Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Limeryk z Dzikiego Zachodu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ten tekst nie powinien się nawet znaleźć w pobliżu limeryków. Kompletnie "pozagatunkowy" - nie dający się określić delikatnym słowem. :"Uczciwy" limeryk w 1, 2 i piątym wersie zawiera średnio po 10 (9 - 11) sylab. Natomiast dwa środkowe (3 i 4) o dwie, trzy sylaby mniej. Z kolei ostatni wers winien przynosić zaskakujące rozwiązanie, a nie stanowić zakończenia bardzo nieudolnie wierszowanego reportażu. Jednym zdaniem - kicha wam wyszła  - Jackiewicz - a nie limeryk.

Opublikowano

Znawca z pana panie Bronisławie jak z koziej d... trąba

a co takiego panu zawadza ,że 1,2 i 5 wers mają po 13 wersów

a 3 i 4 dwie mniej bo 11 ?

trzynastozgłoskowce jeszcze nie zostały zakazane w poezji proszę pana

 

a co do zakończenia to rzecz w tym ,że można je rozumieć dwojako

no chyba ,że ktoś pewnych słów jak pan nie rozumie

 

a tak poza tym -znudziły mi się pańskie odwetowe wpisy

chyba pana znów zapiszę na listę ignorowanych bo resocjalizacji nie widzę żadnej

Opublikowano

odwetowy wpis - jeżeli już - to był tylko jeden - zakłamany osobniku - na twoje kilka smrodów pod moimi publikacjami ja wpisałem się jedynie raz - ten tutaj ppowyżej...!!! Nawet liczyć nie umiecie.... hipokryto

Opublikowano

Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

JEST tylko jeden JEST ! 

bo cały czas są twoje odwety kasowane przez Admina

Ty zawsze na każdym portalu musisz kogoś opluć ? Tylko po co ?

Czy ty naprawdę nie potrafisz człowieku żyć w spokoju i zgodzie ?

Opublikowano

Można zarzucić to i owo, ale tego, że limeryk nie ma charakterystycznego dla tego gatunku absurdalnego zakończenia - na pewno nie. Jest jak najbardziej limeryczny:

 

Dama układa sobie życie z głuchym kowbojem, więc ten siłą rzeczy nie słyszy jej.

Mamy tu grę znaczeń, ten który jej odpowiada - nie odpowiada jej :)

 

Może warto to i owo dopracować, na końcu dać coś w rodzaju:
"staruszek jednak jej nie odpowiada" i pozbyć się trzykropka - ale sam żart jest jak najbardziej czytelny i nie rozumiem argumentacji B. M.

Być może rzeczywiście to jakaś wojenka, ja w każdym razie uważam pomysł za bardzo udany.

 

Pozdrawiam, 
P. W. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • @Lidia Maria Concertina -dziękuje - 
    • Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

      Witaj - miło że rekompensuje - cieszy mnie to - dziękuje -                                                                                                        Pzdr. Witam - cieszy mnie że bardzo dobra - dzięki -                                                                                     Pzdr.serdecznie. @Lidia Maria Concertina - dziękuje - 
    • Oni. Nie było nikogo więcej. Tylko oni — jakby wszechświat skurczył się do ich ciał, do języków rozpalonych do białości, na których topi się stal. On — eksplozja w kościach, żyły jak lonty dynamitu, śmiech, co kruszy skały, rozsypując wieczność w pył rozkoszy. Melodia starej kołysanki zdycha w nim w ułamku sekundy. Ona — pożoga bez kresu, ziemia spopielona tak głęboko, że każdy krok to rana w skorupie świata, pamięć piekieł wyryta w skórze. I na ułamek sekundy, między jednym oddechem a drugim, przemknął cień dawnego uśmiechu, zapomnianego dotyku, kruchej obietnicy z przeszłości. Zgasł, zanim zdążył zaboleć, rozsypany w żarze. Oni — bestie w przeżywaniu siebie, studenci chaosu, co w jednym spojrzeniu rozpalają gwiazdozbiory. Usta — napalm, gotowy spalić niebo. Języki — iskry w kuźni bogów, wykuwające pieśń końca i początku. W żyłach pulsuje sól pradawnych mórz, czarna i lepka, pamiętająca krzyk stworzenia. A nad nimi, gdzieś wysoko, gwiazdy migotały spokojnie, obojętne na szept letniej nocy. Powietrze niosło zapach skoszonej trawy i odległej burzy. Świerszcze grały swoją dawną melodię, jakby świat miał trwać wiecznie w tym milczącym rytuale. Głód miłości? Tak, to głód pierwotny. Stare auto ryczy jak wilk, który pożera własne serce. Ośmiocylindrowy silnik — hymn porzuconych marzeń, pędzi na oślep, bez świateł, z hamulcami stopionymi w żarze. Litość? Wyrzucona w otchłań. Paznokcie ryją skórę jak sztylety, krew splata się z potem — rytuał bez świętości, bez przebaczenia. Każda rana tka gobelin zapomnianego piękna. Ciała wbijają się w siebie, jak ostrza w miękką glinę bytu. Każdy dotyk — trzęsienie ziemi w czasie. Na ustach smak krwi, słony, metaliczny — pieczęć paktu z wiecznym ogniem. Tu nie ma wakacyjnych uśmiechów. Są bestie, zerwane z łańcuchów genesis. Nikt nie czeka na odkupienie. Biorą wszystko — sami. Ogień nie grzeje — rozdziera, topi rozum, wstyd, imiona, godność, istnienie. Muzyka oddechów, ślina, zęby — taniec bez melodii, ciała splecione w spiralę chaosu. Język zapomina słów, dłoń znajduje krawędź ciała i przekracza ją w uniesieniu. Paznokcie na karku — inskrypcja życia na granicy jawy. Nie kochali się zwyczajnie. Szarpali się jak rekiny w gorączce krwi, jakby wszechświat miał się rozpaść w ich biodrach, teraz, już,. natychmiast. Noc ich pożerała. Oni — dawali się pożreć. Serce wali jak młot w kuźni chaosu, ciało zna jedno prawo: więcej. Więcej tarcia, więcej krwi, jęków, westchnień, szeptów bez imienia. Asfalt drży jak skóra, jęczy pod nagimi ciałami, lepki od potu, pachnący benzyną i grzechem. Gwiazdy? Spłonęły w ich spojrzeniach. Niebo — zasłona dymna nad rzezią namiętności, gdzie miłość rodzi miłość, a ból kwitnie w ekstazie. Miłość? Tak i nie. Ślad, co nie krwawi, lecz pali. Ciało pamięta ciało w dreszczu oczu i mięśni. Chcieli wszystkiego: przyjemności, bólu, wieczności. Ognia, co nie zostawia popiołu, tylko blizny. Kochali się jak złodzieje nieba — gwałtownie, bez obietnic. Na końcu — tylko oni, rozpaleni, rozdarci, pachnący grzechem i świętością. Źrenice — czarne dziury, pożerające światło. Serca — bębny w dżungli chaosu. Tlen — narkotyk, dotyk — błyskawica pod skórą, usta — ślina zmieszana z popiołem gwiazd, i ich własnym ciałem. W zimnym świetle usłyszeli krzyk — gwiazdy spadały w otchłań. Cisza. Brutalna, bezlitosna, jak ostrze gilotyny. Ciała stęknęły pod ciężarem pustki. Czas rozdarł się na strzępy. To lato nie znało przebaczenia. Zostawiło żar, popiół, co nie gaśnie, wolność dusz w płomieniach nocy. Wspomnienie — nóż w serce, gorzkie jak krew wilka, który biegł przez ogień, nie oglądając się wstecz. Świat przestał istnieć. Został puls płomienia, trawiący wszystko, bez powrotu. Nie mieli nic. Ale nawet nic nie pozwoliło im odejść. Więźniowie namiętności — płomienia bez końca, który pochłonął ich ciała i dusze w jeden, bezlitosny żar. Żar serc.      
    • @Waldemar_Talar_Talar anafora bardzo bardzo dobra
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...