Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

ADIEUX, BIRKIN! ŻEGNAJ, BIRKIN!

Rekomendowane odpowiedzi

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

"THE SUN WENT DOWN WITHOUT ME": JANE BIRKIN WISHED US A LONG LIFE 

"SŁOŃCE ZASZŁO BEZ MNIE":

JANE BIRKIN ŻYCZYŁA NAM  DŁUGIEGO ŻYCIA

Jane Birkin passed away on the 16th of July, 2023. Jane Birkin zmarła 16 lipca 2023 roku.

Jane Birkin aged 76 passed away. The actress and singer was found in her home in Paris. She cancelled  several concerts of hers this month due to health problems. She was born on the 14 December of 1946 in London. Jane Birkin established herself in France in the late 60s. After her first marriage with composer John Barry she encountered Serge Gainsbourg with whom she formed an iconic couple. Actress, singer Jane Birkin was also a screenwriter and film director. She played in numerous films, including Le Piscine, Don Juan 73 and La Fille prodigue [a Jacques Doillon film of 1981]. 

Jane Birkin zmarła w wieku 76 lat. Aktorka i piosenkarka została znaleziona w swoim domu w Paryżu. Odwołała kilka swoich koncertów w tym miesiącu z powodu problemów zdrowotnych. Urodziła się 14 grudnia 1946 roku w Londynie. Jane Birkin zadomowiła się we Francji pod koniec lat 60. Po swoim pierwszym małżeństwie z kompozytorem Johnem Barrym poznała Serge'a Gainsbourga, z którym stworzyła kultową parę. Aktorka, piosenkarka Jane Birkin była także scenarzystką i reżyserką filmową. Zagrała w wielu filmach, m.in. Le Piscine, Don Juan 73  i La Fille prodigue [film 1981 r., przez Jacquesa Doillona] .

Jane Mallory Birkin born in December 1946 is an English and  French actress. She attained  international fame and notability for a decade-long musical and romantic partnership with Serge Gainsbourg. She also had a prolific career in British and French cinema. 

Jane Mallory Birkin urodzona w grudniu 1946 roku jest angielsko-francuską aktorką. Osiągnęła międzynarodową sławę i rozgłos dzięki trwającej dekadę muzycznej i romantycznej współpracy z Serge'em Gainsbourgiem. Miała także bogatą karierę w kinie brytyjskim i francuskim.

Young Jane Birkin in a Michelangelo Antonioni cult film "Blow up" of 1966. Młoda Jane Birkin w kultowym filmie Michelangelo Antonioniego "Powiększenie", 1966 r. 

JE CHANTE MES SENTIMENTS À MOI

I've been loving her for all periods of her age. 'Cuz she's British and lovely. Kochałem ją przez wszystkie okresy jej wieku. Bo jest Brytyjką i jest urocza.

Jane B. The song written by Serge Gainsbourg under the influence of Nabokov' s Lolita to the tune of Frédéric Chopin's Prelude 4, op. 28. Sung by Jane Birkin.

"Jane B." Piosenka śpiewana przez Jane Birkin napisana przez Serge'a Gainsbourga pod wpływem "Lolity" przez Nabokowa na melodię Preludium 4 op. 28 przez Fryderyka Chopina.

JANE B. 

Signalement
Yeux bleus, cheveux châtains
Jane B.
Anglaise, de sexe féminin
Apprend le dessin
Domiciliée chez ses parents

Jane with John Barry. Jane z Johnem Barrym

ID:
Blue eyes, dark brown hair,
Jane B.
Englishwoman, female gender,
Age 20-21 years old,
Studies drawing,
Lives with her parents.

Znaki szczególne:
Niebieskie oczy, ciemnobrązowe włosy,
Jane B.
Angielka, płeć żeńska,
Wiek 20-21 lat,
Ma naukę rysunku,
Mieszka z rodzicami.

Jane with Serge Gainsbourg. Jane z Serge'em Gainsbourgiem

Yeux bleus, cheveux châtains
Jane B.
Teint pâle, le nez aquilin
Portée disparue ce matin
À cinq heures moins vingt

Jane B.
Pale face, Roman nose,
Missing since
Twenty minutes to five a.m.

Jane B.
Blada twarz, rzymski nos,
Zniknąła dziś rano
Za dwadzieścia minut piąta.

Jane with Jacques Doillon. Jane z Jacquesem Doillonem

Yeux bleus,

Cheveux châtains
Jane B.
Tu dors au bord du chemin
Une fleur de sang à la main

Jane B.
You are sleeping on the side of a road
With a bloody flower in your hand

Jane B.
Śpisz na poboczu drogi
Z zakrwawionym kwiatkiem w dłoni

Frédéric Chopin's Prelude 4, op. 28.  Preludium 4 op. 28 przez Fryderyka Chopina.

ADIEUX, BIRKIN! ŻEGNAJ, BIRKIN!

Je t'ai aimé. I loved you. Byłem w tobie zakochany.

THE END KONIEC

Edytowane przez Andrew Alexandre Owie (wyświetl historię edycji)

Jane Birkin, UK, Joe Dassin, US, were born to become the French pop stars! What interesting fates they both had got! Jane Birkin z Wielkiej Brytanii i Joe Dassin z USA urodzili się, by stać się francuskimi gwiazdami muzyki pop! Jakie ciekawe losy spotkały ich oboje!