowano 10 Marca 2025 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2025 W skrócie, to słowa jednosylabowe, które umieszczasz na końcu wersu. W j polskim akcent zawsze pada na przedostatnią sylabę. Można ze znajomością stóp akcentowych sprawniej układać wiersze, sprawi to, że będą niejako płynąć. Taki wiersz nazywa się sylabotonikiem. Ale to wyższa szkoła jazdy. Akcent oksytoniczny fajnie wybrzmiewa w tekstach piosenek, sprawia, że nacisk, (dobitniejszą wymowę) kładzie się właśnie na ostatnie słowo i brzmi trochę jak piw -paw. Przeczytaj swój wiersz na głos i wsłuchaj się czy tak nie jest. Dwa słowa jednosylabowe obok siebie stworzą już rym żeński, czyli parakstoniczny No i nagadałam :) Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość. 1