Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

nike


bruno seping

Rekomendowane odpowiedzi

www.wiersze.annet.pl/w,,12308
www.youtube.com/watch?v=1AGQzQo1HY4&feature=related





najpiękniejszy jest saddam husajn
w momenecie kiedy chwieje się
na podwiązce ze stylowej liny
i odrzuca swe stopy w bosej
kreacji wniebowstąpienia

ręką szukającą rozkazu
wskazuje na młodzieńca
w wyalienowanym tłumie

nagle
szyderczo i z wyższej instancji
młodzieniec ów
wybucha śmiechem

on wie że jeszcze nie czas
wybuchać

i wstydząc się tej chwili
jak pierwszego pocałunku

odchodzi

męczeńsko udekorowany
wzdłóż pancernych wozów

na skróty

do któregoś raju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



W którym miejscu nastąpiła ta brutalna podmiana ? :)))
Jak wygląda zamiana motywu na osobę ? :))
W którym miejscu autor oblał test z mitologii ? :)
Jaką rolę w wierszu odgrywa młodzieniec ?

Jak dla mnie - bzdury.

Offtop.
Proszę zapoznać się z wierszem Herberta. Nie chodzi w nim o młodzieńca, a o nike, której w tym tekscie brakuje. Herbert reinterpretuje znany mitologiczny motyw, bo z zimnej boginii zwycięstwa czyni kobietę zatroskaną - a raczej niepewną. Użycie Saddama i terrorysty burzy cały porządek świata mitologicznego. Nie drwijmy z kultury antycznej, bo ona nie drwi z nas.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



W którym miejscu nastąpiła ta brutalna podmiana ? :)))
Jak wygląda zamiana motywu na osobę ? :))
W którym miejscu autor oblał test z mitologii ? :)
Jaką rolę w wierszu odgrywa młodzieniec ?

Jak dla mnie - bzdury.

Offtop.
Proszę zapoznać się z wierszem Herberta. Nie chodzi w nim o młodzieńca, a o nike, której w tym tekscie brakuje. Herbert reinterpretuje znany mitologiczny motyw, bo z zimnej boginii zwycięstwa czyni kobietę zatroskaną - a raczej niepewną. Użycie Saddama i terrorysty burzy cały porządek świata mitologicznego. Nie drwijmy z kultury antycznej, bo ona nie drwi z nas.

Okazuje się, że nadmiar lektur też szkodzi ;)
Zapoznałem się z wierszem Bruna i o nim rozmawiamy, bo to tekst autonomiczny i poważny- Herberta traktuję jako literackie didaskalia. Nike, owszem, w wierszu jest, w śmiechu młodzieńca -nieśmiała, niepewna, budząca się. Dlaczego musi to być kawał baby, siedzącej na czołgu, czy stołku ? ;) Porządku świata antycznego nie zburzy Herbert, Saddam, ani tym bardziej Bruno...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



W którym miejscu nastąpiła ta brutalna podmiana ? :)))
Jak wygląda zamiana motywu na osobę ? :))
W którym miejscu autor oblał test z mitologii ? :)
Jaką rolę w wierszu odgrywa młodzieniec ?

Jak dla mnie - bzdury.

Offtop.
Proszę zapoznać się z wierszem Herberta. Nie chodzi w nim o młodzieńca, a o nike, której w tym tekscie brakuje. Herbert reinterpretuje znany mitologiczny motyw, bo z zimnej boginii zwycięstwa czyni kobietę zatroskaną - a raczej niepewną. Użycie Saddama i terrorysty burzy cały porządek świata mitologicznego. Nie drwijmy z kultury antycznej, bo ona nie drwi z nas.


przepraszam, ale wiersz herberta juz został dziesięć tysięcy razy przemaglowany, a cała mitologia miliard razy, więc proszę mi tu nie wciskać Jedynego Prawidłowego Toku Myślenia o jednym i o drugim... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Offtop.
Proszę zapoznać się z wierszem Herberta. Nie chodzi w nim o młodzieńca, a o nike, której w tym tekscie brakuje. Herbert reinterpretuje znany mitologiczny motyw, bo z zimnej boginii zwycięstwa czyni kobietę zatroskaną - a raczej niepewną. Użycie Saddama i terrorysty burzy cały porządek świata mitologicznego. Nie drwijmy z kultury antycznej, bo ona nie drwi z nas.

Okazuje się, że nadmiar lektur też szkodzi ;)
Zapoznałem się z wierszem Bruna i o nim rozmawiamy, bo to tekst autonomiczny i poważny- Herberta traktuję jako literackie didaskalia. Nike, owszem, w wierszu jest, w śmiechu młodzieńca -nieśmiała, niepewna, budząca się. Dlaczego musi to być kawał baby, siedzącej na czołgu, czy stołku ? ;) Porządku świata antycznego nie zburzy Herbert, Saddam, ani tym bardziej Bruno...
hehehe, ale dyskusja:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • mięknę przy róży i wisterii  jestem z ich zaletami piękna delikatna  w wymarzonym ogrodzie  rozpoznaję wydeptane ścieżki śmielej zanurzona bardziej bliska ciebie lata z tymiankiem i oliwką      
    • gdzie  bym nie był po jakimś czasie coś mnie woła bym wrócił do swego domu   to wołanie mnie cieszy jest jak lekarstwo które przypomina że w domu najlepiej   gdzie bym nie był  w lesie na łące w sadzie cieszył się ich pięknem czuje że dom czeka   bo w nim mam swoje ale swój fotel  kominek przy którym wspominam o tym co było   gdzie bym nie był wracam do domu tu moje gwiazdy i niebo gdzie moje szumi drzewo   tak tak moi drodzy wszędzie jest fajnie ale koło domu nadzieja czeka   gdzie bym  nie był  zawsze myślami jestem bliżej swojego domu on moim spełnieniem    
    • łatwo tak zmienić twarz   jednym cięciem wyostrzyć zdjęcie   wysiłku nie trzeba by dotknąć nieba   taki to czas drzazga siedzi w nas    
    • Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

      Jak to zwykle bywa, nie za bardzo rozumiem, co usiłujesz powiedzieć. Cieszę się, że jest Ci miło. Mnie tym bardziej!
    • – „ Zbliżali się do Niego wszyscy celnicy i grzesznicy, aby Go słuchać. Na to szemrali faryzeusze i uczeni w Piśmie: « Ten przyjmuje grzeszników i jada z nimi ». Opowiedział im wtedy następującą przypowieść: « Któż z was, gdy ma sto owiec, a zgubi jedną z nich, nie zostawia dziewięćdziesięciu dziewięciu na pustyni i nie idzie za zgubioną, aż ją znajdzie? A gdy ją znajdzie, bierze z radością na ramiona i wraca do domu; sprasza przyjaciół i sąsiadów i mówi im: 'Cieszcie się ze mną, bo znalazłem owcę, która mi zginęła'. Powiadam wam: Tak samo w niebie większa będzie radość z jednego grzesznika, który się nawraca, niż z dziewięćdziesięciu dziewięciu sprawiedliwych, którzy nie potrzebują nawrócenia.” Ewangelia według św. Łukasza, rozdział 15, wersy 1-7. –   Pasterz szczęśliwy przez cytat, Gdy wzrokiem nie jego pytam. – „ Tak, tak, wierz w to koniecznie! ” Rzekł lis niesiony bezpiecznie, W kożuch owczy przebrany. – A pan znów, jak wciąż zbłąkany? – „ Lubię jak noszą na rękach,      I gdy za mą łzę wyżerka! ”   A może ten cały Jezus by się na to jednak nie nabrał? Bo to trochę jak z różnicą między przypadkowym złamaniem a wrodzoną łamliwością kości, – co innego wyciągnąć z chaszczy owieczkę, która raz czy dwa się zabłąkała, a co innego nieustannie ratować „owieczkę”, która obsesyjnie się zabłąkuje, w przebiegu „choroby zabłąkaniowej”. Zauważyliście, że Jezus nie nosił na rękach starych lisów?   Uwaga: Grafiką „Jezus niosący lisa w owczej skórze” ilustrował (pod moje dyktando) EjAj, a konkretnie program „Imagine”.

      Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...