Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Z pamiętnika entuzjastycznego odkrywcy


Rekomendowane odpowiedzi

Poza tym, że jestem kim jestem, jestem jeszcze dzieckiem szczęścia. Przynajmniej tak mówią o mnie przyjaciele i ci, którzy mnie (dość) dobrze znają. A cóż ja takiego zrobiłem, że mnie tak zwą? Właściwie niczego takiego, a co dopiero, żeby jeszcze coś wielkiego. Robię tylko to, co chcę, co lubię, ale i co kocham, i to nie ujmując nic moim znacznym i uznanym już umiejętnościom, jakie wynikają z połączyłem hobby z pracą – niejako przyczyny i skutku moich poczynań. Co szczególnie ważne, że jestem zawodowym fotografem i filmowcem, a tym bardziej, że pracuję w renomowanym piśmie przyrodniczo-geograficznym. A jeśli moim hobby, moim konikiem, moją pasją są podróże, tyle geograficzne i tyle przyrodnicze, co często przez dzikie i tajemnicze, a więc mało znane czy wręcz jeszcze dziewicze obszary pustyń i puszcz, no to czego mi więcej może brakować do szczęścia? Zaiste, że stawiając gdzieś tam stopę, jestem przecież niechcącym odkrywcą i chcącym dokumentalistą tego (jakże konkretnego) świata fauny i flory, czyli świata zwierząt i świata roślin. Ale i tak, jaki piękny i jaki niesamowity byłby to świat, to jednak tym, co mnie i zapewne każdemu człowiekowi potrzebne jest jeszcze bardziej do szczęścia, to oczywiście to, żeby każdy, z każdej podróży zawsze mógł wrócić i zawsze miał gdzie wracać. A gdzie indziej i gdzie chętniej się wraca, jak nie do własnego gniazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.


Dziękuję za słuszne uwagi. Chociaż na zaś będę chciał coś z tym zrobić - właśnie, po prostu stawiać więcej kropek. Nawet jeżeli mój styl, to mój charakter, i taka więc operacja, w gruncie rzeczy na sobie, to również naruszenie mojej konstrukcji psychicznej. Na szczęście nie tworzę dużo (prozą), bo to, co już tutaj (na Forum) umieściłem, to połowa mojej twórczości, no może mniejsza połowa. Pozdrawiam