Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Zgłoś

  • Niestety, Twoja zawartość zawiera warunki, na które nie zezwalamy. Edytuj zawartość, aby usunąć wyróżnione poniżej słowa.
    Opcjonalnie możesz dodać wiadomość do zgłoszenia.

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • Zaloguj się, aby zobaczyć zawartość.

      Minoga waleniom, MO i Nel, a wagon im.
    • delikatny chrobotaniec za ścianą zaśnięcia pazury wydziergane z nieznanej przyczyny lęku ranią podświadomość zrywają ostatnią nitkę łączącą z zewnętrzem      pod sklepieniem umysłu gniją kolorowe gwiazdki spadają strzępki zwęglonego lśnienia     inny dźwięk stukających trupiocegieł ze spleśniałym nalotem nieuniknionych zdarzeń tworzy ciemną jamę z rozkładem cieni     nie możesz uciekać strach wycisnął całą tubkę na katafalk z twardych grudek popiołu      leżysz rozkrzyżowany przyklejony dodatkowo przebity szpilką jak martwy motyl z urwanym szybowaniem przeszła miękko przez calutki wczorajszy obiad    *** to wychodzi z otworu szelest i darcie materiału    szmaciana lalka trzyma igłę z nawleczonym oślizgłym jelitem bardzo cienkim różowawym jak krem ciastka tortowego    pocerowany uśmiech ze skrzepłej krwi ukazuje resztki dziąseł    czujesz nurkujące ostrze w galaretce źrenicy jakby chciało zaszyć widzenie wspomagane chichotem ciemnej plamki     gałkę wyjmuje łyżeczką wydzierganą z włóczki utwardzonej krochmalem ze sproszkowanych zadów starych ropuch      ściekają z niej warkoczyki spazmów bólu po dyndającym nerwie wzrokowym      kolejny uśmiech skrzypi trelem białych i czerwonych krwinek z nutką ob uplecioną z wianuszka wiolinowych żył      słyszysz ciche bulgoczące melodie kiszki grają żałobnego marsza w karawanie brzucha a serce pulsuje hymnem ostatniej chwili       to szmacianek koordynator wymierza karę za niewłaściwą ścieżkę snu    owszem podążasz ale nie tak i nie teraz      barwne gałganki są nagle sztywne stężeniem pośmiertnym skalpela     słyszysz trzaski usztywniania w pustej cuchnącej jamie wyrastają ostre zęby zaostrzone ideą drapieżnika      czujesz słodki odór stęchłych zbutwiałych szmat      rozwierają twoją szczękę wpełzają pod kopułę podniebienia dławią oddech przygniatają ciężarem klaustrofobii i duszności    większość szmaciozwłoka wygryza lepki czerwony tunel    znika w czeluściach torsu mlaskając rytmicznie krwawe kawałki we wilgotnych flakach rozedrganych wnętrzności    wywraca żołądek na lewą stronę nabija sobie guza o żebrowany sufit dureń chciał rozprostować gałganki stając nieroztropnie słupka    dodatkowo charczy wierszem niech to szlag durny świat gdyż niewielka kostka z treści utkwiła mu w przełyku    ostatkiem sił grzebie w szmacianym gardle jednocześnie rozszarpując nikłą szansę przebudzenia
    • @tie-break   Tak to jest niestety. Wiem coś o tym.
    • Ok, dał Gołas i P. Kain ok. - "Koniak pisało", gładko.
    • Światowid -  希維亞托維德 Xī wéi yǎ tuō wéi dé (Ś Wi A Tło Wi To) Się Wie A Tło Wie To Świętowić(ts)  Svętovitъ  <-----dziwne zabawy lingwistów   Opis znaków : 1. 希 (Xī) Podstawowe Znaczenie: "rzadki; nieczęsty; wyczekiwać; mieć nadzieję" Składnia: 巾 (miękkie tkaniny) + 爻 (hexagram, symbolizujący splot/sieć) Głębsza Interpretacja: Oznacza coś rzadkiego, cennego i pożądanego, czego się wyczekuje. Może implikować boskość jako coś rzadkiego, niedostępnego i będącego przedmiotem nadziei. W kontekście imienia: Może symbolizować "rzadki/niebiański" aspekt bóstwa.   2. 維 (Wéi) Podstawowe Znaczenie: "utrzymywać; zachowywać; wiązać; myśleć" Składnia: 糹 (jedwabna nić) + 隹 (krótki-ogonowy ptak) Głębsza Interpretacja: Obrazuje wiązanie lub podtrzymywanie czegoś razem, jak nici podtrzymujące tkaninę. Oznacza też zachowanie zasad, porządku i spójności. W kontekście imienia: Może symbolizować boga jako "tego, który utrzymuje i wiąże razem świat" – podporę kosmicznego ładu.   3. 亞 (Yà) Podstawowe Znaczenie: "drugi; Azja; gorszy" Składnia: Wywodzi się z pictogramu przedstawiającego zagrodę lub strukturalny szkic budynku bez wejścia. Głębsza Interpretacja: Reprezentuje coś, co jest drugie w kolejności, podporządkowane, ale także stanowiące podstawę lub ramę. W nowoczesnym użyciu oznacza także Azję. W kontekście imienia: Jako człon fonetyczny nie wnosi tu pozytywnego znaczenia, sugerując "drugorzędność", co jest efektem ubocznym zapisu.   4. 托 (Tuō) Podstawowe Znaczenie: "ufać; powierzać; podkładka; oprzeć się na" Składnia: 扌 (dłoń) + 乇 (wzrost roślin) Głębsza Interpretacja: Przedstawia akt powierzania czegoś w czyjeś ręce z ufnością, jakby coś na kimś spoczywało. Oznacza również podporę, fundament. W kontekście imienia: Może symbolizować boga jako "opokę, ucieczkę, przedmiot zaufania", na którym wspiera się świat i ludzie.   5. 維 (Wéi) - Powtórzenie Znaczenie: Jak wyżej – "utrzymywać; zachowywać; wiązać". Efekt powtórzenia: W zapisie fonetycznym jest to powtórzenie, które wzmacnia ideę podtrzymywania i spajania kosmicznego porządku.   6. 德 (Dé) Podstawowe Znaczenie: "cnota; moralność; siła charakteru; moc" Składnia: 彳 (krok) + 直 (prosty) + 心 (serce) Głębsza Interpretacja: To jeden z najgłębszych znaków w filozofii chińskiej. Oznacza wewnętrzną moc moralną, cnotę, która manifestuje się w prawym działaniu. W taoizmie 德 (Dé) jest mocą lub przejawem 道 (Dào) – konkretną doskonałością, jaką rzecz lub osoba przejawia, gdy jest w harmonii z Dao. W kontekście imienia: To niezwykle silny i pozytywny znak. Umieszczony na końcu imienia nadaje mu głębi, sugerując, że jest to bóstwo "Cnoty/Mocy".
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...