Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miejski Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji w Chrzanowie z myślą o wszystkich fanach fantastyki organizuje pierwsze Chrzanowskie Dni Fantastyki. Podczas 3 dni, tj.16 – 18 października 2009, odbędą się projekcje filmowe, turnieje karciane, pokazy walk, promocje gier i literatury, a wszystko to połączone jednym mianownikiem – fantastyka. Chcemy promować czytelnictwo zwłaszcza wśród młodych osób i alternatywne sposoby na ciekawe spędzanie wolnego czasu z dala od komputera. By rozwijać wrażliwość literacką i artystyczną ogłosiliśmy Ogólnopolski Konkurs Literacki na Opowiadanie Fantastyczne Pigmalion fantastyki oraz w Ogólnopolski Konkurs Plastyczny na Szkic Postaci Fantastycznych, których rozstrzygnięcie odbędzie się 17 października 2009.


[u]KONKURS LITERACKI NA OPOWIADANIE FANTASTYCZNE[/u] w dwóch kategoriach: fantasy, science-fiction trwa od 20 czerwca do 15 września. Przewidziano nagrody pieniężne oraz rzeczowe.
Szczegółowe informacje znajdziecie państwo w regulaminie.

MOKSiR i Chrzanowski Klub Fantastyki GALATEA ogłasza Ogólnopolski Konkurs Literacki na Opowiadanie Fantastyczne. Prace zostaną oceniane w dwóch kategoriach – opowiadanie fantasy i science – fiction. Termin nadsyłania prac mija z dniem 15 września – decyduje data stempla pocztowego. Regulamin Ogólnopolskiego Konkursu Literackiego na Opowiadanie Fantastyczne.

[u]USTALENIA WSTĘPNE[/u]
1. Organizatorem konkursu jest Miejski Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji w Chrzanowie i Chrzanowski Klub Fantastyki GALATEA.
2. Celem konkursu jest propagowanie twórczości fantastycznej poprzez nagradzanie jej twórców oraz stworzenie możliwości debiutu nieznanym dotąd autorom.
3. Autorzy trzech najlepszych prac w każdej kategorii otrzymają nagrody pieniężne (szczegóły w: VI. NAGRODY).
4. Organizator zastrzega sobie prawa do:
a) wprowadzania zmian w regulaminie konkursu,
b) odstąpienia od organizowania konkursu bez podania przyczyny,
c) nierozstrzygnięcia konkursu w przypadku zbyt małej ilości nadesłanych prac,
d) rozstrzygania w kwestiach nieuregulowanych postanowieniami regulaminu.

[u]II. ZASADY KONKURSU[/u]
1. Konkurs trwa od 20 czerwca 2009 do 15 września 2009 r.
2. Prace oceniane będą w dwóch kategoriach – opowiadanie fantasy i opowiadanie science- fiction.
3. Do konkursu przyjmowane są prace:
a) dotyczące zagadnień związanych z szeroko rozumianą fantastyką – fantasy i science fiction,
b) pisane prozą,
c) przesyłka musi mieć określoną formę: plik w formacie Word, rtf lub txt na płycie CD/DVD i wydruk o wymiarach do 5 stron A4. (Standardowy margines: 2,5 cm. Nagłówek i stopka: 1,5 cm. Czcionka: Times New Roman 12. Odstępy między wierszami - standardowe (1). Liczba znaków na stronie (ze spacjami): średnio 2 500).
d) napisane w języku polskim,
e) dotąd niepublikowane.
4. Każdy z uczestników może nadesłać tylko jedno opowiadanie w danej kategorii.
5. Złamanie postanowień regulaminu wiąże się z dyskwalifikacją nadesłanej pracy.

[u]III. WYSYŁANIE PRAC[/u]
1. Przesyłka musi być oznaczona godłem (wybranym słowem) i kategorią (fantasy lub science – fiction), w której startuje praca. Dane uczestnika (imię, nazwisko, wiek i adres na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej oraz numer telefonu kontaktowego) muszą się
znaleźć w dołączonej do wydruku kopercie, również oznaczonej tym samym godłem. Są to dane obowiązkowe. Godło służy anonimowości autora w procesie decyzyjnym jury konkursowego. Prosimy zatem nie dopisywać danych osobowych w jakimkolwiek miejscu na egzemplarzu opowiadania.
2. Prace prosimy przesyłać na ręce Pani Sekretarz Anety Leśniakiewicz, na adres: Miejski Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji w Chrzanowie, ul. Broniewskiego 4, 32-500 Chrzanów, z dopiskiem OGÓLNOPOLSKI KONKURS NA OPOWIADANIE FANTASTYCZNE.
3. Do opowiadania proszę dołączyć zgodę na publikację o treści: Wyrażam zgodę na wykorzystanie i publikację pracy przez Miejski Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji w Chrzanowie w prasie i na oficjalnej stronie internetowej MOKSiR.
4. Termin nadsyłania prac mija z dniem 15 września 2009 r., decyduje data stempla pocztowego.

[u]IV. SEKRETARZ KONKURSU[/u]
1. Sekretarz konkursu został powołany przez Organizatora konkursu. Zgoda na pełnienie tej funkcji jest równoznaczna z zapoznaniem się z Regulaminem Konkursu, zobowiązaniem się do respektowania jego postanowień oraz wypełnienia obowiązków, które nakłada on na Sekretarza.
2. Sekretarzem konkursu jest pani Aneta Leśniakiewicz.
3. Sekretarz konkursu przyjmuje nadesłane prace.
4. Sekretarz konkursu rozsyła prace członkom kapituły, dokładając przy tym wszelkich starań, aby do czasu ich ocenienia autorzy pozostali jurorom nieznani.
5. Sekretarz nie należy do Kapituły oceniającej prace.

[u]V. SPOSÓB OCENY PRAC, SKŁAD KAPITUŁY[/u]
1. Prace oceniane są przez członków Kapituły, której skład został ustalony przez Organizatora.
2. Skład Kapituły – Jakub Ćwiek, Anna Kańtoch, Michał Cholewa.
3. Kryteria oceny prac: wartość merytoryczna i zgodność z tematyką, estetyka pracy, poziom literacki pracy, samodzielność i oryginalność.
4. Proces oceniania prac jest tajny.
5. Oficjalne rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w dniu 17 października 2009 r. o godz. 16.00 podczas Chrzanowskich Dni Fantastyki w MOKSiR Chrzanów. W momencie ogłoszenia wyników zostają ujawnione dane osobowe (imię i nazwisko) autorów zwycięskich oraz wyróżnionych prac.

[u]VI. NAGRODY[/u]
1. Nagrody przyznawane są autorom trzech najlepszych prac w obydwu kategoriach.
2. W każdej kategorii organizator przyznaje następujące nagrody:
a) za I MIEJSCE: 200 zł i nagrody rzeczowe,
b) za II MIEJSCE: 150 zł i nagrody rzeczowe,
c) za III MIEJSCE: 100 zł i nagrody rzeczowe.
3. Organizator przewiduje możliwość wyróżnienia wybranych prac na wniosek złożony przez większą część Kapituły. Autorom wyróżnionych prac przysługują nagrody rzeczowe.
4. Osoby nagrodzone i wyróżnione zostaną powiadomione o tym fakcie drogą pocztową i telefoniczną.

[u]VII. POLITYKA PRYWATNOŚCI[/u]
1. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest podanie prawdziwych danych osobowych.
2. Dane osobowe uczestników pozyskane są wyłącznie do celów Konkursu i nie będą udostępniane podmiotom trzecim.
3. Wysłanie pracy na Konkurs jest równoznaczne ze zgodą na wykorzystanie danych osobowych do celów Konkursu.
4. Organizator gwarantuje autorowi prawo wglądu do jego danych osobowych, a także możliwość ich poprawiania.


W ramach Dni Fantastyki odbędą się także warsztaty pisarskie.

Serdecznie zapraszamy!!!

Opublikowano

błe błe błe

nie pisze prozy od kiedy przed kilkoma latami moje piękne wypracowanie zostało skrytykowane :( No, bo powiedzcie, co jest złego, jeżeli tekst na dwie strony A4 ma tylko 10 zdan, ale... jak złożonych :PPPPPPPPPPPPPPPPP :PPPPPPPPPPPPPPPPP :PPPPPPPPPPPPPP :PPPPPPPPPPPPPPPPPPP

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • Tylko co ma do tego AI? AI będzie tak funkcjonować, jak ją zaprogramują ludzie, a ci oczywiście zrobią to zgodnie z jakimiś wzorcami. Pytanie - jacy to będą ludzie i w jaki sposób wychowani. A to, że koncepcje wychowawcze się zmieniają, nie ulega wątpliwości, odkąd potrzeby jednostki zostały postawione ponad potrzeby wspólnotowe. Sztuczna inteligencja nie stoi jednak w kontrze do czegokolwiek, odzwierciedla tylko bieżący stan rzeczy. Oparta (głównie) o modele językowe, operuje jedynie na systemie kodów i znaczeń. To my ją 'wychowujemy', jeśli można to tak nazwać,  ucząc pewnej struktury, odzwierciedlającej mniej więcej naszą logiczną percepcję, nasz aparat pojęciowy. AI nie rozumie rzeczywistości jako czegoś ciągłego, zmieniającego się pozostającego w ruchu, ewoluującego zrelatywizowanego, tylko jako zbiór stałych elementów, które zostały wprowadzone do bazy danych i w ich obrębie się porusza. A elementy te już wprowadza człowiek, który może być dobry lub zły, głupi lub mądry, mieć rozwiniętą wyobraźnię lub nie, rozległą lub wąską wiedzę.... No i trzeba jeszcze dodać, że AI jest - na razie - tworzona do realizowania określonych zadań, co pokazuje, że człowiek jednak chce pozostać wolny i zrzucić na nią to, czego wykonywanie go ogranicza. Odszedłem trochę od tematu, a zmierzałem do tego, że AI będzie w stanie 'widzieć' różnice', o których piszesz, jeśli tego zostanie nauczona.  Chyba, że chcesz powiedzieć, że sam czujesz się trochę taką sztuczną inteligencją, bezdusznie programowaną do pełnienia określonych funkcji  narzuconych przez zewnętrzny, techniczny plan, a nie dzieckiem wychowywanym do samodzielnej realizacji siebie, w zgodzie z tym, czego AI jeszcze nie posiada (wolna wola, samoświadomość).
    • Na pierwszy rzut oka ma to być coś sonetopodobnego. Ale popłynęłaś po tym jeziorze... w szuwary, Środki artystyczne zostały dobrze dobrane. obrazy są plastyczne, żyjące, z łatwością poddają się wizualizacji. Tymczasem forma sprawia wrażenie bardzo nieudolnie skleconego pancerza, w którym wiersz się dusi i dogorywa, a to przez nienaturalne inwersje, a to przez brak rytmu, a to przez pokracznie poprzekręcaną gramatykę. W ten sposób od razu pokazujesz czytelnikowi wszystkie słabe miejsca, gdzie nie umiałaś sobie do końca poradzić z językowym budulcem. Niech będzie to zwykły, wolny wiersz, który uwolnisz z tego stylistycznego żelastwa, a jeśli koniecznie upierasz się przy sonetach, to trzeba więcej treningu, bo tu już 'intuicyjnie' się nie da.
    • Kluczowe pytanie - co to znaczy 'lirycznieć'?  Życie staje się poezją, to oczywiście wynika samo z siebie, ale interpretacja utworu musi wyjść poza zwykłe ubarwianie, upiększanie. Wpisanie wspólnie przeżywanego czasu w wiersz zdefiniowany jako określona struktura, ma charakter o wiele bardziej brzemienny w skutki. Liryka jest przede wszystkim poszukiwaniem formy dla emocji, a jakie to ma konsekwencje dla bohaterów lirycznych? Jeśli ich doświadczenia zostaną przeniesione w rzeczywistość metafor, wówczas okaże się, że współdzielenie codzienności jest zarazem tworzeniem jej tak, jak poeta tworzy swoje dzieło - budowaniem sensu (życia) poprzez indywidualizację tego, co ogólne i nieokreślone. Np. we fragmencie ze sklepem - wszyscy tam robią zakupy, ale dla bohaterów nie jest to zwykłe wyjście do sklepu, bo liryka tak manipuluje percepcją, aby mieli poczucie, że chodzi o coś zupełnie innego. Realność staje się umowna,  jej poszczególne elementy mają być tylko nośnikami czegoś, co istnieje jedynie w świadomości i  osób mówiących w wierszu. Upraszczając - lirycznieć to budować rzeczywistość i kod, który ją na nowo zdefiniuje (niekoniecznie werbalny), zgodnie z tym, jak w niej chcą funkcjonować bohaterowie wiersza, czy jak to sobie - wspólnie - wyobrażają.
    • Zastanawiająca przypowieść, w której prosta obserwacja przechodzi w trafną ekstrapolację. Gwarowa 'śleboda' dodaje wierszowi ciekawego smaku.
    • Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

        Porażająco głęboka refleksja na tle nieistotnej reszty.   Ale dam lajka, bo moc tej cząstki rekompensuje wszystko inne.
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...