Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano


Rymowanka dla Agi...........29.10.2003



Siedzi Aga nad mechaną

Siedzi, bo studentką jest znaną

Siedzi, by zdążyć w terminie

Zanim sesja jej minie


Siedzi, nie szczędzi chwili

Choć jej sie czasem myli

Siedzi, zadanka kopie

By nie skończyć na urlopie


Jak nie zaliczy, to mówiąc szczerze

I tak na imprezę się dziś wybierze

A gdy zaliczy - ach! Cześć jej i chwała

- przecież na OiO studiowała









Dzieki za przeczytanie




[sub]Tekst był edytowany przez Dorma dnia 08-11-2003 16:53.[/sub]
Opublikowano

lekki i prosty... :)

...na mój gust za prosty ale czasem trzeba coś łatwiejszego naskrobać..
:):):)
studiowanie to ciężka ale jakże przyjemna sprawa
swego czasu też stworzyłem studencki obraz:
"dni szalone niewiedzą
życiem podeptane
zmysłów płynące potoki
noce nieprzespane
chwil ulotnych zachwyty
i gardła dławienie
oto jest całe moje
studenckie wspomnienie"

pozdrawiam Z uśmiechem
Piotr Mogri

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.




Mechanika to jeszcze ludzki przedmiot, tak jak wytrzymalosc.
Ale co by pani powiedziala na systemy napedowe okretow, podstawy spawania,obrobke reczna,projektowanie jednostek z tworzyw sztucznych,budownictwo wodne,elektrotechnike i elektronike..itd?


Opublikowano

Fajna rymowanka. Wywołała uśmiech na moich ustach :) Jednak nie wiem czemu (przecież jest bardzo ładny!), ale czegoś mi tu brakuje (?) Nie wiem... niewiem...

Pozdrawiam serdecznie

PS. Może ta prostota rymowanki (?) Ehhh... "cuduję jak koń pod górkę" :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • Maca mąkę Raisa. Jaja Jasia ręką macam
    • Co działa?@acatiiia   Oszczędność – wreszcie ktoś nie leje patosu wiadrami. Krótko, sucho, bez metaforycznego fajerwerku. Dwa naprawdę dobre miejsca: „Idę po korytarzu / pełnym katastroficznych słów” – tu czuć szpital: diagnozy, rokowania, szeptane „niestety”. „Podłoga schodzi po ukosie / jakby chciała mnie przewrócić” – prosta, ale bardzo fizyczna metafora zawrotu głowy / lęku.   Tu jest materiał na mocny mini-wiersz.   Masz intuicję sceny, tylko teraz trzeba jej zaufać i wyrzucić wszystko, co jest etykietą („katastroficzne”, „zmęczone”), a zostawić to, co naprawdę widzisz. Wtedy „Szpital” może być krótkim, ale bardzo celnie tnącym tekstem.
    • I kurka, boa, zero psa. Jaja spore za oba kruki
    • Arab, arab... A rap? A para ...
    • @Migrena Migreno, tu znowu widać dokładnie ten sam problem, który wyszedł przy „Upojony zimą”: potężna wyobraźnia + brak hamulca bezpieczeństwa.   Inflacja zachwytu Ten tekst jest jednym długim aktem uwielbienia – od pierwszego do ostatniego wersu mamy „ona = absolut”. Problem w tym, że kiedy każda metafora podbija patos o +10, całość przestaje działać. „łany czasu przesiane przez prapierwotny wiatr”, „świat wraca do wersji testowej”, „trajektoria blasku”, „bioluminescencyjne algi”, „drugi układ krążenia”, „tektoniczna miłość”, „prapierwsze słowo”… Po trzecim takim „levelu boss” czytelnik przestaje cokolwiek czuć – dostaje raczej objawów przesłodzenia. Brak człowieka w człowieku Paradoksalnie – jak na wiersz „dla Niej” – tej „jasnowłosej” tu prawie nie ma. Jest zjawisko kosmiczne, archetyp, pole grawitacyjne, prapoczątek światła, ale nie ma konkretu: żadnego gestu, jednej sytuacji, jednego drobiazgu, który by ją ucieleśnił. W efekcie to nie jest wiersz o dziewczynie, tylko o tym, że podmiot liryczny jest bardzo zakochany we własnym zakochaniu.   Mieszanie rejestrów Bywają fajne zderzenia (np. „wersja testowa świata”), ale tutaj „Stwórca cofający kod rzeczywistości” obok „prapierwotnego wiatru” i „tektonicznej miłości” robi z tekstu trochę slajdy z różnych folderów: mistyka, informatyka, geologia, astrofizyka. Wszystko naraz, bez hierarchii. To nie pogłębia obrazu – to jest kolejny szum. Miejsca naprawdę mocne – i jak je sam podcinasz Są momenty, które broniłyby się świetnie, gdyby dostały od Ciebie odrobinę zaufania: „tęsknota jest jak drugi układ krążenia” – to jest naprawdę dobry obraz, wystarczyłoby go rozwinąć i na nim zbudować strofę, zamiast doklejać natychmiast kolejne ozdobniki. Końcówka z „otwieraniem dłoni” też mogłaby być poruszająca, gdyby nie poprzedzało jej kilkadziesiąt wersów, w których już zdążyłeś ograć cały słownik absolutu.     Gdybym miał to ciąć jako redaktor:   zostawiłbym 30–40% najmocniejszych obrazów, dorzucił 1–2 konkretne, ludzkie sceny (jeden dzień, jeden gest, jedno miejsce), wyrzucił większość „prapierwszych”, „tektonicznych” i „kosmicznych” słówek, które wyglądają efektownie, ale zjadają emocję.     Masz warsztat i słuch do frazy – to widać. Ale dopóki każdą miłość będziesz opisywał jak zderzenie galaktyk w supernowej metafor, efekt będzie bardziej przypominał trailer do superprodukcji niż wiersz, który naprawdę wchodzi pod skórę
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...