• Dzięki rejestracji zyskasz możliwość komentowania i dodawania własnych utworów.

    Zarejestruj się. To bardzo proste!

  • Ostatnio komentowane

  • Ostatnio dodane

  • Ostatnie komentarze

    • To nie są personalne wycieczki.    Jakbyś czytała ze zrozumieniem, to byś zrozumiała.  Reasumując:    A pisz jak chcesz! Używaj wielokropków, pisz bez rytmu - to Twoje wiersze, rób z nimi co chcesz. Ale jednocześnie nie neguj ogólnie uznanych zasad tylko dlatego, że ich nie znasz, a dodatkowo pisząc, że ktoś może wychwycić rytm w poezji, a ktoś nie, to już w ogóle jest jakieś dziwne. Rytm jest i koniec - poeta sam wybiera jaki rytm wierszowi nadaje (a niech to będzie nawet: -/-  /- /- -/-) i to decyduje o tym jak się ten wiersz czyta - nie to jak Ty go czytasz, rytm to jest klucz, który decyduje o tym, że wiersz płynie.    Nie obrażaj się, nie ma o co. Mi się Twój wiersz podoba, ale nie neguj, że ziemia jest okrągła, bo z okna tej okrągłości nie widać.   Wszystkiego miłego.
    • Chwila prawdy co? :))   Chcesz rozmawiać o formie czy o dyletantach?  Nie każdy chwyta rytm, tak samo, jak nie każdy ma muzyczne ucho. Zachowanie rytmu nie oznacza, że treść przyciąga uwagę.   Wychwycę każdy fałsz ale potrafię fałszować śpiewając w tonacji,  która jest dla mnie za niska albo za wysoka :) Są setki szkół i preferencji. Czytelnicy którzy lubią i nie lubią. Polemizowanie na ten temat doprowadzi mnie do frustracji. A już zajęcie pozycji defensywy i bronienie stylu pisania = depresji :) Wieczorem opublikuję ostatni wiersz. Postaram się zlikwidować wielokropek. Nie gwarantuję zachowania rytmu ale gwarantuję, że osiągnąłeś Cel.  Zejdę na jakiś czas z portalu.  Święta to czas radości,  którego mi Nikt nie zepsuje :) Wesołych Świąt!  
    • W zasadzie, to już wszystko zostało napisane. Wyraziłem swoją opinię na tamat wiersza, bez wchodzenia do cudzego lasu. Napisałem co w moim subiektywnym odbiorze jest w nim dobre, a co nie. Myślę, że życzyłbym sobie dokładnie tego samego w stosunku do mojej radosnej twórczości. Miłego dnia.  
    • Aira,    Nie! Ja lubię wiersze wolne i białe. Też się czasami na nie pokuszę, ale naprawdę, jeśli autor, nawet amator, pisze, że stare odchodzi i zastępuje nowe, to zna tylko to, co na powierzchni, bo nie potrafi zgłębić tego co pod nią.    Oto wiersz:    "Zobaczyłem światło więc przyszedłem. Zadzwoniłem i otworzyłaś. 
      Nie przyszedłem rozmawiać. Nie przyszedłem namawiać. 
      Nie przyszedłem zbierać podpisów. Nie przyszedłem pić wódki. 
      Ja przyszedłem się kochać."    Niby zwykły wiersz biały, prawda? Ktoś to przeczyta i napisze swój. Niby podobny. Niby, bo ten wiersz to nic innego jak teoria rytmiki w praktyce. Tylko to trzeba albo wiedzieć, albo umieć to uchwycić.   Znaczna część wierszy białych, choć wyglądają z pozoru na "nieforemne" [jak ten wyżej], to w gruncie rzeczy mają określoną rytmikę, a rytmika to nic innego jak odpowiedni układ akcentów, zebranych w zestroje wg określonego układu.    Jeżeli ktoś z tym dyskutuje, to naraża się na ośmieszenie. Tu nie ma z czym dyskutować. Zrozum. A Szymborska, Słowacki i Mickiewicz to nic innego jak wiersze pisane pod linijkę i cyrkiel. Znowu możesz się nie zgodzić - masz prawo, ale to wtedy nic nie zmienia. Fakt jest faktem.   Pisać można o wszystkim. Jestem za tym, by każdy wkładał w poezję co chce. Czy to wierchy spowite mgłą, czy miłość, czy krojenie szynki w mięsnym przez Panią Stefę.  Tematyka to jedno, forma to drugie. Ale brak formy nie oznacza, że sobie z wierszem można zrobić co się żywnie podoba.
  • Najczęściej komentowane