Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Czas

Rekomendowane odpowiedzi

Czas

Umieracie za kraj, umieracie za czas,
Umieracie za pamięć, umieracie za nas,
Katyń taki los zgotował Wam,
Cierpi kraj, cierpi świat,
Wielcy ludzie odeszli nam,
Ból w sercu, strumień łez,
Zniczy blask, głuchy śpiew,
Jak kiedyś przodek,
Tak teraz Wy,
Zdobywcy ludzkich serc,
Polaku, z nami cierp,
Przelewa się polska krew.

____
Co myślicie? Jestem 17-letnim amatorem w dziedzinie poezji, ale postanowiłem spróbować.

Teraz Janina opuściła ręce. Nie, nie i nie! Intencje Autora są szlachetne, ale forma...nie!

umieracie za kraj, za czas,
za pamięć, za naszą sprawę,
taki los zgotował Wam Katyń,
kraj, cierpi, świat,
wielcy ludzie odeszli,
ból w sercu, strumień łez,
blask zniczy, głuchy śpiew,
jak kiedyś przodek,
teraz Wy,
zdobywcy ludzkich serc,
Polaku, cierp z nami,
przelała się polska krew.

Kiedy zostawiasz rym: za czas, za nas, tworzysz dziwną akcentuacyjną hybrydę - no nie!

Jak widzisz, zrezygnowałam z "naciąganego" na siłę rymu. Pozostał najstraszniejszy grzech wobec poezji: dosłowność do bólu! Liryka funeralna wymaga mistrzostwa formy. Inaczej - wybacz Autorze - może po prostu śmieszyć. Próbuj Łukaszu, powtórzę za Janiną, ale najpierw naczytaj się współczesnej poezji, poczuj coś więcej niż żal w sercu. Serdecznie, Para.

Tragedie tekie jak ta wyzwalają w nas silne emocje, wtedy chcemy za pomocą słów wyrazić nasz żał Ty to zrobiłeś najlepiej jak umiałeś, ale jeśli chcesz na poważnie zajmować się poezją to jeszcze długa droga przed Tobą. Mam nadzieje, że nie raz nas zachwycisz.

Pozdrawiam

Ps. Mam tyle lat co ty i nie raz już pisałam, ale cóż widać nie jest mi dane bycie "poetą" ;)

Zawsze musi być ten pierwszy raz! Wiersz, bez wątpienia, poruszy każdego patriotę, nawet jeśli trzeba go jeszcze troszkę dopracować. Nikt nie jest doskonały, trzeba próbować i iść do przodu.
Jak mówi jedna z moich dewiz życiowych-->