Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to tylko szkic, trzy noce z Anną
teraz już wiesz
sadu nie wskrzesisz, feniks w popioły
róże dla samych jej płatków
deszcze w westchnienie
chmurność pogodna
sztuka wyśniona, zabawy letnie
takie z nas przeciwieństwa porą przelotną
pod koc mój kat - melancholio, idzie jesień
do gwiazd poezji , to już polarność

temu ją pielęgnować ku listowiu
powiedzieć inaczej ( jak - dla … )
to tylko szkic, obłoków fantasmagoria
gdzieś w nas
cerkwie Pana bladym świtem
i nic ponad

pewność ulotna…

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



wiesz, nie jestem inteligent
więc się pogubiłem co nie co

do czego więc służą te porównania?

porównania służą do przekaz bezobraz dla niektórych a można więcej zobaczyć. pozdrawiam

a mi się wydaje, że jak dziecko się bawi
to se przekłada z półki na półeczkę
dorosły wytrze z kurzu i odłoży
a wiersz - dla porównania stanowi sens
obraz jest u odbiorcy
może coś pomieszałem?
MN
Opublikowano

dobrze dobrze ale co do odbiorcy to nie traktuj Pan ;) wszystkich jednakowo, a z półeczki to przekład na półkę, my też dzieci lingwistycznie czy się komuś podoba czy nie - dlatego niejednoznacznie odbiorca - przekaz - autor ;P :)

i same znaki zapytań widzę zamiast - jak ty rozumiesz ?

Opublikowano

Marcin Gałkowski
Wiktor Bukowski napisał:

ok ale to i tak wersja ostateczna nie poprawiam bezuwag :P


skoro tak, to do prasy literackiej lepiej słać a nie na forum;P

skomentuję koment Pana Gałkowskiego
czterema słowami:

Pan Gałkowski ma rację

Opublikowano

Wielki potencjał ( czytałem również wiersze na P ) i równie wielka szansa utopienia go w nonszalanckich "midasowych" ciągotach. Na razie masz do zaoferowania jedynie klimat - " pewność ulotną ". Na pokorę, chyba jeszcze u ciebie za wcześnie ale dam minus i zaczekam.

Opublikowano

to tylko szkic, trzy noce z Anną
teraz już wiesz
sadu nie wskrzesisz
róże dla samych płatków
sztuka wyśniona, zabawy letnie
takie z nas przeciwieństwa porą przelotną
to już polarność

powiedzieć inaczej
to tylko szkic,
fantasmagoria gdzieś w nas
cerkwie Pana bladym świtem
i nic ponad


Tyle dla mnie, "do pracy rodacy"
Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • Historia wdzięczna a puenta znakomita. Podkreślona flamastrem. Z przyjemnością Alu. I jesteśmy zgodne w kwestii miłych materiałów. Bb
    • @Migrena Miłość jako akt kreacji - niezwykłe ujęcie. Słowa płyną lekko, naturalnie i zabierają mnie w sferę mistyczną i cielesną jednocześnie. I niech trwają, niech się stwarzają, natura nie zna pojęcia "koniec". O ciszy nie piszę, bo poeci wiedzą lepiej, jak ją dotknąć.  
    • Stara, drewniana figura kiedyś w głównej nawie swoje miejsce miała. Wszystkie prośby, intencje i żale — przez tyle lat w jej kierunku wypowiadane — słuchała. Łzy, czasami, na posadzkę świątyni spadające — widziała. Na pytania: „Czy jesteś?”, „Czy widzisz, co robią?” — nawet gdyby mogła odpowiedzieć, odpowiedzi nie znała. A jednak, mimo swego milczenia, była jak światło w ciemności— ci, którzy przychodzili, znajdowali w niej jakąś ciszę, cień nadziei, poczucie, że nie są całkiem sami. Z wysokości swego cokołu patrzyła na dzieci trzymające matki za rękę. Na starców z różańcem w dłoniach. Na zagubionych, którzy z lękiem w oczach i gniewem w sercu stali w półmroku. Na zakochaną dziewczynę, co szeptała: „Niech mnie pokocha”.   Niemy świadek wszystkiego, co kruche i piękne w człowieku. Jej drewniane ramiona wypłowiały, twarz popękała przez wieki. Spojrzenie, wyryte przez dłuto, nie straciło jednak łagodności. Nie mogła cofnąć czasu. Nie miała mocy sprawczej. Nie znała odpowiedzi na modlitwy. A jednak — była. Właśnie to „bycie” było jej najważniejszym darem. Z czasem nowe figury, dekoracje zaczęły otaczać ją z każdej strony. Ona — skromna, lekko pochylona — wciąż stała. Stała i słuchała. Choć nie znała słów, rozumiała ciszę. A w tej ciszy ludzie mówili najwięcej. Została zdjęta z cokołu. Ostrożnie, bez ceremonii. Przeniesiona do zakrystii. Tam, między szafami z ornatami, obok zapasowych lichtarzy i zakurzonych mszałów, stoi cicho — zapomniana. Nie słyszy już szeptów modlitw. Nie czuje ciepła ludzkich spojrzeń. Nie widzi łez spadających na kamienną posadzkę.   Czasem tylko, przez uchylone drzwi, wpadają do niej echa liturgii: odległe śpiewy, brzęk dzwonków, szelest procesji. Serce z drewna — czy może w ogóle istnieć takie serce? — ściska wtedy tęsknota. Tęskni za kobietą, która codziennie zapalała przy niej maleńką świeczkę. Za chłopcem, który z obawą patrzył w jej oczy, zanim odważył się przystąpić do spowiedzi. Tęskni za szeptem: „Pomóż mi przetrwać…”. Za zapachem wosku i kadzidła. Za szczególną chwilą ciszy, gdy kościół był pusty, ale ktoś wchodził — i tylko dla niej klękał. Choć zrobiona z drewna, nosi w sobie ślady tych wszystkich dusz, które przez lata złożyły przed nią swoje ciężary. I nie umie zrozumieć, dlaczego została odsunięta. Czeka. Bo figury — tak jak ludzie — potrafią czekać. I wierzyć, choć nie potrafią mówić. Czeka. A jej drewniane serce, w zakrystii między szafami, wciąż wystukuje słowa pieśni: „Kto się w opiekę…” A ona słucha. Rzeszów 24. 07.2025
    • Moim*             jak najbardziej skromnym zdaniem: Świat Zachodu jest po prostu w stanie głębokiego kryzysu, a źródłem jego klęski jest nieodróżnianie tego - co realne, rzeczywiste - od różnego rodzaju kalek ideologicznych - czy wręcz propagandowych i w tej chwili najpilniejszą rzeczą, którą Świat Zachodu ma do odrobienia i wszyscy ci - co chcą być odpowiedzialnymi politykami - muszą zrozumieć - jak bardzo zideologizowane jest myślenie ludzi Świata Zachodu i przez to - jak bardzo odklejone jest od realnej rzeczywistości, zrozumienie - jak często osoby w swoim subiektywnym mniemaniu chcą dobrze - na przykład: walcząc o demokrację i o prawa człowieka - są tylko i wyłącznie marionetkami w rękach tych tworzących ideologie i za fasadą pięknych haseł są ukrye - bardzo i bardzo i bardzo brutalne interesy...   Magdalena Ziętek-Wielomska 
    • @Marek.zak1Dziękuję, że zajrzałeś. Opowiadanie jest prawdziwe, a puenta - też. No może zależy jeszcze od tego,  jak głębokie i silne jest uczucie. Jeśli powierzchowne i płytkie, to spływa jak woda po kaczuszce. 
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...