Skocz do zawartości
Polski Portal Literacki

Ogólnopolski konkurs poetycki im. C.K.Norwida w roku norwidowskim - edycja XIX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W imieniu Książnicy Pruszkowskiej im. H. Sienkiewicza publikujemy informację o konkursie:

 

OGÓLNOPOLSKI KONKURS POETYCKI IM. C.K. NORWIDA W ROKU NORWIDOWSKIM – EDYCJA DZIEWIĘTNASTA

 

Uchwałą Sejmu i Senatu Rzeczpospolitej Polskiej wybitny Polak, twórca romantyczny, humanista, poeta, prozaik, dramatopisarz, rzeźbiarz, malarz i rysownik Cyprian Kamil Norwid został patronem 2021 roku.

 

ZAPRASZAMY POETÓW DO UDZIAŁU W DZIEWIĘTNASTEJ EDYCJI OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU POETYCKIEGO IM. C. K. NORWIDA

 

Książnica Pruszkowska im. H. Sienkiewicza, organizuje wyjątkową, dziewiętnastą edycję Ogólnopolskiego Konkursu Poetyckiego im. Cypriana Kamila Norwida.

 

Konkurs adresowany jest do wszystkich środowisk literackich, do związków i stowarzyszeń twórczych, a także do poetów niezrzeszonych.

 

Jeśli warunki epidemiologiczne na to pozwolą, ogłoszenie wyników konkursu oraz wręczenie nagród, nastąpi 23 maja 2021 roku w Pruszkowie, podczas uroczystego spotkania autorów.

 

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w naszym Konkursie.

 

REGULAMIN – warunki Konkursu

 

1. W otwartym konkursie mogą wziąć udział poeci niezrzeszeni, a także poeci będący członkami stowarzyszeń i związków twórczych.

 

2. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest przysłanie organizatorowi *trzech wierszy wydrukowanych w języku polskim, w pięciu egzemplarzach, nigdzie niepublikowanych i nienagradzanych:

 

– jeden wiersz o Norwidzie lub inspirowany jego życiem, twórczością, bądź stylem;

 

– dwa wiersze o tematyce dowolnej.

 

*każdy utwór opatrzony godłem (takim samym godłem powinna być opatrzona koperta zawierająca dane autora). Utwory opatrzone godłami w formie graficznej nie będą dopuszczone do Konkursu.

 

Organizatorzy nie przyjmują rękopisów. Mile widziane prace dodatkowo na nośnikach elektronicznych.

 

3. Termin nadsyłania utworów mija z dniem 20 marca 2021 r.

 

4. Oceny nadesłanych utworów dokona profesjonalne JURY powołane przez organizatora.

 

5. Organizator nie zwraca nadesłanych utworów oraz zastrzega sobie prawo do ich bezpłatnej publikacji.

 

6. Uroczyste ogłoszenie wyników Konkursu i wręczenie nagród nastąpi 23 maja 2021 roku.

 

7. Laureaci zostaną pisemnie poinformowani o wynikach obrad .

 

8. Nagrodzone i wyróżnione utwory zostaną opublikowane w antologii pokonkursowej.

 

9. Odbiór nagród i wyróżnień finansowych wyłącznie osobisty podczas uroczystego Finału.

 

NAGRODY

 

I nagroda – 2000 PLN, II – 1000 PLN, III – 500 PLN,

 

oraz pięć wyróżnień po 300 PLN.

 

ADRES ORGANIZATORA

 

Książnica Pruszkowska im. H. Sienkiewicza

 

ul. Kraszewskiego 13

 

05-800 Pruszków

 

(z dopiskiem „NORWID”)

Opublikowano

Tak z ciekawości. Czy publikacja na forum, to już oficjalna publikacja?

Opublikowano (edytowane)

@Mateusz

 

Ogólnie to nie mam zamiaru się porywać z motyką na Norwida, ale to w sumie ciekawe, bo w można opublikować w sieci, a gdy się człowiek zdecyduje na wysłanie na konkurs, to przecież może usunąć. Chyba nikt nie będzie robił śledztwa w tym temacie. Jeśli to nie problem, to chętnie bym się dowiedział, jakie jest ich stanowisko w tej sprawie.

Edytowane przez Franek K (wyświetl historię edycji)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Zarejestruj się. To bardzo proste!

    Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • @Rafał Hille gęsty i duszny…wypełnia szczeliny tęsknoty, kroplami krwi :) w totalnym zatraceniu… bardzo mi się podoba:)   
    • @Migrena   ;) och …będę czekać! Niecierpliwością bergamotki i lawendowych cytrusów;))) W szpilkach Louboutin, nutami serca Luna Stars Assoluto Tiziana Terenzi, w soczystej czerwieni Lancome, L'Absolu Rouge Intimatte ( z efektem rozmytych ust )… Nie spóźnij się proszę.! ;) 
    • @KOBIETA   we włoskich.   Aeronautica Militare!!!!   ale w samych trampkach:))))    
    • A poleciał: zła i cel - opa.  
    • Pełzłem coraz wolniej. Mimo tego, że wyżłobiony korytarz labiryntu, był na tym odcinku  zupełnie wolny od luźnych, ostrych, odłamanych, czarnych kamieni, które do tej pory bez trudu, raniły me nieosłonięte dłonie,  którymi badałem teren przed sobą. Ich iglicowe krawędzie  wpijały się jak ostrza sztyletów w sterane do cna kolana i łydki. Miałem nieodpartą ochotę by krzyczeć. Tak głośno i żałośnie jak jeszcze nigdy. Niczym noworodek, który przed sekundą  wychynął z trzewi swej matki, na ten zimny i okrutny świat. Ja tkwiłem w labiryncie trzewi  naszej wspólnej Matki Ziemi. Lecz czy na pewno była ona naszą matką? Rysunki Przedwiecznych,  nadal ciągnęły się  przez całą długość tunelu,  towarzysząc mi niezmiennie od kilku godzin. Oświetlały, duszną  wręcz beztlenową przestrzeń, rubinową, krwistą poświatą. Kronika miasta. Dziennik dzieci Cthulhu. Prawowitych i pierworodnych synów tej ziemi. Czerwień była rażąca. Miałem nieodparte wrażenie  a raczej złudzenie, że jestem uwięziony w labiryncie żył, wzgórza strażniczego. Przeciskam się ciągle w dół, główną aortą, która zaprowadzi mnie tam dokąd prowadziło mnie przekleństwo wiedzy, które spadło na mnie jak niewidzialny grom, gdy tylko po raz pierwszy usłyszałem o bytności w tych zapomnianych przez czas stronach Nowej Anglii,  kultu miejscowego szczepu Indian, którzy na rzeczonym wzgórzu,  wraz z nastaniem  pierwszych wiosennych roztopów, odprawiali jakiś krwiożerczy, niesamowicie przerażający, obłąkańczy sabat. Oddając cześć bytom z Yuggoth, jak ich nazywali. Nie uwierzę póki nie ujrzę na własne oczy. Tak odpowiedziałem ich wodzowi. A on w odpowiedzi, sprowadził mnie  w pierwszą noc po rytuale, na szczyt wzgórza. Wśród dzikich, spętanych nieużytków. Krzewów aronii i wszędobylskich,  lekko nadgniłych pod śniegiem paproci. Wśród szarego mchu, z którego jakby  trwożna atmosfera tego miejsca, wyssała kolor a z nim również życie. Wskazał mi w rozhuśtanym płomyku olejowego kaganka,  wejście do podziemnej, skalnej jaskini. Tam śpią martwi Przedwieczni i … czekają. Idź. Będzie prowadził Cię czas.  Aż do początku dziejów…   Jaki byłem głupi i łatwowierny. A może lepiej by rzec. Niewierny. Jakie licho mnie podkusiło. Bym wiedziony nie zdrowym rozsądkiem, bostońskiego purytanina a jakąś dziką,  niepohamowaną gorączką  domorosłego tropiciela przygód, wszedł do bezdni wzgórza. Sam jeden. Ku czyhającej za każdym zakrętem zagładzie.     Krwiste światło załamywało się nagle, przy kolejnym zakręcie korytarza na wschód. Czy to aby koniec labiryntu? Może to sala strażników. Widziałem ich podobizny  uwiecznione w kronice. I wiedziałem też,  że czuwają przez wszelkie eony w świątyni  oraz grobowcu Przedwiecznych, by nikt nie zakłócał snu  i dźwięku fletu Nyarlathotepa, którego muzyka rodzi koszmary  w ludzkich umysłach. Strażnicy byli podobni do biblijnych aniołów. Biła od ich postaci wręcz biała poświata. Nie mieli kształtów humanoidalnych. Przypominali bardziej  kamienne postaci trolli lub cyklopów. Olbrzymie jak góry ich cielska, pozbawione  łusek, piór czy skóry a nawet włosów, zespolone były z monstrualnych rozmiarów  skrzydłami o luźnych fałdach, egzo galaretowatej postaci. Przypominały skrzydła smoków. Strażnicy pod taką postacią występowali  jedynie na powierzchni ziemi i innych planet oprócz Yuggoth oraz nie mogli przeobrażać się w nią przed obliczem ojca Yog-Sothotha. W podziemiach wzgórza.  W sali grobowca i świątyni. Dane im było bytować pod postacią wędrujących płomieni. Czarnych jak przestrzeń niebytu. Spoza bram   Umu - Tiamat i Iak - Sakkak Przywołani za pomocą zaklęć księgi. Trwali na straży Miasta Umarłych. Ruin cywilizacji. Pierwszej, która narodziła się w chaosie  poza czasem i eonami. Wytworzyli nas. Abyśmy na ruinach ich stolic. Pamiętali o tym że wrócą. Abyśmy czekali na ten dzień. Na apokalipsę naszych dziejów. Na koniec snu Przedwiecznych. By kapłani ich kultu. Wzywali w chwale ale i trwodzę. Imię Cthulhu.   Słyszałem w głębi swego zgubionego  w szaleństwie umysłu ich głosy. Doskonale wiedzieli, że intruz naruszył ich święty porządek. Wyczuwali mnie. Próbowali z początku prosić jedynie bym zawrócił, bo umysł człowieczy nie jest gotowy ku temu by oglądać cywilizację Przedwiecznych. Gdy to nie poskutkowało. A ja co rychłej pokonywałem  kolejne metry tuneli. Zesłali mi wizję i majaki. I ujrzałem pierwsze dni. Widziałem góry z onyksu i jeziora ze złota. Miasta złożone po horyzont  z bazaltowych wież, mostów i piramid. Na których szczycie kapłani recytowali  pieśni ku chwale Marduka i Nodensa. Jak okiem sięgnąć wszędzie widniały  fantazyjnie złożone budowle. Nie mające zupełnie nic wspólnego  z zasadami geometrii  czy zdrowym rozsądkiem. Były piramidy dźwigające swój ciężar  na iglicy stożka, były mosty wycelowane  pionowo w górę spod ziemi, tylko po to by setki metrów nad ziemią nagle i bez żadnego widocznego powodu po prostu urwać się w połowie. Były budynki tak przedziwnej konstrukcji i położeniu, że wydawały się zawalonymi  ruinami, lecz widać w nich było ślady życia i przenikające w wyłomach imitujących zapewne okiennice cienie istot tak dalece pokracznych, ułomnych w swej anatomii i obrzydliwych, że nie zmuszaj mnie Czytelniku bym o nich jeszcze nadmieniał.    Głos strażników  był coraz bardziej natarczywy. Zawróć z drogi człowiecze. Nie możesz wejść do Miasta Umarłych. Oszczędź swój umysł  i nie szukaj bram ani zaklęć. Bo jedyne co odkryjesz to zagłada. Zawróć. Bo przed Tobą jedynie śmierć.   Nie usłuchałem ich. Wbrew sercu, umysłowi i wizjom, pełzłem ku wylotowi z labiryntu. Skręciłem ostatni raz a wtedy tunel, który nazywałem aortą, wypluł mnie  z siebie, wprost w półmrok  jakiejś olbrzymiej sali  o ginących gdzieś hen  powyżej wzroku sklepieniach. Poznałem to miejsce z zapisów kronik. Byłem w świątyni Przedwiecznych. Nie było tu drzwi ani furt. Stare Byty ich nie potrzebują. Wędrują w myślach. Rozmawiają w miejscu ich przecięcia. Wylądowałem twardo na posadzce, pokrytej kurzem i jakby szronem. Gdy otrzeźwiałem na tyle by móc dźwignąć  się na nogi, odkryłem na czym wylądowałem. Posadzka była wyryta w postaci map. Były na nich kontynenty,  które zaginęły u zarania. Oceany, które zasilane były przez blask  umierających gwiazd. Cztery słońca i cztery księżyce,  krążyły wokół. A nazwy krain spisane były  w języku z Ur. Podniosłem wzrok znad map  akurat w miejsce najistotniejsze. We wnęce jednej ze ścian  znajdował się grobowiec. Spoczywała na nim  gwiezdna, onyksowa ośmiornica. A raczej demon przybierający jej postać. Był olbrzymi i odpychający. Po obu stronach grobowca, stały jakby na straży wysokie jak wieżowce czarne płomienie,  posiadające mądrość i dusze byty. Strażnicy bram. Usłyszałem ich po raz kolejny w myślach. Odkryłeś grobowiec tego który śni. Twój koszmar trwa dalej…  
  • Najczęściej komentowane

×
×
  • Dodaj nową pozycję...