Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Skrzyżowania


Rekomendowane odpowiedzi

czasami popełniam słabość
milczący grzech z wyrzutem
najbezpieczniej
w zakątku sumienia
zanim słowik zacznie trele
w nagości rozmieniam oczy
i drwię z fałszywych skromności

masz takie piękne dłonie
kiedy krzyżujesz na moich


przecięły się nasze drogi
pod kątem prostym
biegną dalej

lubię wracać po

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasami popełniam słabość - albo słabne np.
milczący grzech z wyrzutem - no, siedzi i milczy
najbezpieczniej
w zakątku sumienia - w ktorym rogu ?
zanim słowik zacznie trele - rany, to jest okropne
w nagości rozmieniam oczy - na trzy zapewne
i drwię z fałszywych skromności - acha, tez tak można

masz takie piękne dłonie
kiedy krzyżujesz na moich - banał, frazes itp.

przecięły się nasze drogi
pod kątem prostym
biegną dalej - a niech biegną

lubię wracać po

dla mnie to wiersz nie spełniający warunków dobrego wiersza - po pierwsze - formy żadnej nie widzę, po drugie ta sytuacja liryczna ma już taką brodę, że to po prostu nudzi - ilez można wałkowac o tych dłoniach ???
Nie.
Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Dla mnie komentarz nie spełnia podstawowych warunków krytyki: ani próby zrozumienia przekazu, ani próby odszukania celowości użytych środków, za to wiele pychy kategoryzującej.
Co znaczy "dobra forma" czy "broda" sytuacji lirycznej, wie zapewne jedynie sam Krytyk.
To są metody rzeźnika - nie humanisty.
Od dziś zmieniam optykę na celowniku i przywracam zasady Hammurabiego.
:P
pzdr. b

PS. Ewo - wiersz jakby nie Twój (inna poetyka? - takiego skrótu nie pamiętam u Ciebie), każdy wers jest trochę sam - sobie, w dodatku często z szykiem inwersyjnym; podejrzewam, że chęć zakodowania (ukrycia tego, o czym piszesz - rodzaj wstydu?) spowodowała to 'zamieszanie' słów. Przydałaby się większa kondensacja: równoważniki zdań, zawieszenia głosu (zwłaszcza w końcówce).
cmok b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Dla mnie komentarz nie spełnia podstawowych warunków krytyki: ani próby zrozumienia przekazu, ani próby odszukania celowości użytych środków, za to wiele pychy kategoryzującej.
Co znaczy "dobra forma" czy "broda" sytuacji lirycznej, wie zapewne jedynie sam Krytyk.
To są metody rzeźnika - nie humanisty.
Od dziś zmieniam optykę na celowniku i przywracam zasady Hammurabiego.
:P
pzdr. b

PS. Ewo - wiersz jakby nie Twój (inna poetyka? - takiego skrótu nie pamiętam u Ciebie), każdy wers jest trochę sam - sobie, w dodatku często z szykiem inwersyjnym; podejrzewam, że chęć zakodowania (ukrycia tego, o czym piszesz - rodzaj wstydu?) spowodowała to 'zamieszanie' słów. Przydałaby się większa kondensacja: równoważniki zdań, zawieszenia głosu (zwłaszcza w końcówce).
cmok b


A w czym jest problem ? Nie pasuje ? Jak już wspominałem - to są moje komentarze i nie będe się pytał, czy mogą takie byc, czy nie. A podciąganie za ręce i nogi mnie nie odpowiadają i co ?
Metoda misjonarska czy bycie fajnym chłopakiem ?
Zresztą nie miejsce tutaj na to, w każdym razie prosze nie podpierac się moimi opiniami, a jak urągaja regulaminowi, są autorzy, ktozry moga to zglosic, a nie pomocnicy nastawieni anty, bo wiersz o zimie się komuś nie spodobał...
Dyg, pląs, czy jakoś tak...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×
×
  • Dodaj nową pozycję...