Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Wyabstrahowany z odrzucenia


Rekomendowane odpowiedzi

oskrzydla czasem chwila bezgwiezdnie gęstej rozpaczy,
co czarą na łeb bluzga obcym wielosłowiem i ducha przetapia
spływając w płuca całym paradygmatem smolnym krzyku ropą po westchnieniu
do jałowych bezbrzeży samowzgardy kościec czucia komorę po komorze wyczerwienia.

zawieszone życie na cudzych hakach dygoce bezrzewnie,
gdy machina tartaczna prywatny genotyp mlaskaniem taśmowym przeżuwa,
i czeka łaknieniem, derogując cele przyszłości, na moment ładunku napływowego
co w stęchłym marciu, pomiędzy turkotem wnętrzności, rozkurczem ulgi się uiścić nie może.

patowo zbierają nie dopieszczone pazury dekompozycyjne bezhołowie
zgarniając do kości wszystkie ja i siebie towarowo wywieszone w neonach
bazarów atomistycznej relacji obiekt-obiekt, w zwątłym crescendo wyśmiechów,
aby efemeryczny świata kineskop do punktu przywieść i jedyną tę strawę w sercu czeluszcząc

urodzić na nowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • @kollektiv   Zastosowałem następujące środki stylistyczne: sylabotoniczność, tonację, średniówkę i sylabiczność, otóż to: "nektarem hiacynta i skromną maciejką" - to: 3/3 - 6 - 3/3 - 6 - razem to: 12 - 6 (tutaj jest średniówką) - 6 - na końcu rym żeński, naprawdę: język polski to jeden z najtrudniejszych języków na świecie, a co dopiero jest zdobyć umiejętności pisania wierszy w stylu klasycznym, mama nadzieję, iż teraz nikt nie będzie miał do mnie pretensji o to - nikomu nie pomagam, dalej: w drugiej kategorii są wiersze białe i one muszą mieć jakiś środek stylistyczny - obowiązkowo przenośnię i przerzutnię - inaczej wychodzi zwykła proza pod maską wiersza, jeszcze niżej w kategorii są wiersze alternatywne i eksperymentalne, najtrudniejsza jest proza poetycka, oto przykład:   To kolory serca   Nie wiem jak: ty - to po prostu to wszystko widzisz - widzisz pewnie ulicę, ona bije jak w tytule prozy   poetyckiej: rolnicy, kobiety i górnicy i taksówkarze, uczniowie i ci najbardziej źli - mężczyźni   chodzą bardzo smutni i ciągle piją czystą: wódkę za wódką: czego wy szukacie - śmierci ojczyźnianej?   Łukasz Jasiński (listopad 2020)   Środki stylistyczne: aluzja, przekierowanie, powtórzenie, przerzutnia, akcent, dygresja i puenta   Łukasz Jasiński 
    • Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.
    • sieg heil głoszą przegrani, chwytać chcą miecze (natura!, natura!, natura!) w głowie mi, gdzieś tam gdzie rosnąć chcą mlecze lub stado kaczeńców przy rzeczce powietrze musi pruć kula poniżeni chcą poniżać, łapią się za ręce (arkadia!, arkadia!, arkadia!) wieczór czerwcowy móc przelać w poezję dzikie wino nawinąć na serce a serce rozrywa kalwaria   kasandry mówią do nas z historii kart (idylla!, idylla!, idylla!) dwudziesty pierwszy wiek nie jest ciebie wart   a wróbla co chciał mi przystanąć na dłoni musiał przestrzelić luigi mangione
    • @Leszczym naprawdę fajne :) (violetta ma dzisiaj muchy w nosie;))
    • Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...