Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

THE UK: PRO & CONTRA

Rekomendowane odpowiedzi

THE UK: PRO & CONTRA

MOMENTY PRAWDY MOMENTS OF TRUTH

PRO
Brytyjczycy to najmądrzejszy naród świata. Cały świat mówi po angielsku. Zapoczątkowali postęp naukowy. Dlatego ich kraj nazywany jest WIELKĄ Brytanią.
The Britons are the cleverest nation of the world. The whole world speaks English. They initiated the scientific progress. That`s why their country is called GREAT Britain.

CONTRA
Anglicy to wyniosłe snoby. Kochał ich tylko Hitler, reszta Europy, nie mówiąc już o Szkotach i Irlandczykach, ich nie lubi. Zaczęli kapitalizm w jego najczystszej postaci.
Englishmen are haughty snobs. Only Hitler loved them, the rest of Europe, including Scots and the Irish people, dislikes them. They initiated capitalism in its most pure form.

P
Anglicy nie są snobami, bo inaczej nigdy nie wymyśliliby minispódniczek. Ich kobiety są piękne i modne. Ich aktorzy i aktorki są najlepsi na świecie.
Englishmen are not snobs, or else they would have never invented miniskirts. Their women are beautiful and fashionable. Their actors and actresses are the best in the world.

C
Nie są ludźmi, ponieważ używają mil, futów i funtów zamiast centymetrów, kilogramów i kilometrów.
They`re not human beings because they use miles, feet and pounds instead of centimetres, kilograms and kilometres.

C
Są rudowłose i mają buzie buldoga. Wszystkie najlepsze umysły są skoncentrowane na kontynencie. Adam Smith, Shakespeare i Byron są jedynymi wyjątkami. Nie są nawet warte nienawiści.
They`re red-haired and bulldog-faced. All the best brains are concentrated in the Continent. Adam Smith, Shakespeare and Byron are the only exceptions. They`re not even worth of hatred.

P
Są super, uprzejmi, szczupli, piękni i przystojny. Jeśli masz problem, pomogą ci w przeciwieństwie do samolubnych Francuzów. Są skromni, nie są tak nieregularni i zadowoleni z siebie jak Niemcy i Włosi. Niemcy i Włochy to fajne kraje, ale już tam nie pojadę. Wolałbym Wielką Brytanię.
They`re great, polite, slender, beautiful and handsome. If you`ve got a problem they`ll help you unlike the selfish French. They`re modest, they are not as irregular and complacent as Germans and Italians are. German and Italy are nice countries, but I won`t go there any more. I`d prefer the UK.

C
Lepsi od Rosjan, ale gorsi od Niemców.
They`re better than the Russian, but worse than Germans.

P
Lubią koty, nie mogę ich za to nie pokochać!
They like cats, I can`t help loving them for this!

P
Anglicy są  kulturalni i dobrze wychowany. Wielka literatura, wielka nauka, The Beatles, grupa Queen. Piłka nożna!!! Ich język jest miły, prosty i bardzo wyrazisty!
English people are cultural and cultured. Great literature, great science, the Beatles, the Queen group. Soccer!!! Their language is nice, simple and expressive a great deal!

P
Podoba mi się ich rasizm, polityka i przenikliwość biznesowa! To nadludzie.
I like their racism, politics and business acumen! They`re supermen. 

P
Co jest dobrego w Brytyjczykach? Ich sposób myślenia, kultura i duma!
What is good in the English? Their way of thinking, culture and pride!

C
Wszystkie inne narody ich nienawidzą! Zapytaj sąsiadów! Symulują grzeczność, hipokryzja jest w ich krwi, nienawidzą całego świata głęboko w swoich sercach! Tak są wychowywani.
All other peoples hate them! Ask their neighbours! They dissimulate politeness, hipocrisy is in their veins, they hate all the world deep at their hearts! They are being brought up in that way.

P
Anglicy? Są bardzo dobre! I mieszkają w najlepszym kraju świata! Mamy armię niezwykle utalentowanych celebrytów!
English people? They`re very good! And they live in the best country of the world! They`ve got an army of extremely gifted and talented celebrities!

C
Są rzadkimi, ale cichymi rasistami! Ale niezwykle sprytny! Są świadomi swojej wewnętrznej wyższości! Amerykanie to tylko głupie dzieci w porównaniu z Anglikami! Tak, interesują się obcymi kulturami, podziwiają je. Chcieliby jednak przedstawić swoje wartości na całym świecie. Jako były obywatel Kazachstanu cieszę się, że mój kraj był raczej kolonią Rosji niż Wielkiej Brytanii czy Chin.
They are rare, but silent racists! But extremely clever! They are aware of their inner superiority! Americans are only silly children in comparison with the English! Yes, they take interest in foreign cultures, they admire them. But they would like to introduce their values throughout the world. As a former Kazakhstan national, I`m glad that my country was a colony of Russia rather than of Great Britain or China.

P
Anglicy są przyjaźni, mili i towarzyscy! Dlaczego ich nie kochać? 

The English are friendly, nice and sociable! Why not to love them?

C
Мasturbatorzy  z pewnością siebie! Ich język to gówno!
Self-confident masturbators! Their language is shit!

P
Uważam ich za moich braci i siostry! Kocham ich.
I consider them to be my brothers and sisters! I love them.

C
Mieszkam w Anglii. Nie lubię Anglików. Lubią plotkować, są hipokrytami i sadystami. Oni wszyscy są urodzonymi aktorami i aktorkami. Dlatego ich zawodowi aktorzy i aktorki są najlepsi na świecie. To brudne stworzenia. Mroczny naród!
I`m living in England. I don`t like Englishmen. They like to gossip, they`re hypocritical and they`re sadists. They`re the natural born actors and actresses, all of them. That`s why their professional actors and actresses are the best in the world. They`re dirty creatures. Murky nation!

P

Uwielbiam Anglików, mój temperament pokrywa się z ich temperamentem. Są uprzejmi i lojalni. Uwielbiają zwierzęta! Ale mają zły nawyk zaangażować się
w polityka, i to wszystko psuje. Oczywiście Wielka Brytania to przede wszystkim! W końcu to naturalne. To samo można powiedzieć o sposobie myślenia wszystkich innych narodów. Więc Anglicy nie mają przywileju bycia winnymi za to.

I love the English, my temper co-incides with that of theirs. They`re civil and loyal. They adore animals! But they have got a bad habit of being infatuated with politics, and it spoils everything. Of course, the UK is above all! It`s natural, after all. The same can be said about a way of thinking of all other nations. So the English haven`t got a privilege of being blamed for this.

C
Są niezdarni, brudni, zuchwali, kliniczni kłamcy. Są chciwi. Bezpłciowy. Angielski humor? Nigdy o tym nie słyszałem! Panowie, panie? Dokładnie nie o nich.
They`re clumsy, dirty, impudent, they`re clinical liars. They`re greedy. Asexual. English humour? I`ve never heard of it! Gentlemen, ladies? It`s exactly not about them.

P
Nigdy nie spodziewałem się, że w Wielkiej Brytanii spotkam tak miłych ludzi! Wcześniej myślałem, że nie ma więcej dobrych ludzi niż Amerykanie. (Mimo wszystko trochę silniej kocham Amerykanów).
I never expected to meet such pleasant people in the UK! Earlier I thought there were no more good people than Americans. (All the same I love Americans a little bit more!) 

C
Nie potrzebuję ich mgieł i literatury ani Mary Poppins! Nie obchodzi mnie Londyn i Union Jack! Szczególnie brytyjska piłka nożna! Czuję, że muszę się zatrzymać, bo inaczej wspomnę o Koronie Brytyjskiej.
I don`t need their fogs, literature and Mary Poppins! I don`t care for London and the Union Jack! And British soccer especially! I feel I must stop, or else I'm going to mention the British Crown.

P
Dlaczego mieliby nas kochać, skoro wjeżdżamy do Wielkiej Brytanii w tłumie z naszymi azjatyckimi twarzami? Wielka Brytania to cywilizowany naród. Tak, oni nas, Azjaci, nienawidzą, nienawidzą też Rosjan. Kto nas zatem kocha? Amerykanie, Europejczycy? Anglicy nie mają pod tym względem żadnej przewagi.
Why should they love us if we get into the UK in crowds with our Asian faces? The UK is a civilized nation. Yes, they hate us, Asians, they hate the Russian too. Who loves us, then? Americans, Europeans? The English have not got any advantage in this respect.

P
Anglicy są demokratyczni. Demokracja jest w ich krwi!  Anglicy zasługują na każdy szacunek. Są szczerze uprzejmi i naprawdę sprytni. Ich kraj to wielostronna zagadka! W Wielkiej Brytanii są panowie i panie. Jest też wielu buntowników, chuliganów i punków. To ojczyzna feminizmu! Miejscowi mówią, co myślą.

The English deserve every respect. They`re sincerely polite and really clever. Their country is a many-sided riddle! There are gentlemen and ladies in the UK. There are a lot of rioters, hooligans and punks as well. It`s a motherland of feminism! Local people speak what they think.

C
Nie ma kultury brytyjskiej. W Wielkiej Brytanii są tylko kultury dawnych kolonii. Podobnie jak Rosjanie, Anglicy nie należą do najbardziej szanowanych ludzi na świecie. Chciałbym wiedzieć, ile osób podziela ten punkt widzenia?
There`s no British culture. There`s only cultures of the former colonies in the UK. Like the Russian, the English are not among the most respectable peoples in the world. I`d like to know how many persons share this point of view! 

P
Wielka Brytania jest jedynym krajem na świecie, w którym konserwatyzm idzie w parze ze stabilnością i innowacjami. Anglicy to ludzie aktywni, dumni, pracowici, okrutni, inteligentni i utalentowani. Posiadają wszystkie właściwości urodzonych przywódców. Rzeczywiście byli przywódcami. To nie jest naród, którego można by zlekceważyć lub zignorować. Lubię wszystko w anglikach!
The UK is the only country in the world where conservatism walks hand in hand with stability and innovations. The English are active, proud, hard-working, cruel, intelligent and talented people. They`ve got all properties of the natural-born leaders. They were leaders indeed. It is not the nation one could disregard or write off. I like everything in the English !

C
Żaden kraj na świecie nie jest w stanie tak sprytnie sprzeciwić się krajom kontynentalnym! Pryszcz udający, że rządzi światem! Ludobójstwo to twoje drugie imię!
No country in the world is able to divide peoples of  the Continental countries so cunningly! A pimple pretending to govern the world! Genocide is your second name!

C
Anglicy rzucają śmieci się jak Rosjanie. Nie lubią ich także Europejczycy. Czasami jak Rosjanie zachowują się jak prawdziwe świnie. Ale ja ich KOCHAM! Amerykanie są prostsi, tak samo jak amerykański angielski. Anglicy mówią po angielsku z mocnym brytyjskim akcentem, i nic na to nie poradzisz!
The English litter like the Russian. They are also disliked by Europeans. Sometimes like the Russian they behave as the real pigs. But I LOVE THEM! Americans are simpler as well as American English is. The English speak English with heavy British accent and you can`t help it!

C

Nienawidzę zarówno Francuzów, jak i Anglików! Anglicy to najokrutniejszy naród świata!
I hate both the French and the English! The English are the cruelest nation of the world!

P

Ożeniłam się z Anglikiem. Nigdy nie było mi z tego powodu żal. Anglicy to najbardziej inteligentni, uprzejmi i mili ludzie na świecie. Nie są tak namiętni jak Włosi, ale nie mieszkają też na wybrzeżu Morza Śródziemnego! Anglicy potrafią kochać! Ich chłód i wyniosłość są powierzchowne, to rodzaj reakcji obronnej. Są delikatni i nie egoistyczni. Są ciepli, przystojni. Mówisz, że są zdystansowani? Jak mogli wtedy zapewnić nam tylu muzyków rockowych i punkowych?
I married to a Englishman. I never felt sorry about it. Englishmen are the most intelligent, polite and pleasant men in the world. They are not as passionate as Italians are, but they do not live on the Mediterranean seashore either! Englishmen can love! Their coolness and haughtiness are superficial, it is a kind of defense reaction. They are tender and not selfish. They are warm, they are handsome. You say they are standoffish? How could they provide us with so many rock and punk musicians then?

C&P

Nie lubię Anglików.
Z drugiej strony lubię kulturę angielską.
Co byśmy wszyscy zrobili, gdyby nie Anglicy? Wynaleźli wiele rzeczy, których używamy teraz. Oby zwykli Anglicy żyli długo i szczęśliwie!

I dislike the English. On the other hand, I like English culture.
What would we all do if not the English? They invented many things that we use now. May ordinary English people live happily ever after.

C&P

Nie możesz zaprzyjaźnić się z Anglikami. Wszystkie są fałszywe i dotknięte. Zaprzyjaźniają się z tobą, żeby później cię zrazić. Dramatu uczą się w liceach, a histrionika jest ich drugą naturą. Teraz są mrozem, teraz ogniem. Nie da się ich zrozumieć. Czasami wydaje się, że potrafią czytać w twoich myślach i wymagają od ciebie tej samej umiejętności. Jeśli ci się nie uda, będą rozczarowani. Mogą uśmiechać się w taki sposób, że robi się to przerażające i obrzydliwe. Bez wątpienia wszyscy są nieprawdopodobnie sprytni.
You can`t make friends with the English. They are all false and affected. They make friends with you just to alienate you later. They learn drama in high schools, and histrionics is their second nature. They are now frost, now fire. It`s impossible to understand them. Sometimes it seems they can read your thoughts and they demand the same ability from you. If you fail, they get disappointed. They can smile in a way that it`s getting frightful and disgusting. They are all improbably clever, beyond any doubt.

C

Rosjanie są znacznie bardziej interesujący! Irlandczycy też!
The Russian are much more interesting! And the Irish too!

P

Cieszę się, że Wielka Brytania jest i będzie na świecie!

I am glad that Great Britain is and will be in the world!

P

Ich humor obecny jest nie tylko w literaturze czy kinie, ale także w życiu codziennym. Hihi!
Their humour is present not only in literature or cinema, but also in the real life. Tee-hee!

C

Z wyłupiastymi oczami! Okrągłe, płaskie twarze w kolorze czerwonym. Czy widziałeś kiedyś przystojnego Anglika?

Pop-eyed! Round, flat, red-coloured faces. Have you ever seen a handsome Englishman?

P

Są bardzo wyrozumiali i pomocni!
They are very understanding and helpful!

P

Są nieśmiali. Byłam trochę zmęczona byciem inicjatywą zamiast nich.

They`re shy. I was tired a little bit of being initiative for them.

C

Jesteśmy dla nich barbarzyńcami. Anglicy nie są dżentelmenami, Angielki to feministki. Ich dżentelmeny zginęli w akcji. Wszyscy nienawidzą ludzi z krajów wschodnich. Myślisz, że nie lubię Anglików? Nie, nienawidzę ich z całego serca.

We`re just barbarians for them. Englishmen are not gentlemen, Englishwomen are feminists. Their gentlemen were killed in action. They dislike people from the East. You think, I do not like the English? No, I hate them with all my heart.

P

PIŁEM Z NIMI! SĄ NIEZWYKŁE, ZANIEPOKOJENE, ZATROSKANE! UWIELBIAM TE EMOCJONALNE LUDZIE! TERAZ ROZUMIEM, DLACZEGO WSZYSTKIE CIEKAWE I MODNE RZECZY W NOWOCZESNEJ KULTURZE POJAWIAJĄ SIĘ NIE W PEKINIE, ALE W LONDYNIE. ALE NA PEWNO LUBIĄ PIĆ!
I DRANK WITH THEM! THEY`RE REMARKABLE, CRAZY, NOT INDIFFERENT PEOPLE! I ADORE THESE EMOTIONAL CREATURES! NOW I UNDERSTAND WHY ALL INTERESTING AND TRENDY THINGS IN THE MODERN CULTURE APPEAR NOT IN BEIJING, BUT IN LONDON. BUT THEY LIKE TO DRINK, FOR SURE!

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

Rule, Britannia!

TO GŁUPIE  KOGOŚ NIE LUBIĆ , TYLKO PONIEWAŻ

CIĘ NIE LUBIĄ! TO TAKIE PRIMITIWNIE!

IT IS SILLY TO DISLIKE SOMEONE JUST BECAUSE THEY DISLIKE YOU! IT`S SO PRIMITIVE!

Edytowane przez Andrew Alexandre Owie (wyświetl historię edycji)