Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.




Witaj - doskonale wiem - lecz patrząc na inne dziwolągi w tym dziale stwierdziłem
że ja również mogę pofantazjować .
Jerzy - czy inne wierszyki czy jak je tam zwą można zaliczyć do klasycznego Haku .
Powiem że na sto procent nie ! .
I mam nadzieje że się zgodzisz z taką opinią .
A co się tyczy tego dziwoląga o psie - to myślę że to bardzo zabawny obrazek - tylko trzeba
spojrzeć na niego z innej strony np. bardziej zabawnej .
No ale chyba zbyt się rozpisałem .
Przepraszam cię bardzo ale jednak jeszcze coś napiszę - zajrzałem do ciebie
i co tam widzę ani to wierszyki ani haiku - a dlaczego - to ty dobrze wierz miły kol.
Tak jak ja co to jest klasyczne gaiku .
Mam nadzieje że cię tym kom. nie uraziłem - ja tylko odpisałem na twój kom.
pozd.
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.




Witaj - doskonale wiem - lecz patrząc na inne dziwolągi w tym dziale stwierdziłem
że ja również mogę pofantazjować .
Jerzy - czy inne wierszyki czy jak je tam zwą można zaliczyć do klasycznego Haku .
Powiem że na sto procent nie ! .
I mam nadzieje że się zgodzisz z taką opinią .
A co się tyczy tego dziwoląga o psie - to myślę że to bardzo zabawny obrazek - tylko trzeba
spojrzeć na niego z innej strony np. bardziej zabawnej .
No ale chyba zbyt się rozpisałem .
Przepraszam cię bardzo ale jednak jeszcze coś napiszę - zajrzałem do ciebie
i co tam widzę ani to wierszyki ani haiku - a dlaczego - to ty dobrze wierz miły kol.
Tak jak ja co to jest klasyczne gaiku .
Mam nadzieje że cię tym kom. nie uraziłem - ja tylko odpisałem na twój kom.
pozd.

Waldemarze, całym swoim powyżej cytowanym re obnażasz się.
(delikatnie toto tak nazwę)

Bywaj zdrów! i zapamiętaj, że mnie tak ot nie da się urazić.
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Nic praktycznie nie zostaje dla czytelnika. Wiadomo, że obok złego psa przemknął się listek,
i jedyną zagadką jest dylemat w trzecim wersie: skarcić go czy nie.
Jeśli już upierasz się przy tym, to dodaj przynajmniej więcej znaczeń i poszerz przekaz,
daj ciała ;-) czytelnikowi. Zarazem zrób to jak najoszczędniej, na przykład tak:


skrzypienie
zamiast "Złego psa"
zajączek



Widzisz? Wystarczyło uchylić furtkę i kiedy tabliczka zabłysła w słońcu...
Zamiast złego psa mamy zajączka :-) Skarcić go za to czy nie, zostawiamy
gospodarzowi - o ile nie blefował z tym "złym psem" ;-)

Pozdrawiam.
Opublikowano

@ jerz to specyfika dzialu ze prezentuje sie tu haiku obok miniatur. uwazam ze to z korzyscia dla obu form ktore i tak najczesciej sa nie do rozroznienia. no i wielki plus ze inkwizycji tu nie mamy.

@ kufelek jak dla mnie to jest calkiem niezle

Wisłą wzbiera gniew
chwyta za nogi mosty
nieporuszone

Wojciech Zatyka – Warszawa
albo to

mucha trze łapki
do rozpalonych Alej
lepią się auta

Piotr Majewski - Warszawa

reszta mi sie nie podoba.

@boskie podziwiam twoja zdolnosc do interpretacji. za chiny ludowe bym nie zalapal ze tu chodzi o ten listek co to lezy na wycieraczce bo go kundel byl przepuscil a nie powinien za co teraz bydle slusznie w schronisku wyladuje. pilnie sledze twoje komenty bo dzieki temu wiem co kto napisal. sie z wiekiem tepy robie.

@ waldemar masz racje ze to co naskrabales wcale nie jest gorsze a przynajmniej jest rownie zrozumiale co pisze reszta towarzystwa. wiec uszy do gory !

tak wogole panowie i panie czy wy musicie sie tak wyrazac ą ę przez bibułkę ? skadscie to wzieli ? toz jajo mozna zniesc. prywatnie za forme "waldemarze" przypapralbym kuflem. po co sie tak spinac skoro ktos przebudzony powiedzial ze "zostana po nas guziki".

Opublikowano

kufelek ten tekst "zostana po nas guziki" to z filmu wajdy o katyniu ale jak babcie kapciem proroczy. kiedys cywilizacje wychodzily z zalozenia ze "sens jest w tym co trwa" a teraz "nigdy dosyc rewolucji". nie czuje sie na silach rozwazac ktora lepsza bo mi sie piwo konczy ale w kazdym razie tak wlasnie jest. a nie wystarczy mowic "pietrek" i musi byc ta szlachetna deklinacja kufelku ? btw. kufelek nie wiesz czasem kto splodzil takie dzielo? :

na uboczu miasta
w podwórzu meczetu
szeleszczący papier

– Anonim

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Ciekawe. Obok religii nawet erotyk można w to wpleść:



idziemy
miastem po mieście
do nieba



Oczywiście im więcej cywilizacji, tym miniaturka staje się bardziej zrozumiała.
Tak jak ostatnio okazało się, że dzisiejszy Kraków leży kilka a czasem
kilkanaście metrów wyżej (lub bliżej nieba) niż kiedyś, na prochach starego.
Toteż powyższą miniaturkę zamknę w butelce i zostawię przy okazji
na ostatnim piętrze "Błękitnego Wieżowca", żeby za tysiące lat
odkopali ją archeolodzy ;-)
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Nic praktycznie nie zostaje dla czytelnika. Wiadomo, że obok złego psa przemknął się listek,
i jedyną zagadką jest dylemat w trzecim wersie: skarcić go czy nie.
Jeśli już upierasz się przy tym, to dodaj przynajmniej więcej znaczeń i poszerz przekaz,
daj ciała ;-) czytelnikowi. Zarazem zrób to jak najoszczędniej, na przykład tak:


skrzypienie
zamiast "Złego psa"
zajączek



Widzisz? Wystarczyło uchylić furtkę i kiedy tabliczka zabłysła w słońcu...
Zamiast złego psa mamy zajączka :-) Skarcić go za to czy nie, zostawiamy
gospodarzowi - o ile nie blefował z tym "złym psem" ;-)

Pozdrawiam.

Witaj Boski - zgadzam się z tym co powyżej napisałeś .
Faktycznie ten obrazek zbyt jaskrawy .
Więc nie ma co płakać tylko wyciągnąć wnioski z tego co napisałeś - to nie grzech -
by następnym razem było lepiej.
pozd.
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.




to z oszczednosci bajtow i estetyki strony. no bo jakby to wygladalo gdyby tam napisali "dodaj nowe haiku ale jak nie masz nic innego to miniatura moze byc" ?

@tygrys_pietrek: ja, w przeciwieństwie do Ciebie, nie uważam prowadzących ten portal
za idiotów, którzy nie wiedzą co piszą.
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



a skad ty mozesz wiedziec co ja o nich mysle czlowieku, zwierzalem ci sie ?

@tygrys_pietrek:
widzę, że formy grzecznościowe są Ci obce lub - co gorsze - celowo jesteś niegrzeczny.

(to po pierwsze)

ten poniższy cytat z Twojego konta pochodzi.
to z oszczednosci bajtow i estetyki strony. no bo jakby to wygladalo
gdyby tam napisali "dodaj nowe haiku ale jak nie masz nic innego to miniatura moze byc" ?

(to po drugie)

z mojej strony EOT
(to po trzecie i ostatnie)
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.




baba z wozu koniom lzej. nie potrafisz sie zachowac to do mnie nie rozmawiaj. a co do prowadzacych to forum to szacunek bo nie pozwalaja z tego miejsca zrobic obozu koncentracyjnego gdzie bylbys sedzia i katem. bez odbioru.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • Oni. Nie było nikogo więcej. Tylko oni — jakby wszechświat skurczył się do ich ciał, do języków rozpalonych do białości, na których topi się stal. On — eksplozja w kościach, żyły jak lonty dynamitu, śmiech, co kruszy skały, rozsypując wieczność w pył rozkoszy. Melodia starej kołysanki zdycha w nim w ułamku sekundy. Ona — pożoga bez kresu, ziemia spopielona tak głęboko, że każdy krok to rana w skorupie świata, pamięć piekieł wyryta w skórze. I na ułamek sekundy, między jednym oddechem a drugim, przemknął cień dawnego uśmiechu, zapomnianego dotyku, kruchej obietnicy z przeszłości. Zgasł, zanim zdążył zaboleć, rozsypany w żarze. Oni — bestie w przeżywaniu siebie, studenci chaosu, co w jednym spojrzeniu rozpalają gwiazdozbiory. Usta — napalm, gotowy spalić niebo. Języki — iskry w kuźni bogów, wykuwające pieśń końca i początku. W żyłach pulsuje sól pradawnych mórz, czarna i lepka, pamiętająca krzyk stworzenia. A nad nimi, gdzieś wysoko, gwiazdy migotały spokojnie, obojętne na szept letniej nocy. Powietrze niosło zapach skoszonej trawy i odległej burzy. Świerszcze grały swoją dawną melodię, jakby świat miał trwać wiecznie w tym milczącym rytuale. Głód miłości? Tak, to głód pierwotny. Stare auto ryczy jak wilk, który pożera własne serce. Ośmiocylindrowy silnik — hymn porzuconych marzeń, pędzi na oślep, bez świateł, z hamulcami stopionymi w żarze. Litość? Wyrzucona w otchłań. Paznokcie ryją skórę jak sztylety, krew splata się z potem — rytuał bez świętości, bez przebaczenia. Każda rana tka gobelin zapomnianego piękna. Ciała wbijają się w siebie, jak ostrza w miękką glinę bytu. Każdy dotyk — trzęsienie ziemi w czasie. Na ustach smak krwi, słony, metaliczny — pieczęć paktu z wiecznym ogniem. Tu nie ma wakacyjnych uśmiechów. Są bestie, zerwane z łańcuchów genesis. Nikt nie czeka na odkupienie. Biorą wszystko — sami. Ogień nie grzeje — rozdziera, topi rozum, wstyd, imiona, godność, istnienie. Muzyka oddechów, ślina, zęby — taniec bez melodii, ciała splecione w spiralę chaosu. Język zapomina słów, dłoń znajduje krawędź ciała i przekracza ją w uniesieniu. Paznokcie na karku — inskrypcja życia na granicy jawy. Nie kochali się zwyczajnie. Szarpali się jak rekiny w gorączce krwi, jakby wszechświat miał się rozpaść w ich biodrach, teraz, już,. natychmiast. Noc ich pożerała. Oni — dawali się pożreć. Serce wali jak młot w kuźni chaosu, ciało zna jedno prawo: więcej. Więcej tarcia, więcej krwi, jęków, westchnień, szeptów bez imienia. Asfalt drży jak skóra, jęczy pod nagimi ciałami, lepki od potu, pachnący benzyną i grzechem. Gwiazdy? Spłonęły w ich spojrzeniach. Niebo — zasłona dymna nad rzezią namiętności, gdzie miłość rodzi miłość, a ból kwitnie w ekstazie. Miłość? Tak i nie. Ślad, co nie krwawi, lecz pali. Ciało pamięta ciało w dreszczu oczu i mięśni. Chcieli wszystkiego: przyjemności, bólu, wieczności. Ognia, co nie zostawia popiołu, tylko blizny. Kochali się jak złodzieje nieba — gwałtownie, bez obietnic. Na końcu — tylko oni, rozpaleni, rozdarci, pachnący grzechem i świętością. Źrenice — czarne dziury, pożerające światło. Serca — bębny w dżungli chaosu. Tlen — narkotyk, dotyk — błyskawica pod skórą, usta — ślina zmieszana z popiołem gwiazd, i ich własnym ciałem. W zimnym świetle usłyszeli krzyk — gwiazdy spadały w otchłań. Cisza. Brutalna, bezlitosna, jak ostrze gilotyny. Ciała stęknęły pod ciężarem pustki. Czas rozdarł się na strzępy. To lato nie znało przebaczenia. Zostawiło żar, popiół, co nie gaśnie, wolność dusz w płomieniach nocy. Wspomnienie — nóż w serce, gorzkie jak krew wilka, który biegł przez ogień, nie oglądając się wstecz. Świat przestał istnieć. Został puls płomienia, trawiący wszystko, bez powrotu. Nie mieli nic. Ale nawet nic nie pozwoliło im odejść. Więźniowie namiętności — płomienia bez końca, który pochłonął ich ciała i dusze w jeden, bezlitosny żar. Żar serc.      
    • @Waldemar_Talar_Talar anafora bardzo bardzo dobra
    • @Naram-sin  zmieniłam. Po powtórnym czytaniu- druga strofa coś mi nie tak, czasem nie widzi się po sobie. Dziękuję
    • @Maciek.J Nasza Polska jest piękna= cała. dzięki @Robert Witold Gorzkowski dziękuję @Naram-sin  dziękuję.   @Alicja_Wysocka dziękuję @Jacek_Suchowicz piękny Twój wiersz @Roma, @Rafael Marius, @Andrzej P. Zajączkowski dziękuję bardzo
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...