Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie służy ci wiedeński walc
czarowny za szybkie obroty
powodują utratę równowagi

naprzeciwko siebie w postawie
naturalnej twarze zwrócone
lekko głowy uniesione
wysoko dłonie łączą tancerzy

zegary tak śpieszą się
biegną dnie i noce

a my tańczymy w przeciwną stronę

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Panno B.
Tu zegar jest tylko jeden.
W tańcu można się zapomieć i cofnąć czas...zresztą
jedna muzyka, a każda para inaczej tańczy:)))
Usmiechu.
Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Adam
wg mnie - taki sobie - bo przegadany

jeśli w tytule walc
to pierwsza strofa z powodzeniem tak:

nie służy ci wiedeński
zbyt szybkie obroty
gubią równowagę / wytrącają z równowagi

i co...? wątek ucierpiał ...?
a mniej gadania :)

Pozdrawiam Marlettko
i Ciebie Adam też :))
Opublikowano

Ja tam wiem, że zegary czasem chodzą w różne strony. Gdy jakaś kobieta wspomina jakiegoś pana, a ten pan idzie do przodu i zapomina. Ale to była dygresja, a one zazwyczaj odbiegaja od tematu;)

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.



Adam
wg mnie - taki sobie - bo przegadany

jeśli w tytule walc
to pierwsza strofa z powodzeniem tak:

nie służy ci wiedeński
zbyt szybkie obroty
gubią równowagę / wytrącają z równowagi

i co...? wątek ucierpiał ...?
a mniej gadania :)

Pozdrawiam Marlettko
i Ciebie Adam też :))
Egzegeto!
Jest jeszcze jedno wyjście.....no może wiecej,
można również zmienić tytuł.
Dziękuję Wiktorze za poświęcony czas i proponowane zmiany.
Radości.
Opublikowano

"...a my tańczymy w przeciwną stronę"
Martett

- zakończenie znakomite, i mówi o powrocie w czas przeszły, więc to już tylko wspomnienia; świetny zabieg słowno-obrazowy, by wyrazić rzecz tak z pozoru banalną...
ale przyłączę się do IN jeśli chodzi o "czarowne"...
J.S

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • Wiersz promieniuje prostą, mądrą ufnością.
    • @Naram-sin dziękuję za czas, który poświęciłeś na rozszczepienie tego tekstu — rzadko kto pochyla się tak głęboko. Doceniam. Ale jednocześnie muszę powiedzieć: to nie był wiersz do układania w kostkę Rubika. „Lato na krawędzi” nie chce być klarowne. Ono się nie tłumaczy. Ono krzyczy, warczy, drapie po plecach i zostawia ślady. Tak, są powtórzenia — bo niektóre uczucia wracają jak atak paniki albo orgazm, nigdy jednoznaczne. Tak, styl jest dziki — ale to był świadomy wybór, nie nieporządek. To nie tekst na warsztat literacki. To gorączka. Pisany nie o miłości w stylu kawiarnianym, tylko o tej, która rozdziera niebo i zostawia ślad w żebrach. Ale rozumiem: każdy tekst, który coś znaczy, coś też prowokuje. Czasem trzeba dać się ugryźć, żeby poczuć, że się żyje. Dzięki, że się nie bałeś. Dzięki, że się odważyłeś.
    • Bo właściciel pewnie był z partii rządzącej.
    • @Kwiatuszek @Berenika97 Dziękuję za odwiedziny i serduszko! Pozdrawiam

      Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

    • Cienia tu nie dostrzegłem;) raczej tak intensywny proces spalania, że wystarczyłoby budulca - lirycznego, metaforycznego, emocjonalnego - na kilka wierszy. Gdy już opadnie ferwor, może warto pomyśleć nad uporządkowaniem tej materii. Tekst odsłania bogatą wyobraźnię, swobodnie przemieszcza się między obserwacją realnych zjawisk a warstwą metafizyczną i symboliką odniesień, a jednocześnie miejscami skręca w obszary, które poezja powinna omijać. Pył rozkoszy, żar serc, ciężar pustki, ból, wieczność, ból kwitnący w ekstazie.... W tekście jest tyle fantastycznych metafor, oddających siłę, brutalność i niesamowitość opisywanej namiętności (np. kapitalny fragment o rekinach), które bezlitośnie docierają do samego szpiku pierwotnej zmysłowości, że nie potrzeba dodatkowo ich tak łopatologicznie rozkodowywać na oczach czytelnika. W utworze jest też bardzo dużo powtórzeń, nie wszystkie wydają mi się konieczne. Za jakiś czas weź ten wiersz do tablicy i przepytaj z każdej linijki. Co jest naprawdę uzasadnione, a z czego można zrezygnować. Zdaję sobie sprawę że chaos tekstu (nawiasem mówiąc, bodajże trzykrotnie pojawił się w utworze) jest zamierzony, bo chaos to dzikość a wiersz ma być kosmiczno - cielesną topielą. Jednak Twoim zdaniem, jako poety, jest wywołać wrażenie żywiołowości w głowie odbiorcy, a samemu zachować kontrolę nad słowami. To istotne, zwłaszcza że lubisz utwory raczej dłuższe niż krótsze, gdzie nie można pozwolić sobie na werbalny bezład i na to, żeby treść zjadała sama siebie.  
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...