Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

KOBIETA MNIE BIJE

A WOMAN'S BEATING ME

 

Epigraph

 

Seksmisja. Kobietą mnie bije!  A woman's beating me! 

 

***

 

"lzbiyeniye tvoyey novoy podrugi" ("Beating up your latest girlfriend"). A song by Alyona Shvets. "Izbijeńje twoej nowoj podrugi"("Pobicie twojej nowej dziewczyny"). Piosenka  przez Alonę Szwiec.

 

Yep, it was me who'd fist-fought your new damsel.
Well, you can tell her, she fights like a mam'zelle.
Women's hair's pulled out, flying to every four sides.
Gonna do to me what? I am outta your site.

 

Da, eto ja podrałaś s twojej nowoj tiołkoj.
Kstati, ty jej peredaj, dierioca kak diewcionka!
Letiac żenskije wołosy, letiac w raznyje storony.
A szto ty mnie sdiełajesz? Ja tiepier' w drugom gorodie!

 

Tak, to ja pobiłam się z twoją nową laską.
Przy okazji, powiedz jej, że walczy jak dziewczynka!
Włosy kobiet lecą, lecą w różnych kierunkach.
Co zrobisz że mną? Jestem teraz w innym mieście!

 

I can see it in your face.
You worried more about me than about my adversary.
Your mother is right that I am very mean,
I don't just want to fight, I'd like always to win.

 

Ja że wiżu po licu.
Za mienia pierieżiwał bolsze, ciem za sopiernicu!
Twoja mama prawa, szto ja połnaja twar',
Mnie mało prosto draca, chociu wyigrywać!

 

Widzę to po twojej  twarzy,
Martwił się o mnie bardziej niż o mojej rywalce.
Twoja mama ma rację, że jestem kompletną skurwysynką,
Nie wystarczy mi tylko walczyć, chcę wygrywać.

 

CHORUS

The blue eyes get red, as if radishes,
We oughtn't to part, 'cuz it's simply dangerous.
There happen all sorts of the bad affairs
Like the beating up of your latest maidens.

 

Gołubyje głaza stanowiaca krasnymi.

Nam porozń nelzia, eto prosto opasno.
Projischodiac wsiakije durnyje diejstwija,
Kak izbijenije twojej nowoj bestii.

 

Niebieskie oczy stają się czerwone
Nie możemy być osobno, to po prostu niebezpieczne.
Różnego rodzaju złe rzeczy się zdarzają,
Jak pobicie twojej nowej bestiji! 

 

The blue eyes get red, as if radishes,
We oughtn't to part, 'cuz it's simply dangerous.
There happen all sorts of the wacky attempts
Like the beating up of your latest girl friends.

 

Gołubyje głaza stanowiaca krasnymi.

Nam porozń nelzia, eto prosto opasno.
Projischodiac wsiakije durnyje sztuki,

Не Jak pobicie twojej nowoj podrugi.

 

Niebieskie oczy stają się czerwone
Nie możemy być osobno, to po prostu niebezpieczne
Różnego rodzaju kretyńskie rzeczy się zdarzają,
Jak pobicie twojej nowej laski.

 

Surely, I can understand it, luv and whatnot (kinda beating up of your latest...). But she oughtn't to approach him any longer for fear of what I might do.

 

Niet, ja koniećno wsio ponimaju. Lubow' i wsio takoje (kak izbijenije twojej nowoj...). No jesli ona jeszczo raz k niemu podojdioc, ja za siebia nie otwieciaju.

 

Nie, oczywiście, że wszystko rozumiem. Miłość i wszystko inne (jak pobicie twojemj nowej...). Ale jeśli znów się do niego zbliży, nie ręczę za siebie.

 

Nope, what have I got to lose? I've loved that so far!
I'm pulling her by her hands from under the sofa.
'Cuz dad and granddad taught to solve the problems by force,
How else can I talk with such, as U are, horny arseholes?

 

Niet, nu a szto uże tieriac? Mnie że tak po fanu.
Taszczu za obie ruki jejo iz-pod diwana,
Wied' papa s diedom ucili rieszać woprosy siłoj,
A kak jeszczo razgowariwać s takim, kak ty, mudiłoj?

 

Nie, cóż, co mam do stracenia? Wcale mnie to bawi, to zabawa!

Wyciągam ją za obie ręce spod sofy,
W końcu tata i dziadek uczyli mnie rozwiązywać problemy siłą,
Jak inaczej rozmawiać z kimś takim jak ty pojebem?

 

The 1st Channel is on its way to film her for the show.
You as a cameraman will be beaten too, you'll have to follow.
In different coloured socks, ok, I am your terror, dismay,
Beware of me, you boy, there's no escape.

 

Jediec siuda Pierwyj kanał, snimiec pieriedaciu, 
I opierator wsled za niej połucic w pridaciu. 
Ja w raznocwietnych noskach wsielaju użas i strach, 
Pobieriegiś, malciszka, nie spriacieszsia nikak.

 

Kanał pierwszy przyjeżdża tutaj, żeby kręcić program,
A operator kamery ślad za nią dostanie [pięścią] dodatkowo!
Jestem w wielokolorowych skarpetkach, budząca grozę i strach,
Uważaj, chłopcze, nie masz żadnej możliwość jak się schować.

 

CHORUS (X2)

 

CHORUS
The blue eyes get red, as if radishes,
We oughtn't to part, 'cuz it's simply dangerous.
There happen all sorts of wacky tut-tut
Like the beating up of your latest... slut.

 

Gołubyje głaza stanowiaca krasnymi.

Nam porozń nelzia, eto prosto opasno.
Projischodiac wsiakije durnyje sztuki,

Jak pobicie twojej nowoj sz-sz-sz[luchi] ... podrugi.

 

Niebieskie oczy stają się czerwone
Nie możemy być osobno, to po prostu niebezpieczne
Różnego rodzaju idiotyczne rzeczy się zdarzają,
Jak pobicie twojej nowej puszcz-szcz-szcz[alskiej] ... laski.

 

Alyona live! And her friend Sasha Gorbachova, guitarist and percussionist. Alona na żywo! I jej przyjaciółka Sasza Gorbaciowa, gitarzysta i perkusista.

 

In my humble opinion, it is a true masterpiece by a young Russian Indie-pop songwriter and singer.

 

Moim skromnym zdaniem jest to prawdziwe arcydzieło młodej rosyjskiej autorki piosenek i piosenkarki Indie-pop.

 

Sophisticated lyrics and interesting music both formally and content-wise! The song sounds fresh! I think this song is for all times. Besides she sings beautifully and performs as an excellent actress in this song.

 

Wyrafinowany tekst i ciekawa muzyka zarówno formalnie, jak i treściowo! Piosenka brzmi świeżo! Myślę, że ta piosenka jest na zawsze. Poza tym pięknie śpiewa i występuje w tej piosence jako znakomita aktorka.

 

She has described an easily recognizable situation and characters, even the colour of her voice and intonation are true to life. I enjoy every minute of this art work. A prize shot! Oh yeah, baby!

 

Opisała łatwo rozpoznawalną sytuację i postacie, nawet kolor jej głosu i intonacja są wierne. Cieszę się każdą minutą tej pracy artystycznej. Trafiłam w dziesiątkę! O yeah, baby!

 

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

Alyona Shvets Alona Szwiec

 

CAUTION! SHE'S GOT BALLS! I AM MY DAD'S IDEAL SON! ONLY I AM HIS DAUGHTER!
UWAGA! DZIEWCZYNA Z JAJAMI. JESTEM IDEALNYM SYNEM MOJEGO TATY. TYLKO JA JESTEM JEGO CÓRKĄ!

 

 

You should not take the lyrical heroine of the poem-song for the author herself. Besides, that literary character isn't a person who bulls or trolls, she behaves like a model hooligan boy brought up in that way by her father and grandfather. They must have dreamt of a boy!

 

Nie należy brać lirycznej bohaterki wiersza-piosenki za samą autorkę. Poza tym ta literacka bohaterka nie jest  zastraszaniem ani trollem, zachowuje się jak wzorowy  chuligan, tak wychowany przez ojca i dziadka. Pewnie marzyli o chłopcu!

 

What really means, the tomboy is no sadist, she simply solves her problems by force as she'd been taught and used to do, but never enjoys violence. The latter is not an end in itself for her. She is a kind of The Little Robber Girl from The Snow Queen by Hans Christian Andersen. That is a common archetypal image!

 

Co naprawdę ma znaczenie, ta chłopczyca nie jest sadystką, po prostu przyzwyczajonie rozwiązuje swoje problemy siłą, tak jak ją nauczono, ale nie lubi przemocy. To nie jest dla niej celem samym w sobie. Jest rodzajem Małej Rozbójniczki z Królowej Śniegu Hansa Christiana Andersena. To powszechny archetypowy obraz!

 

Live on "AutoRadio" in a rock style arrangement. On drums Sasha Gorbachova. Na żywo na "AutoRadio". Aranżacja w rockowym stylu. Na bębnach Sasza Gorbaciowa. 

 

No doubt, this is not a pop song, this is sooner an author's song in many respects. An exact, watchful and even humorous social, psychological sketch, and I greatly appreciated its artistic multidimensionality.

 

Bez wątpienia nie jest to piosenka popowa, raczej pod wieloma względami jest to piosenka autorska.
Dokładny, uważny, a nawet humorystyczny sketch społeczno-psychologiczny, którego wielowymiarowość artystyczną bardzo sobie cenię.

 

The poem by Alyona Shvets is polyrhythmic. Not only abrupt and rapid jumps of its rhythm, but also seemingly insignificant changes of the latter and the very transition from verse to prose reflect the development of the theme and contribute to the development of the image, the change of the emotional content of the poem.

 

Wiersz przez Alonę Szwiec jest polirytmiczny. Nie tylko gwałtowne skoki rytmu, ale także pozornie nieistotne jego zmiany, przejścia od wiersza do prozy odzwierciedlają ruch tematu, przyczyniają się do rozwoju wizerunka, zmiany treści emocjonalnej wiersza.

 

***

 

An episode with the participation of three yobs, city threats Smart and Rusty and their girl friend Shakira from the sketchcom "Dayosh, molodyozh!" ("Come on, the youth!" ("Truth about the Youth!").

Odcinek z udziałem trzech łobuzów, miejskich gróźb Łba i Rdzawego oraz ich przyjaciółki Szakiry ze sketchcom'a "Dajosz, mołodioż!" ("Dajesz, młodzież!”)

 

Smart: Oh! Rusty, Rusty, look, she's coming again. Do act, bro. C'mon!

Rusty: Hello again, mademoiselle. What? Why aren't we noticing me?

 

The girl hits him between his legs. 

 

Rusty: Well! Stop sweating in vain. I've prepared beforehand!

Girl: You're  well thought-out, as I see!

Rusty: I say, what if...

Girl: What?

Rusty: Shall we help ourselves to sunflower seeds?

Girl: Well, come on! Shit, you do know what a girl needs.

Rusty: I say, shall we sit down together?

Girl: Why not?

Rusty: What is your name?

Girl: Xenaïda, but the familiar girls call me "Shakira".

Rusty: I am "Rusty".

Smart: Rusty, do not keep silence, c'mon, compliment her, flatter her somehow!

Rusty: What should I say then?

Smart: Compare her with something!

Rusty: Well, I say, you're like a bottle of lager!

Girl: Well, wow, you're a romantic!

Smart: Bingo! Rusty, the girl is almost yours. Come on, kiss her!

Rusty: What?

Smart: Kiss!

Rusty: Well, I say, Shakira, shall we crack seeds to Bruderschaft?

Girl: Agree!

 

But instead of kissing Rusty she socks him in the jaw.

 

Smart: Rusty, holy shit, that's a hell of love between you two!

Rusty: What love, man, she has socked me in the jaw!

Smart: Rusty, you do not absorb anything at all, if she beats you, it means she's fallen in love with you!

Rusty: Shit, then I seem probably to catch up with her!

Smart: Surely, you should! Now go and get her!

Rusty: ShakirA! ShakirA!


Łeb: O! Rdżawy, Rdżawy, spójrz, ona znowu nadchodzi. Twój krok, bracie. No chodź!

Rdżawy: Witam ponownie, mademoiselle. Co? Czemu mnie nie zauważamy?

 

Dziewczyna uderza go między nóg.

 

Rdżawy: Dość! Przestań się pocić daremnie! Przygotowałem się zawczasu!

Dziewczyna: Jak widzę, jesteś dobrze przemyślany!

Rdżawy: A co jeśli...
Dziewczyna: Co?
Rdżawy: Co jeśli razem połuskajemy  słonecznik?
Dziewczyna: No chodź! Cholera, wiesz, czego potrzebuje dziewczyna.

Rdżawy: Słuchaj, możemy usiąść razem?
Dziewczyna: Czemu nie?
Rdżawy: Jak masz na imię?
Dziewczyna: Zinajida, ale znajome dziewczyny nazywają mnie "Szakira".
Rdżawy: Jestem Rdżawy.

Łeb: Rdżawy, nie milcz, no, komplementuj ją, poschlebiaj jej jakoś!
Rdżawy: Co w takim razie mam powiedzieć?

Łeb: Porównaj ją z czymś!
Rdżawy: Cóż, posluchaj, jesteś po prostu strzał w dziesiątkę jak butelka piwka!
Dziewczyna: No, no, romantyk z tobie!

Łeb: Bingo! Rdżawy, dziewczyna jest prawie twoja. Chodź, pocałuj ją!
Rdżawy: Co?
Łeb: Całuj ją!
Rdżawy: Cóż, posłuchaj, Szakiro, czy możemy połuskać słonecznik na bruderszaft?
Dziewczyna: Dawaj!

 

Ale zamiast całowania Rdżawego, uderza go w szczękę.

 

Łeb: Rdżawy, cholera jasna, to prawdziwa miłość między wami!

Rdżawy: Co za miłość, stary, walnęła mnie w szczękę!
Łeb: Rdżawy, w ogóle nic nie chłoniesz, jeśli kobietą tobię bije, to znaczy, że się w tobie zakochała!
Rdżawy: Cholera, więc prawdopodobnie powinienem ją dogonić!

Łeb: Z pewnością powinieneś! Teraz biegnij, złap ją!
Rdżawy: ShakirO! ShakirO!

 

THE END KONIEC

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez Andrew Alexandre Owie (wyświetl historię edycji)
Opublikowano (edytowane)

https://poezja.org/utwor/216059-the-princess-never-laughing-królewna-nieśmiajana/#comment-2414127

... the alternate rhyming gives more intonational freedom to the poet than the adjacent one.
... rymowanie krzyżowe daje poecie większą swobodę intonacyjną niż sąsiednie.
(?!)

 

Not always, because sometimes and in spite of the adjacent rhyming the intonational freedom is being achieved by a change of the rhythm, as in the poem by Alena Shvets, for example.

Nie zawsze, bo czasami i mimo sąsiedniego rymowania wolność intonacyjną osiąga się przez zmianę rytmu, jak na przykład w wierszu Aleny Szwiec.

 

 

 

Edytowane przez Andrew Alexandre Owie (wyświetl historię edycji)
Opublikowano (edytowane)

THE YOUTH FEEDBACK
REAKCJA MŁODZIEŻY

 

Spirit of freedom and emancipation!
Duch wolności i emancypacji!

 

***

 

She deserves her own place in paradise!
Zasługuje na swoje miejsce w raju!

 

***

 

Alena Shvets' songs are so true to life and vital! Every song contains a great meaning! They're that soothing and supportive! Vitally important!

 

Piosenki Alоny Szwiec są tak odpowiadające życiowym realiom i pełne życia! Każda piosenka zawiera wielkie znaczenie! Działają kojąco i wspierająco! Niezbędne potrzebne dla życia!

 

***

 

The wide stream of light creativity flows through you, Alyona! Take care of yourself and your talent!

Przepływa przez tobie szeroki strumień światła kreatywności, Alono! Zadbaj o siebie i swój talent!

 

***

 

Do what you want, as to me, gonna go and practice Alyona's songs on my guitar and ukelele!
Róbcie, jak chcecie, a ja poszedłam uczyć się piosenek Alony na gitarze i ukelele!

 

***

 

I was sitting and writing down the titles of all Alena's songs during a whole evening. I think there are 185 of them! Then I was listening to them, and this Universe has lost me for a whole 6 hours!

 

Siedziałem i przez cały wieczór spisywałеm tytuły wszystkich piosenek Alony. Myślę, że jest ich 185! Potem ich słuchałem, i ten Wszechświat zatracił mnie na całe 6 godzin!

 

***

 

Just guess what music am I doing my homework to right now?

Tylko zgadnijcie, do jakiej muzyki teraz odrabiam pracę domową!

 

***

 

-How do you listen to such music?
-As usual, upside down!


-Jak słuchacie takiej muzyki?
-Jak zwykle, do góry nogami!

 

***

 

This songstress got me out of my depression!
Ta piosenkarka wyciągnęła mnie z depresji!

 

Edytowane przez Andrew Alexandre Owie (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Balls! I keep noticing that some girls not only have balls, but they can also make guys say goodbye to them in case of misbehaviour!

 

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

 

Jaja! Ciągle zauważam, że niektóre dziewczyny nie tylko mają jaja, ale także potrafią zrobić, żeby faceci się z nimi pożegnali w przypadku złego zachowania!

 

All right! But what is it? It's going to be ten times heavier! Oh my! What is she doing! Stop her!
 

 

Dobrze! Ale co to jest? Ma być dziesięć razy cięższe! O rany! Co ona robi! Zatrzymajcie ją!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • @FaLcorN   FaLcorN …:) wiem, wiem;) mam taki wrodzony …talent ;)    lubię Ciebie:) !!!       
    • @KOBIETA Na Wenus? To nawet lepiej. Większa odległość to mniejsza pokusa, którą roztaczasz.
    • Pozostawiłam na chwilę własne myśli, stawiając przy taksówce od strony bagażnika walizki i informując chowającego je kierowcę, na którą ulicę zamiawiam kurs. Gdy wsiadłam i zamknęłam za sobą drzwi, zdecydowałam się do nich wrócić. A tym samym do naszej rozmowy.     - Jak to, co masz ze mną zrobić? - popatrzyłam na niego zaniepokojona. Do treści pytania, będącego w oczywisty sposób uzewnętrznieniem wątpliwości, doszedł jeszcze podkreślający je ton. Pierwsze pytanie wypowiedziałam zwykłym tempem. Drugie już znacznie szybciej - jak zwykle wtedy, kiedy coś mnie rozemocjonowało. - Chyba nie rozważasz odejścia ode mnie? Nie! No coś ty! Powiedz, że nie! - moje spojrzenie stało się o wiele bardziej niespokojne, podążając za zawartą w wypowiadanych słowach emocją.     - Nie! - powtórzyłam, ściskając mu dłonie. - Ty nie mógłbyś, prawda?! Nie po tych wszystkich twoich deklaracjach i zapewnieniach! Powiedz, że... - zgubiłam się na chwilę wśród swoich myśloemocji, przestając nadążać za słowami - że nie powiedziałeś tego i że ja tego nie usłyszałam - pokonałam na moment swoje zdenerwowanie.     - Prawda jest taka, że rozważyłem - odpowiedział wolno na moje pytanie. - Rozważyłem, ponieważ twoje postępowanie pokazuje, że nie jesteś gotowa na ten związek. Unikasz rozmów o istotnych kwestiach, zapowiadając "pogadamy", ale nie wracasz do nich. Ta sytuacja z koleżanką - wiesz, o której mówię. Test, co zdecyduję i jak się zachowam, dobitnie wskazał na twój brak zaufania pomimo, że o nim zapewniasz. Wreszcie ten wyjazd. Wiesz, że jego uzasadnienie stanowi sprzeczność z twoją obietnicą, że nie planujesz zniknąć? Robisz dokładnie to: zaplanowałaś zniknąć na półtora tygodnia. Skoro tak szanujesz swoje słowa, jak mam być pewien, że za jakiś czas nie znikniesz na miesiąc uzasadniając to potrzebą wakacyjnego wyjazdu?     Nie wiedziałam, co mu wtedy odpowiedzieć. Zrobiło mi głupio przed nim i przed sobą do tego stopnia, że mojemu umysłowi zabrakło słów.     - Słuchaj... muszę iść... - tylko tyle zdołałam wykrztusić.     Tak samo jak w tamtej chwili, poczułam spływające po twarzy łzy. Na szczęście wewnątrz taksówki było ciemno. Kierowca zwolnił, skręciwszy z głównej ulicy i wjeżdżając osiedlową drogą pomiędzy budynki, wreszcie zatrzymując samochód pod znajomo wyglądającym domem. Na szczęście dla siebie zdążyłam szybko otrzeć policzki.    - Jesteśmy na miejscu, proszę pani - oznajmił. - Pięćdziesiąt dwa złote. Będzie gotówką czy kartą?    - Gotówką - odparłam szybko, zaklinając go myślami, aby nie zapalał światła.                     *     *     *      Wszedłszy do domu i zmusiwszy się do jak najbardziej uczciwie i szczerze wyglądającego przywitania z mamą, posiedziałam z nią około godziny. Po czym oznajmiłam, że pójdę już się położyć.    - Tak szybko? Ledwie przyjechałaś... - mama była naprawdę zawiedziona.    - Muszę, mamo. Ja... Przepraszam - objęłam ją i przytuliłam. - Dobranoc.    Idąc po schodach, prowadzących na piętro i zaraz potem do swojej sypialni, wróciłam myślami do niego. Do nas i naszej skomplikowanej sytuacji.    - Czemu znowu to ja wszystko psuję?! - zezłościłam się na siebie. - I czemu on jest uczciwy, solidny i przejrzysty?! Musi taki być? I tak się starać, do cholery?! - zaklęłam. - Gdyby chociaż raz mnie okłamał albo zrobił coś nie fair, byłoby mi łatwiej go zostawić! Uznać, że nie jest dla mnie dość dobry! A tak tylko szarpię się pomiędzy miłością doń a obawami przede wspólną przyszłością! Pomiędzy tym, co czuję a tym, czego chcę!     Rozpłakałam się ze złości na siebie, na niego, na swoje uczucia i na swoje lęki.     - Gdybyś był chociaż mniej wytrwały...       Rzeszów, 27. Grudnia 2025 
    • @Leszczym ostatnio słyszałem tezę że ciężko jest być facetem i nie nosić masek co zdaje się potwierdzać Twój wiersz. Ja robiłem to zawsze instynktownie(co nie zawsze było słuszne) jak w jednym z pierwszych moich tekstów    
    • @Krzysic4 czarno bialym fajne:)
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...